تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798785641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تولید ملی در ساخت انیمیشن حرف اول را می‌زند/ گسترش تولیدات انیمیشن در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تولید ملی در ساخت انیمیشن حرف اول را می‌زند/ گسترش تولیدات انیمیشن در مشهد
شرایط تولید انیمیشن در مشهد بهتر از نقاط دیگر کشور است و ما شاهد ساخت آثار بسیار خوبی در استان خراسان رضوی بوده‌ایم.

خبرگزاری فارس: تولید ملی در ساخت انیمیشن حرف اول را می‌زند/ گسترش تولیدات انیمیشن در مشهد



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با وجود اینکه ورود انیمیشن به ایران از اواخر سال 1330 بوده است و تاکنون ابزارهای مختلفی با کیفیت‌های متنوع برای ساخت آن وارد کشور شده است اما متاسفانه ساخت یک انیمیشن هزینه بسیاری را برای هنرمندان این رشته به ارمغان می‌آورد و آنچه که در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نگاه هنرمندان به تولیدات ملی است و این امر تنها به یک حوزه باز نمی‌گردد بلکه هنر را نیز پوشش می‌دهد. ساخت مواد اولیه و تولید وسایل و لوازم به ویژه عروسک انیمیشن «آقای گوزن» توسط نویسنده و کارگردان جوان آن، در مشهد، شاید بتواند چشم‌انداز آینده این رشته را روشن کند، رونمایی از میز کار این انیمیشن در حوزه هنری خراسان رضوی، سبب شد تا گزارشی از جزئیات شرایط این هنر در مشهد تهیه کنیم که در ادامه می خوانید.

*انیمیشن؛ هنر به‌روز جامعه

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه انیمیشن، هنر به‌روز جامعه است، اظهار کرد: این رشته نیازمند باور هنرمند از استعدادها و توانمندی‌های خویش است و هنرمندی موفق است که انیمیشن را بومی‌سازی کند.

سید جواد رفاهی با بیان اینکه نگاه قوی یک هنرمند به اثر هنری خود از جایگاه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه ما در اغلب هنرهای وارداتی به ایران همچون سینما و انیمیشن، مصرف کننده بودیم و نخواستیم از استعدادها و ایده‌های خود بهره ببریم تا تولید ملی را جایگزین محصولات و ابزارهای خارجی کنیم.

*استفاده از تکنیک استاپ موشن در انیمیشن «آقای گوزن» در همین زمینه، نویسنده و کارگردان انیمیشن «آقای گوزن» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، استفاده از تکنیک استاپ موشن (انیمیشن عروسکی) در این اثر را یکی از سخت‌ترین شیوه‌های پویانمایی دانست و بیان کرد: علت استفاده از این تکنیک برای القای روح خاص به عروسک و فضای انیمشین مورد نظر بود و بر اساس استاندارد جهانی انیمیشن در حال ساخت است.

مجتبی موسوی درباره جزئیات این تکنیک و چگونگی استاندارد جهانی انیمیشن خود تاکید کرد: در شیوه استاپ موشن، باید عروسک از موادی ساخته شود که قابلیت تغییر را داشته باشد به این معنا که بر اساس استاندارد جهانی در هر ثانیه باید عروسک 24 بار حرکت داده شود، سپس از همه این فعالیت‌ها عکس گرفته شده و مجموع عکس‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند علاوه بر این، استاندارد ایران در این تکنیک 12 فرم (عکس) است.

وی به هزینه ساخت این نوع انیمیشن نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که این اثر با این شیوه در خارج از کشور ساخته شود هزینه آن 200 هزار دلار و در ایران 50 میلیون تومان می‌شود و این امر در کنار سختی تکنیک آن، سبب شده تا در مشهد کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

موسوی که خود به صورت مستقل این اثر را در حال حاضر پیش برده است، علت رونمایی از میز کار این انیمیشن را جذب علاقه‌مندان و فعالان عرصه انیمیشن به حوزه هنری دانست و افزود: این موضوع سبب می‌شود تا حمایت بیشتری از سازندگان انیمیشن شود و حتی من هم در صورت تمایل علاقه‌مندان می‌توانم آنچه را در این سال‌ها تجربه کرده‌ام، آموزش دهم.

این هنرمند جوان مشهدی اضافه کرد: در هنگام ساخت این انیمیشن، بسیاری از تهیه‌کنندگان خارجی از تولید آن در کشور خود استقبال کردند اما من ترجیح دادم در کشور خود آن را بسازم.

نویسنده و کارگردان انیمیشن «آقای گوزن» با اشاره به اینکه داستان این اثر دارای هشت شخصیت است و حدود هشت ماه تولید آن طول می‌کشد، گفت: روایت این داستان در فضایی نامعلوم می‌گذرد و نقش اول آن را آقای گوزن دارد.

شرایط انیمیشن در مشهد بهتر از سایر نقاط کشور است

در ادامه، یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن در صدا و سیمای خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شرایط انیمیشن در مشهد بهتر از نقاط دیگر کشور است و ما شاهد ساخت آثار بسیار خوبی در خراسان رضوی بوده ایم به طوری که حضور آثار این رشته در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی نمونه‌ای بر این ادعا است.

محمدرضا شهابی تاکید کرد: برنامه‌هایی در قالب رونمایی از آثار هنری به ویژه انیمیشن از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف، می‌تواند به جذب بیشتر هنرمندان جوان کمک کند.

این مدرس دانشگاه در رشته انیمیشن اضافه کرد: قطعا در صورتی که بودجه خوبی برای حمایت مالی از ساخت انیمیشن در مشهد شود، آثار بهتری نیز ساخته می‌شوند. ................................
گزارش از مهدیه قمری
................................
انتهای پیام/3138/ر40

94/01/26 - 12:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن