تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803068005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد آيت الله علوي بروجردي از برخورد کاسبانه با نسخ خطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۸:۴۵ق.ظ)
انتقاد آيت الله علوي بروجردي از برخورد کاسبانه با نسخ خطي موج - يکي از معضلاتي که امروز ما دچار آن هستيم، تهيه نسخه از کتابخانه هاي بزرگ داخل کشور است؛ چراکه هزينه هاي بالايي را دريافت مي کنند که با سياست فرهنگي آنان مغاير بوده و عملي کاسبانه است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم،به نقل ازمرکز خبر حوزه، آيت الله علوي بروجردي در نشستي با معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه که به مناسبت سالروز تأسيس کتابخانه آيت الله العظمي بروجردي(ره) در محل اين کتابخانه برگزار شد، اظهار داشت: نزديک به 50 سال از تاسيس اين کتابخانه گذشته و در طول اين سال ها حوادث بسيار زيادي را تجربه کرده است.
وي ابراز داشت: حضرت آيت الله بروجردي(ره) علاقه خاصي به کتاب داشته اند؛ به نحوي که در کتابخانه شخصي ايشان به کتاب هايي برخورد کرده ايم که معظم له نسخه را از کتابخانه هاي ديگر تهيه و از روي آن استنساخ داشته و در آن اظهار نظر نيز کرده اند.
اين استاد حوزه خاطرنشان ساخت: ايشان به غير از حوزويان، با دانشگاهيان نيز ارتباط داشته که مي توان از انيشتين و دکتر حسابي نام برد.
آيت الله علوي بروجردي با اشاره به کتابخانه مسجد اعظم، تصريح کرد: پيشنهاد ساخت اين کتابخانه، از سوي حضرت آيت الله بروجردي بوده است.
وي با اشاره به زحمات آيت الله استادي براي کتابخانه مسجد اعظم، بيان داشت: وي وقت بسياري براي اين مجموعه گذاشته و از افرادي است که به گردن اين مجموعه حق دارد.
اين استاد حوزه ضمن نام بردن از مرحوم آقاي دانش و تقدير از زحمات اين شخصيت، اظهار داشت: همچنين مرحوم آقاي آل اسحاق که کتابدار کتابخانه مسجد اعظم بود، بسيار زحمت کشيده و کتاب هاي بسياري به محققين معرفي مي کردند.
آيت الله علوي بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تحقيق و پژوهش پرداخت و گفت: کتابخانه مي تواند نقش بسيار عمده اي در تحقيق و پژوهش داشته باشد؛ پس بايد بر روي آن سرمايه گذاري کرد و وقت گذاشت.
*حوزه علميه قم بزرگترين مرکز علمي دنياي اسلام است
وي با بيان اين مطلب که امروز حوزه علميه قم، بزرگترين مرکز علمي دنياي اسلام است. ابراز داشت: دانشگاه الازهر و دانشگاه مدينه در حد حوزه علميه قم نبوده و تنوع فرهنگي که امروز در اين حوزه وجود دارد، در هيچ زماني؛ وجود نداشته است.
اين استاد حوزه با اشاره به عظمت و موقعيت حوزه علميه قم در جهان، خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامي ايران سبب شد تا نام شيعه و حوزه علميه قم به تمام اقصي نقاط جهان نفوذ کند؛ پس بايد در راستاي رفع نيازهاي علمي اسلام کوشا بوده و جوابگو باشيم.
آيت الله علوي بروجردي با اشاره به اين که امروز مباحث و مسائل بسياري در دنياي اسلام وجود دارد که حوزه علميه قم بايد پاسخگوي آن باشد، تصريح کرد: نمي توانيم در مقابل حوادث زمان بي تفاوت باشيم.
*حوزه با عظمت بايد کتابخانه مرکزي مناسب داشته باشد
وي با تأکيد بر اين که حوزه با عظمت بايد کتابخانه مرکزي مناسب داشته باشد، بيان داشت: متأسفانه امروز در کتابخانه هاي ما منابع روز به زبان هايي غير از فارسي و عربي وجود ندارد و محققين ما بايد اين کار را انجام دهند.
اين استاد حوزه با بيان اين مطلب که امروز شيعه مورد تاخت و تاز دشمنان؛ مخصوصا وهابيت قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز کارخانه وهابي سازي در کشورهاي مختلف وجود داشته و در کنار ساير فعاليت‌هاي خود، به مباحث علمي نيز مي‌پردازند و شبهات را در دل جوانان قرار مي دهند.
آيت الله علوي بروجردي تأکيد کرد: بايد کتاب هاي جديد وهابيت تهيه و در اختيار محققين قرار داده شود تا بتوان پاسخي درست و منطقي براي آن ارائه کرد.
*تأمين درآمد کتابخانه از راه کتاب هاي نسخ، عملي کاسبانه است
وي همچنين به تعامل با کتابخانه هاي روز دنيا نيز اشاره اي داشت و گفت: يکي از معضلاتي که امروز ما دچار آن هستيم، تهيه نسخه از کتابخانه هاي بزرگ داخل کشور است؛ چراکه هزينه هاي بالايي را دريافت مي کنند که با سياست فرهنگي آنان مغاير بوده و عملي کاسبانه است.
آيت الله علوي بروجردي تأکيد کرد: محققان ما بايد به تمام منابع با زبان روز دنيا دسترسي داشته باشند و بايد براي آن برنامه ريزي کرد.
وي تصريح کرد: بايد پژوهش و تحقيق در کنار کار کتابخانه بوده و بستري براي آن فراهم شود.
اين استاد حوزه در پايان اظهار داشت: اگر قصد داريم با تفکر اسلام با دنيا صحبت کنيم، نياز به پشتوانه غني علمي در کنار تحقيق و پژوهش داريم

عضو مجمع نمايندگان حوزه علميه قم:
دشمن به دنبال تفرقه در ملت ودولت از طريق مذاکرات است خبرگزاري رسا ـ عضو مجمع نمايندگان حوزه علميه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره همدلي و همزباني بين دولت و ملت گفت: يکي از اهداف دشمن در مذاکرات هسته‌اي ايجاد تفرقه و شکاف بين دولت و ملت است.
حجت الاسلام محمد مهدي منتظري عضو مجمع نمايندگان حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا٬ با اشاره به نامگذاري دولت و ملت٬ همدلي و همزباني توسط رهبر انقلاب گفت: ايشان فرمودند که همدلي دستوري نيست بلکه متني است که بايد ايجاد و انجام شود.
عضو مجمع نمايندگان حوزه علميه قم ادامه داد: بيان واقعيات مسائل هسته‌اي توسط مسؤولان مذاکرات در ايجاد همدلي و همزباني و همفکري دولت با ملت بسيار موثر خواهد بود؛ در اين صورت انتقادات و نظارت‌ مردم براي پيشبرد اهداف انقلاب بسيار موثر است.
حجت الاسلام منتظري مذاکرات را وسيله‌اي در دست دشمن به منظور اختلاف افکني بين مردم و دولت توصيف کرد و ابراز داشت: دشمن به وسيله مذاکرات قصد ايجاد اختلاف و شکاف بين مردم و مسئولان دارد که رسانه‌هاي غربي نيز به شدت به دنبال تبليغ و تثبيت ادعاي بيگانه بودن دولتمردان از مردم را دارند.
وي افزود: گروه مذاکره کننده هسته‌اي در ابتداي مذاکرات حتي نمايندگان مجلس را در جريان جزئيات فعاليت‌هاي انجام شده و موارد مورد اختلاف يا توافق قرار نمي‌دادند که اين بسيار تفرقه افکن بود و به اصل همدلي و همزباني صدماتي جدي وارد مي‌کرد.
عضو مجمع نمايندگان حوزه علميه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مسؤولان مي‌بايست واقعيت‌ها را به مردم بگويند٬ رهبر معظم انقلاب فرمودند ما مسأله محرمانه‌اي نداريم اما اکنون بعضي از مشاورين دولت به جاي بها دادن و استقبال از منتقدين به آن‌ها توهين‌ مي‌کنند.
حجت الاسلام منتظري ادامه داد: مشاورين دولت ادعا دارند منتقدين چون منافعشان به خطر افتاده در پي تخريب تلاش‌هاي دولت و مقابله با برطرف شدن اختلافات هسته‌اي هستند.
وي در پايان گفت: طرف ايراني فکت شيت آمريکائيان را دروغ مي‌خواند؛ مذاکره کنندگان ما هيچ فکت شيتي از خود ارائه نمي‌کنند قضاوت در مورد دروغگويي آمريکايي‌ها به فکت شيت ايران بسيار وابسته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن