تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804533806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان عاشقانه‌‌ای که ملت ساز شد! +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
داستان عاشقانه‌‌ای که ملت ساز شد! +عکس




اولین گروه های مهاجر انگلیسی که در اوائل قرن ۱۷ میلادی در بنادر بوستون و ایالت « نیو انگلند» امریکا اسکان یافته بودند به همت اعتقادات سخت مذهبی و باوری که به قاره‌ جدید به عنوان سرزمین موعود داشتند، توانستند ایالت های بزرگ امریکا را متحد سازند.





یک پزشک: اولین گروه های مهاجر انگلیسی که در اوائل قرن ۱۷ میلادی در بنادر بوستون و ایالت « نیو انگلند» امریکا اسکان یافته بودند به همت اعتقادات سخت مذهبی و باوری که به قاره‌ جدید به عنوان سرزمین موعود داشتند، توانستند ایالت های بزرگ امریکا را متحد سازند. مردمی که بعد از  ۲۰۰ سال جنگ و شورش، به نوبت، پایگاه‌های مستعمره‌نشین‌ هلندی، سوئدی، فرانسوی، اسپانیایی و در پایان انگلیسی ها را برچیدند و ایالت متحده‌ی امریکا را بنیان‌گذاری کنند.


داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



از همان اواسط قرن ۱۹ میلادی که آمریکا کم کم به تعریف مطمئن سیاسی از ملیت خود دست یافت، ادبیات امریکا نیز دغدغه‌ اصلی خود را معطوفِ این کرد که به یک تعریف عمومی از کشور جدید آمریکا برسد.

اهمیت ملی داستان عاشقانه‌‌ای که « Nathaniel Hawthorne» با عنوان « داغ ننگ» در اواسط قرن ۱۹ میلادی در امریکا به رشته‌ تحریر در آورده است آنقدر زیاد است که بسیاری از منتقدان ادبیات امریکا معتقدند قصه‌ فوق، نمونه‌ موفقی از به تصویر کشیدن ملتی است که هنوز شکل نگرفته بود و به همین دلیل به داستانی ملت‌ساز معروف گشته است.


داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



« Nathaniel Hawthorne» همراه با متفکرین قرن ۱۹ امریکا، از هیچ فرصتی برای تعریف و تجسم‌ بخشیدن به هویت ملی دریغ نمی‌کردند. وی در داستان «داغ ننگ» با درایتی آگاهانه و با عمدی آشکار به سراغ «داستان عاشقانه» می‌رود، سبکی که از ماجراهای روزمره سیاسی و اجتماعی به‌ دور است.


داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



نویسنده‌ی داستان «داغ ننگ» با دانستن این حقیقت که سابقه‌ داستان عاشقانه به داستان‌های شهر پریان، افسانه‌های جادویی و شوالیه‌های اسفندیارگونه‌ی اروپایی می‌رسد با مدد گرفتن از روایتی تخیلی و عاشقانه توانست تأثیر عمیق‌تری بر روی خوانندگان امریکایی داشته باشد. Nathaniel Hawthorne در فصل اول کتابش به ساختمان یک اداره گمرک منحل شده می‌رود و در درون انبار پوشیده از گرد وغبار با بسته‌ای روبرو می‌گردد که یکی از کارمندان اداره در گوشه‌ای بایگانی کرده بود. این بسته حاوی اسناد و مدارکی است درباره‌ی رسوای عاشقانه زنی به نام «هستر».


داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



کشف داستان حامله شدن زنی به نام «هِستر» که شوهرش مفقود شده است و حتی شایعه‌ مرگ شوهر در سفرش به اروپا، به زمامداران سیاسی و مذهبی شهر امکان می‌‌دهد که برای پوشاندن نابه‌سامانی‌های اخلاقی و فساد موجود در مراکز قدرت، هستر را محکوم به پوشیدن لباس «داغ ننگ» کنند که بر آن حرف اول کلمه خیانت ( Adultery) را دوخته بودند.


داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



وقتی که خوانندگان کتاب متوجه می‌شوند که پدرِ فرزندِ نامشروعی که «هستر» به دنیا آورده است، کشیش باتقوای شهر است، داستان شکل جالب‌تری به خود می‌گیرد. نویسنده‌ی داستان در ادامه و به‌آرامی «هستر» را به زن نیکوکار و معتبری تبدیل می‌کند که مشاور زنان سرخورده و دلشکسته می شود.


داستان عاشقانه‌‌ای که برای آمریکایی ها ملت ساز شد!



ِفصل‌های بسیار جذاب دیگر نظیر ملاقات های پنهانی کشیش شرمسار جوان با «هستر» در جنگل، بزرگ شدن شخصیت بسیار زیبا و کمابیش جادویی دختر «هستر» و بازگشت شوهر انتقامجو با روزهای اولیه‌ی جنگ استقلال‌طلبانه‌ی ساکنین امریکا گره می خورد. اتفاقات و ماجراهای که در کنار داستان عاشقانه‌ و سرگرم‌کننده، تصویر زیبایی از آرزوها و فرهنگ یک ملت جدید ارائه می‌دهد.








تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن