تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827760232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تست عربی (قسمت اول)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: تست عربی (قسمت اول)آنچه تا کنون بدان پرداختیم مجموعه ای  از قواعد عربی بود که در کتب دبیرستان به برخی از آن ها اشاره شده است.
تست عربی (قسمت اول)
اکنون دراین مبحث و بحث های آتی به مجموعه ای از تست های عربی خواهیم پرداخت که ضمن یادآوری مباحث گذشته، فرصتی برای تقویت دانش آموزان در درس عربی خواهد بود.1- کدام گزینه ملحق به جمع مذکرسالم خواهدبود؟ الف) أهلون ج)أرضون ب) عالمون د)همه گزینه ها2- درکدام گزینه همه افعال معرب هستند؟الف) ذهبا، انطلق، تضربنَ، تَضرِبِنَب) تضربانِ، تضربنَ، یَضرِبنَ، تضرِبَنَج) ذهبوا، تضرُبَنَ، تضربون،تضرباند) تضربون، تضربین، ینطلق، نکتب3- کدام گزینه درباره جمع مذکرسالم صحیح است؟ الف)أحمرون ج)زینبون ب)مرضعون د)کاتبونگزینه اول دلالت بر رنگ داردو جمع مذکرسالم بسته نمی شود و گزینه های ب و ج نیز اسم و صفتی هستند که فقط برای مونث استفاده می شود لذا نمی تواند جمع مذکرسالم بسته شود.4- کدام گزینه درباره اعراب "یهدی" صحیح است؟ الف) درحالت رفع مقدر می شود. ب) درهرسه حالت رفع و نصب و جزم مقدر می شود. ب) درحالت نصب و جزم مقدر می شود. ج) تنها درحالت جزم مقدر می شود.5- اسم موصول های ...... و ...... اشاره به نزدیک، و ..... اشاره به وسط و ...... اشاره به دور دارد. الف)ذاو ذلک، ذلک،ذی ج)ذی و ذا، ذلک، ذاک ب)ذا و ذی، ذاک، ذلک د) الف و ج6- کدام گزینه بیانگر اسم های مبنی است؟ الف) اسم های اشاره،اسم های استفهام،افعال ج) اسم های اشاره، ضمائر، اسم فعل ها ب) اسم فعل ها، افعال، اسم های موصول د) همه گزینه ها7- در کدام گزینه اسم موصول مشترک آمده است؟ الف) من، ما، ذا، الذی ج) الذی، التی، الذین، اللائی ب) ذو، ذا، من، أل د) الذین، ذو، من، ما8- کدام گزینه صحیح است؟ الف) جاء احمدٌ ج) مررتُ بأحمدِکم ب) رایتُ أحمدَ د) ب و ج 9- "الف" در کلمه "طالبان" نشانه چیست؟ الف) جانشین نون می شود. ج) جانشین تنوین در طالبُ می شود. ب) فاعل د) الف و ب10- کدام گزینه درباره "النفس" صحیح است؟رایتک لما أن عرفتَ وجوهنا         صددتَ وطبتَ النفسَ یا قیس عن عمرو الف)مفعول و منصوب، ال آن نیز برای کسب تعریف است. ج)مفعول و منصوب، ال آن زائد است و به خاطر ضرورت شعری آمده است. ب) تمییزو منصوب، ال آن نیز برای کسب تعریف است. د) مفعول فیه و منصوب، ال آن زائد است و به خاطر ضرورت شعری آمده است.11- کدام گزینه درباره جمع "ظبة" صحیح است؟ الف ) ظُباة ج) ظُبون، ظُبین ب) أظباة د)الف و ج12- کدام گزینه نادرست است؟ الف) ماأکرمتُ إلا أمک ج) ما رأیتک إلابعد عشرین سنة ب) ما اکرمتُ إلاک د) مازرتُ إلا إیاک13- کدام گزینه درباره کلمات که به رنگ سبز است، صحیح است:"ربنا لاتواخذنا إن نَسینا ..... " الف) مجرور به اضافه، مفعول و محلاً منصوب، فاعل و محلاً مرفوع ج) مضاف الیه و محلاً مجرور، مفعول به و مبنی بر سکون، مفعول به و محلاً منصوب ب) مجرور مبنی بر سکون، مفعول و مبنی بر سکون، فاعل و مبنی برسکون د) مفعول به و محلاً منصوب، فاعل و محلاً مرفوع، مفعول به و محلاً منصوب14- "عندک" در جمله "الصدیق عندک" متعلق به محذوفی است که ...... . الف) حذفش جایز است. ج) حذفش واجب است. ب) حذفش نادراست. د) حذفش ممکن نیست. ادامه دارد.... مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: فاطمه شیرزادهتنظیم: سمیرا بادامستانی 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن