تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804362734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتصال ريلي ايران به شرق مديترانه در۲۰ ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۱۸ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي خبر داد: اتصال ريلي ايران به شرق مديترانه در۲۰ ماه آينده موج - وزير راه و شهرسازي با اشاره به برگزاري مناقصه پروژه خط آهن خرمشهر به بصره به طول ۲۰ کيلومتر در هفته آينده گفت: با تکميل اين طرح کشورمان به کشورهاي شرق مديترانه متصل مي‌شود و تحولي بزرگي در زمينه ترانزيت و تبادل کالا و مسافر صورت خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي شامگاه روز گذشته دوشنبه ۲۴ فروردين در جمع خبرنگاران با بيان دستاوردهاي سفر يک روزه خود به بصره و ديدار با مسوولان عراقي، گفت: در اين سفر، ساخت پل بر روي اروندرود و اتصال شبکه راه آهن ايران به عراق در دستور کار طرف ايراني و عراقي قرار گرفت.
وي اضافه کرد: براساس توافق‌هاي انجام شده، پلي فني و بسيار زيبا توسط ايراني‌ها به طول ۷۰۰ متر بر روي اروند رود ساخته مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: از آنجا که خواست عراقي‌ها در ساخت اين پل، فراهم شدن زمينه کشتيراني در آبراهه اروندرود مي‌باشد، لازم است که عرشه يک دهنه به طور کامل روي يک دهنه بچرخد، کار بسيار فني و مهم است.
آخوندي حصول اطمينان از آمادگي طرف عراقي براي اجراي پروژه خط آهن در داخل اين کشور پس از اجراي اين پل و پيگيري موضوع را دستور کار سفر خود به بصره خواند و افزود: با همکاري عراق طراحي اين پل تک پايه تا پايان خرداد نهايي و تير امسال عمليات اجرايي آنکه متخصصان کشورمان آن را طراحي کرده‌اند، آغاز مي‌شود.
وزير راه وشهرسازي تاکيد کرد: طرف عراقي نيز از سفر پيشين وزير حمل و نقل عراق به ايران تا امروز، کار طراحي احداث خط آهن را به انجام رسانده و محل ايستگاه‌ها را مشخص کرده و بخش اعظمي از امکانات و تجهيزات مورد نياز براي اجراي خط آهن را نيز فراهم کرده است.
آخوندي گفت: در سفر به بصره عراق همچنين محل استقرار کارگاه‌ها نيز مشخص و صورتجلسه همکاري با وزير حمل و نقل عراق امضاء شد که طي آن نحوه هماهنگي براي اجراي کار و تشکيل کميته مشترک دو جانبه براي کنترل پيشرفت کار و انجام هماهنگي مستمر در آن مشخص شده است.
وي همچنين از عراق به عنوان شريک تجاري ايران در مبادلات بين المللي ياد کرد و افزود: روزانه کالاهايي نظير سيمان، مصالح ساختماني و محصولات متنوع غذايي از ايران به عراق صادر مي‌شود و اميدواريم که با راه اندازي اين خط آهن، مبادلات بين المللي دو طرف افزايش يابد.
آخوندي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه روزانه حدود ۵۰۰ کاميون از مرز شلمچه به عراق تردد مي‌کند، گفت: در روزهاي معمولي روزانه حدود دو هزار و بيش از پنج هزار نفر در روزهاي اوج سفر‌ها به عتبات عاليات عزيمت مي‌کنند.
آخوندي همچنين با بيان نبود ترمينال مسافري در اين منطقه، اظهار کرد: دستور شروع ساخت ترمينال مسافري صادر شد، طراحي‌ها به انجام رسيد، مناقصه آن برگزارشد و از امروز نيز عمليات اجرايي ترمينال مسافري در منطقه شلمچه آغاز شد.
وزير راه و شهرسازي همچنين برضرورت ساخت ترمينال مسافري به منظور تامين آسايش و رفاه زائران ايراني و عراقي تاکيد کرد.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود از خارج سازي شناورهاي غرق شده در اروندرود به عنوان ديگر موضوع مورد مذاکره با طرف عراقي ياد کرد و گفت: بر اساس تفاهم، حدود ۱۴مغروقه در اروند رود و ۱۰مغروقه از کارون خارج مي‌شود.
آخوندي با بيان ديدار طرف عراقي از کارگاه ايراني براي انجام اين مهم، گفت: اميدواريم، انجام اين کار براي رونق فعاليت‌هاي تجاري بندر خرمشهر و اشتغال مردم منطقه موثر باشد. .
آخوندي با اشاره به اينکه شرايط اجراي نهايي پروژه از سوي طرف ايراني و عراقي کاملا مهياست افزود: اميدوارم مناقصه اين طرح هفته آينده از سوي وزارت راه و شهرسازي اعلام شود و ۲۰ ماه پس از آن خط ريلي شلمچه بصره به بهره برداري برسد.
وزير راه و شهرسازي متصل شدن عراق به شبکه ريلي آسيايي از طريق ايران را مهم ارزيابي و تاکيد کرد: اين موضوع سبب سودآوري براي دو کشور خواهد شد.
آخوندي جا‌به‌جايي مسافران و زائران عتبات عاليات از ايران به کربلا را از ديگر مزيت‌هاي بهره‌برداري از اين طرح عنوان کرد و اظهار داشت: روزانه حدود ۲۰ هزار نفر از شلمچه به عراق مسافرت مي‌کنند که اين تعداد در روز‌ها و شرايط خاص به ۵۰ هزار نفر در روز هم مي‌رسد که اميدواريم با بهره برداري از اين خط ريلي شرايط بهتري براي مسافران ايجاد شود.
وي افزود: با تکميل اين طرح کشورمان باکشورهاي شرق مديترانه متصل مي‌شود و تحولي بزرگي در زمينه ترانزيت و تبادل کالا و مسافر صورت خواهد گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن