تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803555552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفعال ستاد مبارزه با مواد مخدر در نبود مدیریت قوی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انفعال ستاد مبارزه با مواد مخدر در نبود مدیریت قوی
کد خبر: ۴۹۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ - 15 April 2015


نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس گفت: علاوه بر کمبود بودجه و نیروی انسانی لازم و کافی در ستاد مبارزه با مواد مخدر٬ نبود مدیریت توانمند سبب شده تا این ستاد عملکردی جامع و مناسب نداشته باشد.

نعمت‌الله منوچهری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با هشدار درباره گسترش اعتیاد، گفت: امروزه متاسفانه مسئله اعتیاد به مواد مخدر بسیار فراگیر شده و تقریبا در هر خانواده ای یک فرد معتاد وجود دارد، این امر به تبع مرتبط با افزایش انواع مواد مخدر است و البته سهولت دستیابی به این مواد نیز از دیگر عوامل گرایش بسیار به مواد مخدر است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیکاری٬ درآمدهای پایین٬ کمبود مراکز تفریحی و ورزشی٬ گرایش به تجردگرایی و افزایش طلاق از جمله علل افزایش تعداد معتادان در جامعه است.

وی یادآور شد: این در حالی است که اگر تعداد مراکز ورزشی موردنیاز وجود داشته باشد درصد کمتری از این افراد ممکن است به مواد مخدر گرایش پیدا کنند اما با این حال وزارت ورزش و جوانان نیز تعدادی از همین مراکز ورزشی موجود را به مزایده گذاشته است.

وی در خصوص عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: نباید از مجموعه ای که نه تنها بودجه کافی ندارد بلکه فاقد نیروی انسانی مورد نیاز است انتظار انجام کاری بزرگ داشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر توانایی پرداختن به طیف وسیع معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر را ندارد همچنین محل مناسبی برای جمع آوری و اصلاح وضعیت زندگی معتادین وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهمف با تاکید بر اینکه مشکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها کمبود بودجه نیست٬ گفت: عدم مدیریت قوی و کمبود نیروی انسانی توانمند از دیگر عوامل عملکرد ضعیف این ستاد است.

منوچهری تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند با ارایه پیشنهاد به مجلس و به دنبال آن اصلاح قانون، همکاری خود با نهادهایی غیرفعال را قطع و به دنبال آن از سازمانهای فعال در این زمینه کمک بگیرد، زیرا افزایش اعتیاد و قاچاق مواد مخدر کشور را با چالش مواجه می کند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، افزود: ضروری است تا ریاست جمهوری در این خصوص تجدیدنظر کند، وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها برخورد با قاچاقچیان نیست بلکه وظایفی گسترده‌تر در این زمینه دارد.

وی همچنین به کوتاهی دولت ومجلس علاوه بر ستاد مبارزه با مواد مخدر در این بخش تاکید کرد وگفت: در واقع فعالیت گسترده قاچاقچیان و وضعیت نابسامان فعلی معتادان در جامعه خود نشانگر کوتاهی ارگان ها و نهادهای مربوطه است.

منوچهری در خصوص التزام ستاد به انجام فعالیت‌های عملیاتی تر و وسیع٬ گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید راهکاری را به مجلس ارائه کند و مجلس هم به دنبال این امر قطعا طرحی را در این زمینه به تصویب خواهد رساند.

نایب رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمپ‌های موجود برای ترک اعتیاد کافی نبوده و همچنین دارای شرایط مناسب نیستند٬ گفت: همانگونه که دولت و مجلس با همکاری و همراهی توانستند طرح سلامت را تا حدودی در جامعه نهادینه سازند٬ به موضوع مبارزه با مواد مخدر که در ارتباط با سلامت روحی و جسمی مردم است نیز می توانند بپردازند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن