تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819350717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب‌نشيني بهاري دولت و مجلس با طعم هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شب‌نشيني بهاري دولت و مجلس با طعم هسته‌اي
سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري ميزبان اولين نشست مشترك دولت و مجلس در سال جاري با حضور رؤساي قوه مجريه و قضائيه، وزراي دولت و نمايندگان مجلس بود تا نشاني باشد از آغاز همدلي بين دولت و مجلس كه اصلي‌ترين جايگاه نمايندگي مردم محسوب مي‌شود.


سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري ميزبان اولين نشست مشترك دولت و مجلس در سال جاري با حضور رؤساي قوه مجريه و قضائيه، وزراي دولت و نمايندگان مجلس بود تا نشاني باشد از آغاز همدلي بين دولت و مجلس كه اصلي‌ترين جايگاه نمايندگي مردم محسوب مي‌شود.
سخنان زيادي در اين جلسه گفته شد كه شايد شاه‌بيت اصلي آن بهبود وضعيت اقتصادي و صد البته بيانيه لوزان بود و نگراني‌هايي كه از آن وجود داشت. در اين ميان شايد اين نشست قدمي كوچك بود براي آنچه مقام معظم رهبري آن را قانع كردن مخالفان و صد البته همدلي بين دولت و ملت دانستند.

   روحاني: نبايد قدرت خود را دست‌كم بگيريم
رئيس‌جمهور در اين نشست با اشاره به مسير پر فراز و نشيب دولت در 20 ماه گذشته گفت: دولت در شرايط بسيار حساسي كار را تحويل گرفت اما توانستيم با همكاري مجلس و همه مردم و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري از مشكلات بسياري در 20 ماه گذشته عبور كنيم.
حجت‌الاسلام حسن روحاني با اشاره به رقم 180 هزار ميليارد تومان درآمد و مصارف بودجه‌اي در سال 93، تخصيص 32 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در اين سال را قابل ملاحظه توصيف كرد و افزود: سال 93 را كه سال سختي بود با نفت بشكه‌اي بالاي 100 دلار آغاز كرديم و با قيمت حدود 50 دلار براي هر بشكه به پايان برديم. در حالي كه امسال از ابتدا، كار را با نفت حدود 50 دلار آغاز كرديم و نمي‌دانيم تا پايان سال نيز چه وضعيتي بر بازار نفت حاكم خواهد بود.
وي در ادامه با تأكيد بر تعامل با دنيا در مسئله هسته‌اي گفت: در مذاكرات هسته‌اي دو گام بسيار بزرگ برداشته شده است. گام اول توافق موقت ژنو در سال گذشته بود كه تجربه آن داراي اهميت بسياري است، چراكه در يك روز ما اقداماتي كرديم و آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي اقدامات انجام شده را تأييد كرد و همزمان برخي تحريم‌ها نيز برداشته شد.
روحاني در پنجمين نشست مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در گام دوم نيز مي‌توانيم اين تجربه را تكميل كنيم، گفت: اينگونه نخواهد بود كه در يك توافق، يك طرف قضيه به تعهدات خود عمل كند و طرف ديگر از مسئوليت خود شانه خالي كند.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: اين فرض كه امريكا يا اتحاديه اروپا قدرت‌هاي بزرگي هستند، پس هر كاري مي‌توانند انجام دهند، درست نيست و حيثيت و آبروي آنها در صورت طفره رفتن از تعهداتشان به خطر خواهد افتاد. رئيس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه «منكر قدرت دستگاه تبليغاتي غرب براي تأثيرگذاري بر افكار عمومي نيستم» تصريح كرد: ما نبايد قدرت خود را دست‌كم بگيريم. ديپلمات‌ها، حقوقدانان و سياستمداران ما ورزيده هستند و اينگونه نيست كه طرف مذاكره بتواند بر ما چيره شود. طرف مقابل امروز به خوبي مي‌داند كه اين دولت و ملت اهل تسليم نيستند.
روحاني در حالي كه سخنانش با تشويق حضار همراه بود، گفت: واقعيت دنياي ما چيزي است كه الان وجود دارد. ما نمي‌توانيم اول دنيايي خوب خلق كنيم و سپس با آن تعامل كنيم. البته بايد حواسمان جمع باشد و با مشورت و همدلي به دنبال تأمين منافع كشور باشيم.
روحاني با اشاره به مشورت منظم و همكاري سران قوا و شوراي عالي امنيت ملي در پيشبرد مذاكرات هسته‌اي، افزود: از رهبر معظم انقلاب صميمانه تشكر مي‌كنم، زيرا هر وقت و هر جلسه‌اي كه خواستيم، ايشان دريغ نكرده و رهنمودهاي خود را ارائه فرمودند.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر توجه به منافع و خواست ملت ايران گفت: حقوق هسته‌اي تنها خواست ملت ايران نيست و مردم در زمينه‌هاي مختلف نظير بانك و ارتباطات تجاري با دنيا، حضور سرمايه خارجي و ايجاد رفاه، ورود فناوري و ايجاد اشتغال حق دارند و ما بايد براي تحقق همه حقوق آنها تلاش كنيم.
روحاني با تأكيد بر اينكه رضايت مردم معياري براي درستي كار دولت و مجلس است، افزود: هر وقت لبخند مردم را ديديم متوجه مي‌شويم كه موفق هستيم، اما هر وقت كه ناراحتي مردم را ديديم بايد بدانيم كه مشكل داريم.
رئيس جمهور با اشاره به وضعيت نامطلوب كنوني در منطقه بر تعامل سازنده براي حل مشكلات تأكيد و تصريح كرد: در حال حاضر در مسائل منطقه پيچيدگي‌هاي فراواني وجود دارد كه بايد حل و فصل شود. عده‌اي دعوايي را در منطقه طراحي كردند كه به ضرر همه مسلمانان است و بايد با تعامل بر اين مشكلات غلبه كرده و به ظلم‌هايي كه به مظلومان وارد مي‌شود، پايان دهيم.
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در ابتداي اين نشست ضمن خيرمقدم به نمايندگان مجلس و اعضاي هيئت دولت گفت: امسال از سوي مقام معظم رهبري سال «دولت و ملت، همدلي و همزباني» نامگذاري شده است كه دولت به معناي عام كلمه همه نظام و مسئولان را شامل مي‌شود و در معناي خاص نيز اين جلسه نمادي از همدلي و همزباني اعضاي دولت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است.

   لاريجاني: نبايد چشم اميد به ديگران داشته باشيم
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست از رئيس‌جمهور، وزير خارجه و رئيس سازمان انرژي اتمي كه در هفته‌هاي اخير تلاش وافري براي هدايت مذاكرات هسته‌اي در مسير صحيح داشتند، قدرداني كرد و گفت: اين مذاكرات سخت و پيچيده بود و عبور از آن وقت و دقت بسيار مي‌طلبيد.
رئيس مجلس، مسئله هسته‌اي را يك موضوع مهم در صحنه بين‌المللي براي ايران دانست و با اشاره به سنگ‌اندازي برخي كشورها در سطح منطقه‌اي و جهاني براي جلوگيري از نهايي شدن توافق در مذاكرات هسته‌اي، اظهار داشت: ايران در بحث‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي مستقل است و با وجود عدم همراهي برخي دولت‌ها، ملت‌ها به دليل ماهيت انقلاب، همواره از ما حمايت كرده‌اند. بنابراين ما بايد در همه مسائل روي پاي خود بايستيم و نبايد چشم اميد به ديگران داشته باشيم.
لاريجاني گفت: يكي از دستاوردهاي مذاكرات هسته‌اي از بين رفتن هاله دروغين اجماع جهاني عليه ايران است و با توانمندي و توفيق در مذاكرات، منافع كشور بيشتر تأمين خواهد شد.
رئيس مجلس با تأكيد بر لغو قطعنامه‌هاي تحريم اقتصادي عليه ايران همزمان با توافق، اظهارات رئيس‌جمهور امريكا در اين خصوص را نقد كرد و گفت: مذاكره‌كنندگان كشور متوجه نگراني منتقدان مذاكرات هسته‌اي بوده و هستند و خط قرمزهاي تعيين شده را مدنظر دارند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به بحران‌آفريني و تروريسم در شرق و غرب كشور اشاره كرد و گفت: يكي از اهداف كشورهاي غربي سرگرم كردن كشورهاي مسلمان با مسئله‌اي نظير تروريسم به منظور تأمين منافع رژيم صهيونيستي است و بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي داشت.

   حداد عادل: دلواپس خدعه دشمن هستيم
حداد عادل، رئيس كميسيون فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به برگزاري پنجمين نشست در آغاز سال همدلي و همزباني دولت و ملت، گفت: مسئله هسته‌اي كه موضوع مشترك ملت، دولت و مجلس است، ظرفيت دو قطبي كردن جامعه ما را دارد و ضرورت دارد با همدلي و همزباني از بروز آن پرهيز كرد. حداد عادل، نگراني، دلواپسي و دغدغه نسبت به مسئله هسته‌اي را ناشي از اهميت موضوع دانست و خاطرنشان كرد: به نوبه خود احساس دلواپسي مي‌كنم، اما به تيم مذاكره‌كننده اعتماد داريم و مي‌دانيم فرزندان راستين مملكت در جهت منافع و مصالح كشور گام برمي‌دارند اما بايد همواره دلواپس نيرنگ و خدعه دشمن بود.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس، برخي جزئيات مذاكرات ايران با برخي قدرت‌ها در ساليان گذشته را يادآور شد و گفت: آن چيزي كه مي‌تواند وحدت ملي را حفظ كند همدلي، همزباني، گفت‌وگو و گوش‌كردن به نقدهاي سازنده است.
وي لغو تحريم‌ها همزمان با امضاي توافق را ضروري خواند و افزود: در طول مذاكرات بايد بر موضع رهبري معظم انقلاب و موضع شجاعانه رئيس‌جمهوري در اين باره پافشاري كرد، ضمن آنكه مجلس شوراي اسلامي از موضع دولت در قبال تحولات يمن حمايت مي‌كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن