تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهنمودهاي رهبري؛ نقشه راه مديريت در منابع طبيعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۵۹ق.ظ)
رهنمودهاي رهبري؛ نقشه راه مديريت در منابع طبيعي موج - رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور در ديدار با مديران منابع طبيعي ستادي و استاني گفت: رهبر معظم انقلاب رهنمودهاي علمي و جامع در باره منابع طبيعي و اهميت حفظ آب و خاک ارائه کرده‌اند که مي‌تواند به عنوان نقشه راه در مديريت منابع طبيعي مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، خداکرم جلالي در ديدار نوروزي با مديران منابع طبيعي افزود: در سال جديد ما نيازمند بازنگري و تحول در خود هستيم و رهنمودهاي رهبر انقلاب را نه متوجه ديگران، بايد تمامي آن را متوجه خود بدانيم.
جلالي خطاب به مديران تصريح کرد: اگر قرار است اقدامات اساسي در مديريت منابع طبيعي انجام شود، اين اقدام به جزء اين جمع متوجه کس ديگري نيست.
وي همدلي و هم زباني را کليد دستيابي به صداقت و يکرنگي دانست و يادآور شد اگر خود را ارزيابي کنيم در خواهيم يافت با به کار گيري اين دو واژه مي‌توانيم بهتر از اين کار کنيم.
جلالي به اقدامات قابل توجه منابع طبيعي در يک بازه زماني کوتاه در حاشيه درياچه اروميه در دو آذربايجان شرقي و غربي اشاره کرد و افزود: هرجا در عرصه اي به طور جدي و منسجم کار صورت گرفت مردم و مسوولين، منابع طبيعي را تحسين کرده‌اند.
در زمينه حفظ و حقوق بيت المال نمره خوبي نگرفتيم
رئيس سازمان جنگل‌ها در ادامه با تاکيد به بخش ديگري از سخنان درخور تأمل رهبر معظم انقلاب در هفته منابع طبيعي اشاره کرد و گفت: ايشان به غارت و چپاول جنگل‌ها در بخش‌هايي از مناطق اشاره کرده‌اند و اين خيلي تأسف بار است و نشان مي‌دهد که ما در زمينه حفظ و حقوق بيت المال نمره خوبي نگرفتيم و در انجام مديريت و وظايف کوتاهي داشته‌ايم.
رئيس سازمان جنگل‌ها همچنين خاطر نشان ساخت: هرگونه ساخت و ساز در جنگل‌ها مطلقاً ممنوع اعلام شده است، اما؛ گزارشاتي وجود دارد که در برخي جاها در دل جنگل ويلا سازي شده است، ممکن است کسي مستثنياتي از گذشته‌هاي دور در منابع طبيعي داشته باشد، اما؛ مطمئناً مجوز تبصره 1 قانون حفظ کاربري را ندارد و اگر در چنين مناطقي ساخت و ساز انجام شده است قطعاً کوتاهي صورت گرفته است.
وي به تعيين و تکليف در باره بهره برداري از جنگل‌ها پرداخت و گفت: در اين زمينه بررسي‌هاي لازم از سوي سازمان جنگل‌ها در حال انجام است و آسيب شناسي مي‌شود که اگر در برنامه ششم توسعه بهره برداري به طور کلي متوقف شده و به جنگل‌ها استراحت داده شود، قاچاق چوب دوبرابر نخواهد شد؟!
رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور در ادامه جامع نگري در حوزه آبخيزي و نقش و مشارکت مردم در اجرايي نمودن طرح‌هاي منابع طبيعي را کليدي‌ترين کار خواند و افزود: حضور مردم به افزايش بهره وري در منابع طبيعي و منابع انساني منجر مي‌شود.
خداکرم جلالي خطاب به مديران گفت: بايد بپذيريم که از منابع موجود انساني و اعتبارات بخوبي استفاده نمي‌کنيم، مراتع کشور دنيايي از منابع و سرمايه است و مي‌شود به بهترين وجه از گياهان دارويي و ديگر کارکردهاي آن بهره برد، اما؛ متاسفانه نتوانستيم بسياري از حق و حقوق مالکانه دولت در مراتع را وصول کنيم.
جلالي نظارت و ارزيابي بر فعاليت‌هاي منابع طبيعي را کاري بسيار مهم خواند و از مديران منابع طبيعي خواست از دانش آموختگان و مهندسين منابع طبيعي به عنوان ناظر فعاليت‌ها بهره گيري نمايند تا تحولي در کارها صورت گيرد.
به گفته جلالي اگر توانمندي‌هاي لازم در زمينه بکار گيري استعدادها وجود داشته باشد ديگر نياز نيست کمبود نيروي انساني هر لحظه مطرح شود.
رئيس سازمان جنگل‌ها برنامه ريزي و سياست گذاري را چراغ راه مديريت در منابع طبيعي دانست و يادآور شد داشتن برنامه از انجام کارهاي انفعالي و روزمرگي جلوگيري مي‌کند.
اين مسوول منابع طبيعي کشور روند تصرفات اراضي ملي را در ايران رو به کاهش خواند و خاطر نشان ساخت: بر اساس گزارشات يک موسسه بين المللي، تخريب جنگل در کشور ما در مقايسه با ديگر کشورهاي توسعه يافته بسيار پايين بوده و ايران در زمينه دارا بودن جنگل در جهان مقام شانزدهم را به خود اختصاص داده است.
بر اساس اين گزارش خدا کرم جلالي سرانجام به مدت يک ساعت توفان فکري ايجاد کرد و از مديران ستادي و استاني خواست در يک جمله کوتاه پيشنهاد خود را در زمينه افزايش بهره وري بيشتر در منابع طبيعي ارائه نمايند که مجموعاً 40 نفر از معاونين، مشاورين و مديران ستادي و استاني رئيس سازمان در اين طرح شرکت کرده‌اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن