تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میانگین تورم ۱۴.۸ درصد/بودجه سایه ای در صورت لغو تحریم/تعلیق عمره تا مجازات


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: میانگین تورم ۱۴.۸ درصد/بودجه سایه ای در صورت لغو تحریم/تعلیق عمره تا مجازات


سخنگوی دولت میانگین نرخ تورم در ۱۲ ماه گذشته را ۱۴.۸ درصد اعلام کرد./ وی تاکید کرد در صورت لغو تحریم ها علیه ایران، دولت بودجه سایه ای تدوین کرده تا از منابع بهتر استفاده کنیم./ تعلیق حج عمره تا زمان مجازات عاملان تعرض به زائران ایرانی ادامه می یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد باقر نوبخت صبح امروز سه‌ شنبه در نخستین نشست خبری خود در سال جدید که در ساختمان کوثر برگزار شد، گفت: برابر آمار فروردین 14.8 دهم درصد تورم 12 ماهه بود که این تقریباً 10 واحد درصد کمتر از 25 درصدی بود که مبنای پیش بینی ما برای سال 93 بود.

نوبخت، سخنگوی دولت/ 25 فروردین 1394
نوبخت با اشاره به بودجه سال 94 و موضوع مذاکرات افزود: اگر در مذاکرات به نتیجه نهایی برسیم، چنانچه شاهد لغو تحریم‌ ها باشیم، ما برای این موضوع بودجه سایه‌ ای را در کنار بودجه کنونی تهیه کردیم تا بتوانیم به نحو شایسته‌ تری از منابع استفاده کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت در خصوص توقیف و تعلیق سفر زائران ایرانی به حج عمره، گفت: طبیعی است که وقتی یک رخداد بسیار غیراخلاقی، ناصواب و غیرمنتظره در یک کشور اسلامی نسبت به دو زائر ایرانی پیش می‌آید، دولت نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و باید واکنشی متناسبی را داشته باشد.  
دانلود

وی افزود: در این راستا دولت اقدامات خود را انجام داد و تاکنون هم پاسخ رسمی و صحیحی از آن طرف دریافت نکردیم، بنابراین باید اقدامات‌ بازدارنده‌ تر و الزام‌آورتر بود.

نوبخت گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص پیگیری اتفاقات رخ داده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو سفرهای عمره را به عنوان موضوعی که نشانگر میزان حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی است، اعلام کرد. با توجه به نظر مراجع که در این راستا ارائه شد امیدواریم دولت عربستان هر چه سریعتر نسبت به این حادثه که جایگاه اسلامی بودن رفتارها را مخدوش می‌کند، اقدام لازم را انجام دهد و مجازات متناسب با قوانین را برای متخلفین اعمال کند و این موضوع را رسماً به دولت جمهوری اسلامی اعلام کند بر همین اساس ما تا این زمان تعلیق را خواهیم داشت و بعد از آن متناسب با واقعیت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فکت‌شیتی که وزیر امور خارجه از آن سخن گفته بود، افزود: در مصاحبه‌ها و مذاکره‌ها و مواضعی که مسئولین وزارت خارجه بیان کرده‌اند در جهت تبیین فکت‌شیت مواردی مورد توجه قرار گرفته است و اگر هم لازم باشد مکتوب آن قابل انتشار خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: مواضع دیپلمات‌های ما بسیار روشن و تبیین‌کننده است، هم وزارت خارجه و هم بخش‌های دیگر همچون معاونت حقوقی که امروز نیز با حضور برخی مذاکره‌کنندگان ارشد تیم هسته‌ای جلسه‌ای را خواهد داشت به بررسی موارد مورد توجه می‌پردازند و پاسخ‌های لازم ارائه می‌شود و آنچه که به عنوان نتیجه به دست می‌آید در تنظیم قراردادی که مکتوب خواهد شد مورد توجه قرار می‌گیرد.

نوبخت افزود: سال 93 که از نیمه گذشت مشخص شد که میزان درآمدهای نفتی نسبت به مبلغی که در بودجه‌ی سال 93 پیش بینی شده بود تقلیل خواهد داشت و آثار آن روی اقتصاد مشهود خواهد بود، مگر این که ما بتوانیم پیش بینی درستی از این تقلیل منابع داشته باشیم، تا برای آن چاره اندیشی کنیم و برای این که با کسری بودجه مواجه نشویم در حد وصولی‌ها از طریق اولویت‌ بندی عمل کنیم.

وی گفت: پیش بینی ما از منابع 211 هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال 93 در قانون پیش بینی شده بود این بود که ما در حد 180 هزار میلیارد تومان بتوانیم تحصیل منابع کنیم. خوشبختانه آنچه که در سال 93 تحقق پیدا کرد همان عددی است که در پیش بینی ما برای سال 1393 وجود داشت.

سخنگوی دولت افزود: عملکرد بدین ترتیب بود که درآمدهای ما که پیش بینی کرده بودیم در حد 180 هزار میلیارد تومان باشد تحقیقا همین عدد بود همچنین بر طبق پیش بینی ما درآمدها در سال 93 با توجه به کاهش قیمت نفت در حد 97 هزار و 200میلیارد تومان بود و آنچه که بر مبنای عملکرد وجود داشت 97 هزار و 900 میلیارد تومان بود. همچنین طبق پیش بینی واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 62 هزار و 300 میلیارد تومان بود . عملا 63 هزار و 100 میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.

نوبخت گفت : همچنین واگذاری‌های دارایی‌های مالی بر طبق پیش بینی ما در دی ماه سال 93 بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان بود عملا 18 هزار و 900 میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به تورم در اسفند سال 93 و آماری که در فروردین به دست آمد، گفت: بر طبق آمار فروردین ماه 14.8دهم درصد تورم 12 ماهه بود که این تقریبا 10 واحد درصد کمتر از 25 درصدی بود که مبنای پیش بینی ما برای سال 93 بود. عملکرد دولت برای مهار نرخ تورم رضایت بخش است و رشد اقتصادی هم برای 9 ماهه سال 93 از سوی بانک مرکزی 3.8 دهم درصد بیان شد، حال آنچه که برای سال 94 در نظر داریم افزایش رشد اقتصادی بیش از رشد اقتصادی است که در سال 93 وجود داشته است.

نوبخت افزود: رشد اقتصادی برای سال 1394 بین 4 تا 5 درصد خواهد بود و ما به دنبال رشد اقتصادی هستیم که بیش از رشد اقتصادی سال 93 باشد، همچنین برای نرخ تورم هم برنامه ریزی شده تا ما بتوانیم از متوسط نرخ تورم سال 93 که 14.8 دهم بود نرخ کمتری داشته باشیم و این که از سطح 14 درصد افزایش پیدا نکند.

سخنگوی دولت گفت: در جهت افزایش کارایی و ایجاد انگیزش بیشتر در کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش طرح طبقه بندی یا رتبه بندی کردن فرهنگیان با اعتبار ویژه 1350 میلیارد تومان از اول مهر اجرا می‌شود و این مقدار مازاد برسقف اعتبارات است که برای هزینه‌های جاری و عمرانی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.در این راستا برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان برای سال 1395 ، 3 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه اختصاصی در نظر گرفته شده است.

نوبخت با تأکید بر اینکه برای نوعی توازن بخشی و این که به نحو شایسته نظام پرداخت و نظام حقوق و دستمزد کارکنان دولت را اصلاح کنیم، گفت:  هم اکنون طرحی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دست اجراست تا ما بتوانیم هر گونه نابرابری و تبعیض را که درراستای قانون مدیریت خدمات کشوری وجود داشت را از بین ببریم.


 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن