تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820473086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفاد ۸ گانه تفاهم نامه‌ ورود بخش خصوصي به فرايند بهسازي و نوسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۷:۵۵ب.ظ)
مفاد ۸ گانه تفاهم نامه‌ ورود بخش خصوصي به فرايند بهسازي و نوسازي موج - براساس تفاهم‌نامه امضاشده ميان شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران و شرکت توسعه متوازن مسکن ايرانيان منطقه ۱۶ شهر تهران، محله سيروس تهران، شهر مشهد و استان مازندران در اولويت برنامه‌هاي بهسازي قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري موج، متن تفاهم‌نامه همکاري بين شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران و شرکت توسعه متوازن مسکن ايرانيان که امروز سه‌شنبه ۲۵ فروردين در شرکت عمران و بهسازي شهري ايران به امضا رسيد بدين شرح است:
«به‌منظور بازآفريني پايدار و ارتقاي هويت و کيفيت ساختمان‌ها و فضاهاي شهري در محدوده‌ها و محله‌هاي هدف برنامه‌هاي بهسازي و نوسازي و در راستاي تحقق اهداف، اصول، راهبردها و سياست‌هاي «سند ملي راهبردي احياء، بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري»، موضوع مصوبه شماره ۷۴۹۰۰/۴۸۶۰۱ هـ مورخ ۲ مهر ۱۳۹۳هيأت‌وزيران، اين سند براساس تفاهم مشترک في‌مابين «شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران» که در اين متن «شرکت» ناميده مي‌شود، به نمايندگي آقايان محمد سعيد ايزدي و مجيد روستا و «شرکت توسعه متوازن مسکن ايرانيان» که در اين متن «توسعه‌گر» ناميده مي‌شود، به نمايندگي آقايان محمدعلي يزدان‌پناه و محمد خوشرو، مبادله مي‌شود.
اين تفاهم‌نامه به پشتوانه تجربه «گروه توسعه ايرانيان» در پايلوت (در منطقه ۱۶ شهر تهران) و شکل‌دهي به يک الگوي ويژه توسعه‌اي و راهبردي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده، ناپايدار و ناکارآمد شهري، به‌منظور بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي دو طرف براي تحقق مشارکت همه ذي‌مدخلان جهت قوام‌يابي الگوي عملياتي «توسعه‌گر» و نيز تمهيد زمينه گسترش و تکثير اين الگو به ساير مناطق به امضاء رسيد و به‌موجب آن توافق شد، در قالب الگوي «توسعه‌گر» اقدامات لازم براي اجرايي شدن موارد زير به انجام رسد:
۱. برنامه‌ريزي و اقدام مشترک براي تدوين الگوي طراحي، شهرسازي و معماري مناطق و محله‌هاي هدف منطبق بر الگوي اسلامي- ايراني و تلاش براي زمينه‌سازي اجراي آن از طريق جلب مشارکت و توافق نهادهاي ذي‌مدخل.
۲. برنامه‌ريزي و اقدام مشترک فرهنگي- اجتماعي براي آگاهي‌بخشي و ترغيب ساکنان مناطق هدف جهت جلب مشارکت ايشان براي نوسازي و بهسازي محل سکونت خود با همکاري نهادهاي محلي.
۳. برنامه‌ريزي و اقدام مشترک براي ترويج الگوي کاري «توسعه‌گر» ميان تصميم‌سازان و صاحب‌نظران و نيز نهادهاي ذي‌ربط به‌عنوان يک الگوي عملياتي توسعه‌اي از طريق شيوه‌هاي مختلف ازجمله: تنظيم و برگزاري نشست، کارگاه، دوره‌هاي تخصصي و بازديد از مناطق هدف.
۴. برنامه‌ريزي و اقدام براي تسهيل و تسريع فرآيندها و کارهاي اجرايي «توسعه‌گر» از طريق همکاري و هماهنگي «شرکت» با ساير نهادهاي ذي‌ربط.
۵. زمينه‌سازي براي تقويت و گسترش «طرح شمس ايرانيان» (طرح ويژه «توسعه‌گر» براي هدايت منابع مالي مردمي به‌سوي نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد و توزيع عادلانه منافع حاصله) با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي حاکميتي و نهادي «شرکت».
۶. زمينه‌سازي و اقدام مشترک تشويقي و ترويجي براي جلب سرمايه‌گذاران و نيز راه‌اندازي نهادهاي مالي منطقه‌اي و محلي براي تقويت فرآيند نوسازي و بهسازي محدوده‌ها و محله‌هاي هدف.
۷. تلاش براي نهادينه کردن و تثبيت سازوکار همکاري عملياتي دو طرف در راستاي گسترش الگوي «توسعه‌گر» به ساير مناطق از طريق مبادله تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌هاي چندجانبه با ساير نهادها و نيز از طريق تلاش براي اعطا و تفويض اختيارات به «توسعه‌گر» و صدور مجوزهاي ويژه از سوي نهادهاي ذي‌ربط در جهت پيشبرد عمليات با اخذ گواهينامه موضوع «ماده ۴» قانون حمايت از احياء، بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري.
۸. برنامه‌ريزي و اقدام براي مستندسازي تجارب و ارزيابي دوره‌اي اقدامات به‌منظور بهبود و ارتقاي سازوکارها و فرآيندهاي همکاري مشترک
با عنايت به برنامه‌ريزي و توافق انجام‌يافته علاوه بر منطقه ۱۶ شهر تهران، محله سيروس در تهران، شهر مشهد و استان مازندران (با تمرکز بر شهرهاي بابل، ساري و آمل) به ترتيب اولويت براي اجرايي شدن همکاري دو طرف در مرحله گسترش الگوي يادشده تعيين شدند و دو طرف توافق کردند، امکانات و ظرفيت‌هاي مقدور خود را براي تحقق اين هدف به‌کارگيرند.
علاوه بر همکاري‌هايي که در قالب کلي اين تفاهم صورت خواهد پذيرفت در هر يک از مناطق هدف، تعدادي طرح و پروژه مشخص (ساختماني و غير آن) که به فرآيند و يا الگوي نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد مربوط است با شراکت و يا همکاري مستقيم دو طرف انجام خواهد شد.
بديهي است، زير هر يک از موارد فوق، بسته به موضوع، تنظيم اسناد اداري و حقوقي و امضاي قرارداد دوجانبه (و عنداللزوم چندجانبه با ساير نهادها) لازم خواهد بود».













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن