تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري، مصلي را به ام القراي جهان اسلام بدل کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۵۹ب.ظ)
رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران: شهرداري، مصلي را به ام القراي جهان اسلام بدل کند موج - رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران ورود شهرداري تهران به روند ساخت و تکميل مصلي تهران را به فال نيک گرفت و گفت: جايگاه ايران در منطقه خاورميانه ايجاب مي‌کند که سازه مصلي به نمادي براي تهران که‌ ام القراي جهان اسلام و کشورهاي اسلامي است بدل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي، با يادآوري تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص القاي روح معماري ايراني - اسلامي به ساخت‌وسازهاي پايتخت؛ به‌ويژه سازه‌هاي ديني افزود: مصلا تهران اين قابليت را دارد که با در نظر گرفتن معماري اصيل ايراني _ اسلامي، در سطح بين‌المللي معرفي و به‌عنوان مرکز بزرگ ديني شناسايي شود.
وي با يادآوري اينکه عملکرد شهردار تهران در سال‌هاي اخير نشان داده که در زمينهٔ عمراني از توان بالايي برخوردار است، تصريح کرد: اينکه شهردار تهران به‌محض قبول مسووليت تکميل سازه مصلي، يکي از معاونان خبره خود را مأمور ساخت و تکميل اين پروژه کرده است، خود مؤکد آن است که در آينده نزديک اين مجموعه پذيراي نمازگزاران پايتخت خواهد بود.
حجت‌الاسلام ناصحي زمان تکميل پروژه مصلي را با توجه به گفته‌هاي شهردار تهران سه سال تخمين زد و گفت: شورا خواستار آن است که اين پروژه در کمترين زمان ممکن با بالاترين امکانات به بهره‌برداري برسد؛ چراکه مکان فعلي نمازگزاران شهر تهران از امکانات لازم و کافي برخوردار نيست.
اين نماينده مردم در شوراي چهارم شهر تهران، با ابراز نارضايتي از فضاي کنوني مصلي که تغيير کاربري به سمت برگزاري نمايشگاه‌هايي ازجمله کتاب و مطبوعات داده است، يادآور شد: درست است که برگزاري نمايشگاه‌هاي فرهنگي در اين مکان قابل‌تقدير است، اما؛ نبايد فراموش کنيم که مصلي تهران مکان مقدسي است که براي پذيرايي از مؤمنان نمازگزار تعيين‌ شده است و چندان زيبنده تهران نيست که در اين مکان، نمايشگاه‌هاي جانبي برگزار شود.
رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر با يادآوري اينکه مصلاي تهران در اراضي عباس‌آباد واقع‌ شده و في ذاته از امکانات خوب اياب و ذهاب، همچون خطوط مترو و اتوبوس، برخوردار است، از شهردار تهران خواست در حين تکميل اين پروژه، تمامي دسترسي‌هاي شهري را آماده و اين مکان مقدس را به بهترين امکانات روز، مجهز سازد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن