تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی کسب 100 سهمیه پارالمپیک |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیش بینی کسب 100 سهمیه پارالمپیک
کد خبر: ۴۹۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ - 13 April 2015


 رییس کمیته پارالمپیک ایران گفت: در پارالمپیک 2012 لندن 79 ورزشکار داشتیم و پیش بینی ما این است که این تعداد برای پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو به 100 نفر افزایش یابد.


به گزارش ایرنا، محمود خسروی وفا امروز (دوشنبه) در جریان مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین کمیته ملی پارالمپیک و سازمان آموزش و پروش مدارس استثنایی کشور اظهار داشت: تاکنون ساره جوانمردی در تیراندازی و تیم های والیبال نشسته مردان و زنان حضور خود در پارالمپیک را قطعی کرده اند.


وی افزود: این سهمیه ها در سال 93 کسب شد و ورزشکاران دیگر رشته ها باید برای رسیدن به ریودوژانیرو در مسابقات انتخابی که امسال برگزار می شود، حضور یابند.


خسروی وفا در مورد امضای تفاهمنامه با سازمان آموزش و پروش مدارس استثنایی کشور، گفت: امضای این تفاهم نامه و همکاری نزدیکتر، فرصتی برای شناخت ظرفیت هاست.


وی تاکید کرد: از 10 تا 12 سال قبل همکاری در مسائل ورزشی را با این سازمان داشته ایم و با پیشنهاد رییس این سازمان تفاهم نامه ای امضا کردیم تا تعاملات ما رسمی و کار اجرایی نزدیکتری بین دو نهاد آغاز شود.


این مقام مسوول افزود: ظرفیت آموزشی و پژوهشی در سازمان آموزش و پروش استثنایی متمرکز است که می تواند برای ورزش معلولان کمک بسیار خوبی باشد. از نظر ما این سازمان یک ظرفیت مفید خواهد بود تا بتوانیم به افتخارات بیشتری در ورزش معلولان جهان دست یابیم.


رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران با تاکید براینکه تفاهنامه فوق در زمینه های آموزشی، پژوهشی و علمی فرهنگی خواهد بود گفت: سالی دو نوبت نشست خواهیم داشت که ابتدا برنامه های سال را تدوین می کنیم و در جلسه دوم گزارش عملکرد را بررسی خواهیم کرد.


خسروی وفا ادامه داد:30 درصد از مدال های پارالمپیکی ایران را دانش آموزان مدارس استثنایی در رشته دو و میدانی به دست آورده اند و یقین داریم با استعدادیابی که در این مدارس انجام می شود آمار فوق افزایش چشمگیری خواهد یافت.


رییس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه با اشاره به تلاش این کمیته برای تاسیس فدراسیون ورزش افراد با هوش میانه افزود: تاسیس فدراسیون نیاز به مجوز مجلس شورای اسلامی دارد و زمان بر است. پیشنهاد می شود تا نهایی شدن این موضوع انجمن ورزش افراد با هوش میانه زیر نظر سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی قرار گیرد. مانند فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی و دانش اموزی که زیر نظر وزارت علوم و آموزش و پرورش فعالیت می کنند. 


در ادامه مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پروش مدارس استثنایی کشور اظهار داشت: سالهاست که بین دو نهاد همدلی خوبی وجود دارد و ما نیز از این تفاهم نامه استقبال می کنیم.


وی با اشاره به اینکه نمایندگان سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی، کار استعدایابی در مدارس را عملیاتی خواهند کرد، افزود: مربیان و معلمان در دوره های آموزشی کمیته پارالمپیک شرکت خواهند کرد. ظرفیت های وجود دارد که شاید از آن اطلاع نداریم که با همکاری کمیته ملی پارالمپیک شناسایی خواهیم کرد.


قدمی ادامه داد: فردا(سه شنبه) نشستی با خیرین کشور داریم و حتما از آنان در این زمینه استفاده خواهیم کرد.


وی با اشاره به ایجاد چهار منطقه ورزش معلولین برای رشد و توسعه ورزش دانش آموزان استثنایی گفت: مشهد، فارس، شمال کشور و همدان چهار منطقه فوق هستند که اردوگاه مشهد راه اندازی شده است. اردوگاه شمال نیز به زودی افتتاح می شود و همدان و فارس نیز در دست تکمیل است.


اهداف تفاهنامه کمیته ملی پارالمپیک و سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی به قرار زیر است:


- توسعه و گسترش فعالیت های تربیت بدنی در بین سه گروه دانش آموزان آسیب دیده بینایی، جسمی حرکتی و دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی.


- فراهم کردن زمینه توسعه و تعمیم نهضت پارالمپیک و اهداف آن در مدارس تحت پوشش.


- ارتقاء سطح علمی دست اندرکاران امور ورزش گروه های استثنایی دانش آموزان آسیب دیده بینایی، دانش آموزش با نیازهای ویژه ذهنی و دانش آموزان جسمی جرکتی.


- مشارکت در طراحی و اجرای پژوهش های مربوط به فعالیت های ورزش گروه های یاد شده.


- تلاش برای ارائه توانمندی های ورزشی دانش آموزان استثنایی


- استعدادیابی


- برگزاری دوره های آموزشی مشترک با هدف توسعه ورزش معلولین و دانش آموزان استثنایی.


- همکاری با بخش پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در مورد برنامه هایی اجرایی و تحقیقاتی مربوط به گروه های دانش آموزی ذکر شده












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن