تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804616697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارک ياس چگونه به مردم واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۴۷ق.ظ)
پارک ياس چگونه به مردم واگذار شد موج -در بيست و سومين روز از فروردين ماه سال جاري تعدادي از خبرنگاران با مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران راهي بوستان جنگلي قوچک (ياس) شدند و از جزئيات بهره برداري عمومي از اين بوستان و همچنين اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي پيش روي اين اداره کل خبر و گزارش تهيه کنند.
پارک جنگلي قوچک (ياس) که در نگاه بسياري به نام شهرداري تهران ثبت شده نتيجه چهل سال تلاش سازمان جنگل‌هاست. به گفته کارکنان اداره کل جنگل‌ها، منابع طبيعي و آبخيزداري تهران، بسياري از کساني که 40 سال پيش نهال‌هاي کوچک را در اين منطقه کاشتند امروز زنده نيستند يا بازنشسته شده‌اند. دوتن از همکاران آن‌ها در آتش سوزي اين جنگل‌ها جان خود را از دست دادند. «غلام عباس عبدي‌نژاد» مديرکل منابع طبيعي استان تهران، هم در جمع خبرنگاراني که به بوستان ياس رفته بودند، هرگونه واگذاري اراضي آزاد شده را تکذيب و تأکيد مي‌کند: «طبق ماده 2 مصوبه شوراي انقلاب واگذاري عرصه‌هاي جنگلي «دست کاشت» مطلقاً ممنوع است اما تحويل مديريت بهره‌برداري آن‌ها براساس ماده 3 قانون حفاظت بلامانع است.» او همچنين تأکيد مي‌کند: «سند شش دانگ همه اراضي به اسم سازمان جنگل‌ها موجود است.
بهره‌برداري از اين جنگل‌ها از سوي شهرداري در جريان است آن هم نه براي هتل‌سازي و ميهمانسرا بلکه براي ايجاد تسهيلاتي چون سرويس بهداشتي، آلاچيق يا نيمکتي براي استفاده مردم.
او در پاسخ به اين سؤال که آيا بحث ساخت هتل و ميهمانسرا در پارک جنگلي قوچک پيش کشيده شده يا خير مي‌گويد:بله. در پارک جنگلي شيان اين کار را کردند و چندين هتل و ميهمانسرا ساختند که اين ساخت و سازها غير قانوني است. بنابراين ممکن است اين تصور وجود داشته باشد که مي‌شود در پارک قوچک هم ساخت و ساز انجام داد که از سوي سازمان جنگل‌ها تکذيب مي‌شود. او همچنين وسعت پارک ياس را بر خلاف آنچه در رسانه‌ها آمده 740 هکتار اعلام مي‌کند. خبرها پيش از اين از وسعت 1400 هکتاري اين اراضي خبر داده بودند.
در پي سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مديران، کارکنان و فعالان حوزه منابع طبيعي و محيط زيست «محمد باقر قاليباف» شهردار تهران پس از سخنراني، به مردم تهران وعده داد که آن‌ها سيزده بدر سال 94 را در پارک ياس به سر خواهند برد.
صحبت‌هاي شهردار تهران اين تصوير را در ذهن بسياري به وجود آورد که اراضي که تا پيش از آن در دست نهادهاي نظامي بود، توسط شهرداري بازپس گرفته شده است. اما به گفته «عبدي نژاد» واقعيت چيز ديگري است: «بعد از ظهر روز هفدهم اسفند ماه سال 93، پس از ديدار با رهبر معظم انقلاب مبني بر واگذاري اراضي به مردم، نامه‌اي به شهرداري نوشتم و اعلام کردم که سازمان آماده است، بهره‌برداري از 740 هکتار اراضي پارک قوچک و همچنين 500 هکتار از اراضي سوهانک را به شهرداري بدهد.» به گفته او 20 روز طول کشيد تا اين برنامه اجرا شد.
هرچند اداره کل منابع طبيعي تهران بهره‌برداري از پارک ياس را طبق قانون به شهرداري داده اما همچنان به ساخت هتل در جنگل شيان، ساخت ساختمان چهار طبقه اداري در پارک سرخه حصار و همچنين ساخت و سازها در پارک دست کاشت «خرگوش دره» اعتراض دارد. او در پاسخ به اين سؤال خبرنگاران مبني بر اينکه چه اقدامي براي مقابله با تخريب ساخت و سازهاي انجام گرفته، مي‌گويد: «به صورت کتبي تذکرات لازم را اعلام کرده‌ايم که بايد اجرا شود.» عبدي‌نژاد با استناد به سخنان رهبرمعظم انقلاب در آن ديدار مي‌گويد: «ساخت و سازهاي انجام گرفته غيرقانوني است و اگر مسأله رفع نشود، به قانون ارجاع مي‌شود» «ما از شهرداري کتابچه طرح (طرح مديريت وبهره‌وري پارک جنگلي) خواسته‌ايم تا براساس آن برنامه‌ها در پارک پيش برود. هيچ گونه تغيير کاربري در زمين‌ها نبايد اتفاق بيفتد و تنها امکانات سبک براي حضور مردم بايد ايجادشود. «
جريمه 500 ميليوني آفرودسواران منطقه سوهانک
اداره کل منابع طبيعي تعطيلات نوروزي پرماجرايي داشته است. 20 اکيپ شبانه روز عمليات گشت داشتند. آن‌ها از 25 اسفند ماه تا 15 فروردين توانسته بودند از 34 مورد زمين خواري، کوه خواري و... جلوگيري کنند.
به گفته عبدي‌نژاد 48 دستگاه ماشين آفرود (شيب رو) از کساني که آرامش اهالي منطقه سوهانک را تهديد مي‌کردند، ضبط شد.
اين افراد براي بازپس گرفتن ماشين‌هاي خود بايد جريمه 500 ميليون توماني خساراتي که به اراضي ملي زده‌اند را پرداخت کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن