تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819437027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عناوين روزها و برنامه هاي هفته سلامت تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱ق.ظ)
عناوين روزها و برنامه هاي هفته سلامت تشريح شد موج - دبير ستاد برگزاري هفته سلامت در نشست خبري هفته سلامت برنامه ها و عناوين روزهاي اين هفته را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر زارع نژاد با اشاره به اين‌که همه‌ساله سازمان جهاني بهداشت يکي از اولويت‌هاي مربوط به‌سلامت عمومي را به‌عنوان موضوع و شعار سال انتخاب مي‌کند، گفت: هدف از اعلام اين موضوع و اولويت بهداشتي، حساس کردن دولت‌ها نسبت به برنامه‌ريزي پيرامون پيشگيري از مخاطرات سلامتي باهدف ارتقاي سلامت عمومي جامعه است و طبيعي است که عدم توجه دولت‌ها به برنامه‌ريزي‌هاي مناسب جهت تحقق اين اولويت‌ها، مخاطراتي را براي سلامتي مردم در پي خواهد داشت.
دبير ستاد برگزاري هفته سلامت بابيان اين‌که امسال سازمان جهاني بهداشت موضوع ايمني غذا از مزرعه تا سفره را به‌عنوان شعار سال معرفي کرده است يادآور شد: اين موضوع باهدف تشويق دولت‌ها براي ارتقاي ايمني غذا و تشويق مصرف‌کنندگان و مردم به حصول اطمينان از بي‌خطر بودن غذاهاي مصرفي است.
به گفته دکتر زارع نژاد، بسيج اطلاع‌رساني و انجام اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي توليد مواد غذايي سالم و رعايت نکات بهداشتي و خودمراقبتي و عدم مصرف مواد غذايي که از سلامت آن اطمينان وجود ندارد ازجمله راهکارها و مسيرهايي است که مي‌تواند به ارتقاي ايمني غذا و سلامت کمک‌کننده باشد.
وي با تأکيد بر اين‌که بر اساس توصيه سازمان جهاني بهداشت بايد جهاني فکر کنيم و محلي و منطقه‌اي عمل کنيم، تصريح کرد: انتظار مي‌رود که کشورها بر اساس يک برنامه‌ريزي منسجم به يک نظام تقويت‌شده ايمني غذا دست يابند که طي آن‌هم سلامت مردم کشور خود را تأمين کنند و اگر در حوزه توليد غذايي صادرات وجود دارد، سلامت مردم دنيا هم تأمين شود.
دبير ستاد برگزاري هفته سلامت در ادامه به تشريح اسامي و برنامه‌هاي هفته سلامت پرداخت و با اشاره به اين‌که هفته سلامت امسال از يکم تا هفتم ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود، گفت: يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين هفته اجلاس مشورتي بين‌المللي مؤلفه‌هاي اجتماعي مؤثر بر سلامت و ابزار سنجش عدالت در سلامت در مناطق شهري (SDH) است که روز شنبه يکم ارديبهشت‌ برگزار خواهد شد.
دکتر زارع نژاد افزود: برگزاري مراسم نمادين سلامت با رويکرد "پايگاه تغذيه سالم" در يکي از مدارس تهران و همزمان در مدارس سراسر کشور، افتتاح بسته حاشيه شهر در برنامه تحول سلامت حوزه بهداشت در سراسر کشور، سخنراني پيش از خطبه‌هاي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در تهران و روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در پايگاه‌هاي نماز جمعه سراسر کشور از ديگر برنامه‌هاي هفته سلامت است.
دبير ستاد برگزاري هفته سلامت همچنين از برگزاري مراسم پياده‌روي خانوادگي با حضور وزير بهداشت در صبح روز جمعه 4 ارديبهشت‌ در پارک جوانمردان منطقه 22 تهران خبر داد و افزود: عيادت از بيماران و نيز برگزاري مراسم اعطاي نشان ايمني و سلامت به توليدکنندگان محصولات منتخب از فرآورده‌هاي غذايي و آشاميدني، برگزاري همايش ملي سلامت، معرفي بسته بهداشتي ندامتگاه، بازديد از کشتارگاه و سامانه يکپارچه از دام زنده تا فرآورده با حضور وزراي بهداشت و جهاد کشاورزي و همچنين برگزاري کارگاه آموزشي "آموزه‌هاي اساسي طب سنتي ايراني در سبک زندگي و تغذيه سالم" از مهم‌ترين برنامه‌هاي هفته سلامت در سال 94 خواهد بود.
دکتر زارع نژاد در ادامه روزشمار هفته سلامت سال 94 را به شرح زير اعلام کرد:
سه‌شنبه 1 ارديبهشت 94: سلامت و مشارکت‌هاي اجتماعي
چهارشنبه 2 ارديبهشت 94: سلامت و سبک زندگي ايراني- اسلامي
پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 94: عدالت در سلامت و ارتقاي خدمات بهداشتي- درماني
جمعه 4 ارديبهشت 94: سلامت، آموزش همگاني و خودمراقبتي
شنبه 5 ارديبهشت 94: سلامت و ارتقاي ايمني غذا
يکشنبه 6 ارديبهشت 94: سياست‌هاي کلي سلامت، همکاري بين‌بخشي
دوشنبه 7 ارديبهشت 94: اقتصاد سلامت و توسعه سرمايه‌گذاري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن