تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816604271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقتدا صدر خواستار تظاهرات مردمي تا لغو توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مقتدا صدر خواستار تظاهرات مردمي تا لغو توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا شد
خبرگزاري فارس: مقتدا صدر روحاني عراقي ضد اشغالگري، خواستار تظاهرات گسترده پس از اقامه نماز جمعه هر هفته در اعتراض به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا و لغو نهايي آن شد.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري ايلاف، مقتدا صدر با انتشار بيانيه‌اي از مردم اين كشور خواست در مخالفت با توافقنامه راهبردي طولاني مدت بين عراق و آمريكا وارد عمل شوند و مخالفت گسترده خود عليه اين توافقنامه را اعلام كنند.
در بيانيه مقتدا صدر تاكيد شده است: وي مخالف اين توافقنامه است كه بين نيروهاي ستمگر و دولت به امضاء خواهد رسيد و نمي‌تواند تنها نظاره‌گر توافقنامه‌اي باشد كه خسارت جبران‌ناپذيري به منافع ملت عراق مي‌رساند.
وي از مردم اين كشور خواست كه نسبت به بندهاي اين توافقنامه و ميزان خسارت‌هايي كه به ملت عراق از رهگذر اين توافقنامه وارد مي‌شود، هوشيار و كاملا مراقب باشند.
اين روحاني عراقي همچنين از نمايندگان پارلمان و جريانهاي سياسي تمامي فراكسيون‌ها و جريانهاي حزبي و سياسي خواست بر ضد اين توافقنامه وارد عمل شوند و پس از اقامه نماز جمعه هر هفته تا لغو نهايي اين توافقنامه در تمامي مناطق عراق تظاهرات به راه اندازند.
مقتدا صدر خواستار همه پرسي مردمي آزاد در قبال اين توافقنامه و تشكيل هيئت‌هاي ديني و سياسي عراقي و اعزام آنها به ديگر كشورهاي منطقه و كشورهاي همسايه و نيز برخي از كشورهاي عربي و غربي در حمايت از ملت عراق بر ضد اين توافقنامه شد.
وي به دولت عراق در خصوص امضاي اين توافقنامه هشدار داد و امضاي اين توافقنامه را خارج از حيطه وظايف و اختيار دولت اين كشور دانست و گفت امضاي اين توافقنامه بر ضد منافع ملت عراق است.
صدر همچنين بر فعال كردن نقش حوزه علميه و درخواست از آن براي مخالفت با اين توافقنامه آن طور كه مناسب و صلاح تشخيص مي‌دهند، تاكيد كرد.
صدر بر ضرورت خواسته‌هاي مردمي، سياسي و ديني مبني بر خروج اشغالگران از عراق يا تعيين يك جدول زمان بندي مشخص براي خروج اين نيروها از عراق تاكيد كرد.
امضاي توافقنامه امنيتي طولاني مدت عراق و آمريكا باعت اعتراضات گسترده مردمي، شخصيت‌هاي سياسي و مراجع ديني اين كشور شد.
پيش از اين، آيت‌الله سيد "كاظم حائري" از مراجع تقليد شيعيان عراق در بيانيه‌اي ضمن محكوميت توافقنامه‌ امنيتي آمريكا و عراق تاكيد كرد ، موافقت با اين توافقنامه خواري و خفت را تا ابد براي عراق به ارمغان خواهد آورد.
مقامات عراقي نيز امضاي توافقنامه بلند مدت ميان اين كشور و اشغالگران آمريكايي را به منزله نقض حاكميت و استقلال عراق خوانده و تاكيد كردند: پارلمان عراق ممكن نيست چنين توافقنامه‌اي را تصويب كند.
قطعنامه سازمان ملل درباره عراق كه بر اساس آن حضور نيروهاي آمريكايي در اين كشور مشروع شناخته شده است، از 31 دسامبر به بعد ملغي مي‌شود.
بر اساس تصميمي كه جرج بوش رئيس جمهور آمريكا و نوري المالكي نخست وزير عراق در نوامبر 2007 ميلادي اتخاذ كردند، اين قرارداد تا 31 ژوئيه به امضا خواهد رسيد.
بر اين اساس، نيروهاي آمريكايي بعد از سال 2008 ميلادي تحت حكم سازمان ملل در عراق حضور نخواهند داشت بلكه بر اساس قراردادي دو جانبه كه ميان دو كشور منعقد خواهد شد به حضور خود در عراق ادامه خواهند داد.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن