تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820000481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت وام به روستاييان و عشاير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۳۱ب.ظ)
پرداخت وام به روستاييان و عشاير موج - دومين جلسه شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري و توانمندسازي گروه هاي کم درآمد روز دوشنبه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدابوالفضل رضوي با اعلام خبر پرداخت وام به روستاييان و عشاير گفت: براي اولين بار دولت تدبير و اميد به روستاييان و عشايري که به صورت مشارکتي در طرح هاي توليدي و بخش تعاوني براي رسيدن به توسعه پايدار در کشور شرکت کنند، تا چهار برابر وام با کارمزد سه درصد با وثيقه کارت يارانه و همچنين در روستاهاي مرزي کشور تا 9 برابر وام بدون کارمزد و سود پرداخت خواهد کرد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور به تهيه و تدوين برنامه ششم توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: براي اولين بار در نظام برنامه ريزي کشور، شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري و توانمندسازي گروه هاي کم درآمد در دولت يازدهم آغاز به کار کرده است.
وي اضافه کرد: متاسفانه در پنج برنامه گذشته توسعه کشور، برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري وجود نداشت و شايد مشکلاتي هم که براي روستاييان و عشاير کشور در سال هاي گذشته بوجود آمده ناشي از همين امر باشد.
رضوي تاکيد کرد: تاکنون اصل جداگانه اي براي اين قشر از جامعه که پايگاه و کانون توليد کشور هستند، ديده نشده بود، اما؛ در دولت تدبير و اميد اين شورا با کمک معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم کشور به منظور توجه بيشتر به وضعيت اقتصادي روستاييان و عشاير آغاز به کار کرده است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور، وضعيت اقتصادي و اشتغال روستاييان و عشاير در کشور را نامطلوب توصيف و اظهارداشت: متاسفانه فاصله درآمدي بين شهرنشينان و روستاييان بسيار زياد است که همين امر منجر به مهاجرت اين افراد به شهرها و به تبع آن بروز پديده حاشيه نشيني خواهد شد و همچنين عدم فعاليت اقتصادي و توليدي روستاها و عشاير به اقتصاد کشور ضربه وارد خواهد کرد.
وي با تاکيد بر اينکه بايد توان افزايي روستاييان و عشاير افزايش داده شود، گفت: فاصله درآمدي بين شهرنشينان و روستاييان در شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري در حال بررسي است تا بتوانيم به هدف توسعه پايدار در روستاها برسيم.
رضوي افزود: در حال حاضر نزديک به 30 درصد جمعيت کشور را روستاييان و عشاير تشکيل مي دهند.
شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري و توانمندسازي گروه هاي کم درآمد موظف است با توجه به گزارش عملکرد دستگاه ها در سال هاي گذشته و بررسي ظرفيت هاي پيش رو در آينده و مدنظر قرار دادن اهداف کلان و بخشي، ضوابط ملي آمايش سرزمين، استراتژي توسعه مناطق استان ها، سند راهبردي خود شامل اهداف کلان اقتصادي، اهداف کمي، شاخص هاي بخشي و فرابخشي و تهيه برنامه هاي عملياتي را به منظور تدوين و تهيه برنامه ششم توسعه تهيه کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن