تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد رسانه‌ای‌ترین کلنگ لرستان / فرآورده‌های خبری از یک پالایشگاه نفتی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
رسانه‌ای‌ترین کلنگ لرستان / فرآورده‌های خبری از یک پالایشگاه نفتی
رسانه‌ای‌ترین کلنگ لرستان پالایشگاه نفت پلدختر است.

خبرگزاری فارس: رسانه‌ای‌ترین کلنگ لرستان / فرآورده‌های خبری از یک پالایشگاه نفتی



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پلدختر، نزدیک به هفت سال از کلنگ‌زنی پروژه پالایشگاه نفت پلدختر می‌گذرد، اما ظاهرا این پروژه عظیم بدون مطالعه کلنگ‌زنی شده است و تنها خروجی این اقدام مسئولان مربوط به سوژه‌های مختلف رسانه‌های از کلنگی است که به طور غیر کارشناسی به زمین زده شده است، می‌باشد.
کلنگی که توسط استاندار و فرماندار وقت و نماینده مردم پلدختر در مجلس در مورخه 11 بهمن سال 88 در جلگه خلج پلدختر به زمین فرود آمد، به دلیل دارا بودن پارامترهای و استانداردهای خوب خبری به سوژه‌ای مناسب برای رسانه‌های مختلف از جمله برنامه "صرفا جهت اطلاع" 20/30 تبدیل شده است که مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

البته آن چیزی که این طرح را به یک سوژه خبری تبدیل نموده است، نوع نگاه، خلاقیت‌ها و نوع مراسم با توجه به زمان و مکان کلنگ‌زنی است.
غیر کارشناسی بودن طرح، عدم حضور مسئولان کشوری، نهار مفصل (زیر برنجی)، عبور مسئولان و اهالی از پل خطرناکی که روی رودخانه کشکان نصب شده بود، ذبح گوسفند و گوساله والبته بیدار کردن اهالی منطقه از صبح اول طلوع و تحویل پلاکاردهای مختلف متشکریم، تشکر، زحمت‌کش و ... در روز کلنگ‌زنی  و سرقت تابلوی پالایشگاه توسط دورگردها، چند قلوزایی احشام به خاطر  رشد بیش از حد علف و خار در محل افتتاحیه از جمله مطالبی است که رسانه‌های تاکنون به آن پرداخته‌اند.
یک کارشناس عمران در این خصوص به فارس گفت: از سال 88 تاکنون پالایشگاه پلدختر دو فرماندار و دو استاندار به خود دیده و این مسئولان هر بار با حضور در جلوی دوربین‌های خبری از حل مشکل این طرح با مردم صحبت می‌کنند، اما در عمل هیچ خبری از روند روبه جلو برای حل مشکل پالایشگاه دیده نمی‌شود.
وی افزود: حدود دو سال است، مسئولان استان از واگذاری پالایشگاه به سرمایه‌گذار و قرارگاه خاتم خبر می‌دهند، اما همچنان این موضوع در حد حرف باقی مانده است.
این کارشناس با بیان اینکه اگر این طرح به خاطر نواقص اصلا عملیاتی نیست، مسئولان آن را به مردم اعلام کنند و اگر واقعا مشکل آن حل شدنی است به طور جدی آن را دنبال کنند، اظهار کرد: مردم دیگر از وعده‌های مسئولان در این زمینه خسته شده‌اند و آنها نباید هر بار در این خصوص یک وعده بدهند.

محمد از اهالی منطقه جلگه خلج گفت: در زمان کلنگ‌زنی 12 سال داشته است، اما امروز سن وی 18 سال شده و هنوز هیچ خبری از پالایشگاه نفت پلدختر نیست.
وی ادامه داد: آن سال صبح زود از  سر و صدای آمد رفت وسایل نقلیه که از روستا عبور می‌کردند، بیدار شده است و پدرش یک پلاکارد بزرگی تحویل گرفته بود که در محل کلنگ‌زنی باید آن را نصب می‌کرد.
محمد اضافه کرد: در این میان برخی از اهالی به رسم دیرینه مردان لر لباس محلی پوشیده و با تفنگ در محل کلنگ‌زنی برای استقبال از مسئولان حاضر شدند.
این جوان پلدختری در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مسئولان برای پیگیری این طرح آمده‌اند، گفت: امروز با گذشت هفت سال فقط شاهد  کسانی است که برای تهیه خبر به این روستای می‌آیند و از اهالی از آن زمان سئوال می‌کنند.

استاندار لرستان با اشاره به کلنگ پالایشگاه نفت پلدختر اظهار کرد: این پروژه که بارها در بخش تلنگر صداوسیما و رسانه‌های مختلف به آن پرداخته شده، امروز به عنوان یک مطالبه مردم از دولت تبدیل شده است.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه حدود یک ونیم سال به دنبال سرمایه‌گذار برای طرح پالایشگاه پلدختر است، تصریح کرد: مجوز خوراک پالایشگاه که روزانه 30 هزار بشکه نفت است، صادر شده که به نظر سرمایه‌گذار این میزان توجیه اقتصادی ندارد و باید به  90 هزار بشکه نفت در روز برسد.
وی در خصوص آخرین وضعیت پالایشگاه پلدختر گفت: چهار سرمایه‌گذار جهت واگذاری این پالایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که قرارگاه خاتم و قائم از جمله آنها است و امید است، ظرف سه ماه آینده این پروژه تعیین‌ تکلیف شود.
انتهای پیام/85009/

94/01/25 - 07:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن