تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802895056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج هزار نظامی مصری برای حمله به یمن واد عربستان شدند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پنج هزار نظامی مصری برای حمله به یمن واد عربستان شدند
اولین گروه از نیروهای نظامی مصر برای مشارکت با آل سعود در تهاجم علیه کشور یمن، وارد خاک عربستان شدند.
کد خبر: ۴۹۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ - 11 April 2015


اولین گروه از نیروهای نظامی مصر برای مشارکت با آل سعود در تهاجم علیه کشور یمن، وارد خاک عربستان شدند.


براساس گزارش سایت خبری الموجز، 5 هزار سرباز ارتش مصر برای برپایی اردوگاه نظامی در دو شهر جازان و نجران در عربستان وارد خاک این کشور شدند.


این نیروهای نظامی که از اعضای یگان‌های ویژه تسلیحاتی و عملیاتی ارتش مصر هستند، بنا دارند تا شرایط ورود حدود 48 هزار نظامی دیگر را به خاک عربستان سعودی فراهم کنند.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که آل سعود در حال آماده‌سازی نیروهای خود برای آغاز یک عملیات حمله‌ی زمینی با شرکت 80 هزار نیروی نظامی به خاک یمن است.


این گزارش می‌افزاید که کشور‌های امارات متحده عربی با 16 هزار نیرو، دو کشور قطر و کویت با 7 هزار نیرو و کشور بحرین با 5 هزار نیروی نظامی قصد دارند در حمله‌ی عربستان سعودی علیه جنبش انصارالله (حوثی) در یمن شرکت کنند.


براساس این گزارش، کشورهای اردن، مراکش و سودان تا کنون در زمینه‌ی شرکت یا عدم شرکت در حمله‌ی زمینی احتمالی عربستان به یمن تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند.


در همین راستا برخی فعالان رسانه‌ای در عربستان سعودی پیش‌بینی می‌کنند که حمله‌ی زمینی عربستان به یمن طی دو هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد.


«خالد المجرش»، فعال سعودی در مصاحبه با یک رسانه‌ی مصر ضمن تأیید این خبر، پیش‌بینی کرد که عربستان در دو هفته‌ی آینده برای حمله‌ی زمینی به خاک یمن، دست به کار خواهد شد.


سایت الاخبار نیوز نیز در حساب توئیتر خود از درگیری‌های زمینی پراکنده میان ارتش عربستان و نیروهای یمنی در منطقه مرزی نجران خبر داده است.


این نخستین بار نیست که کشور مصر به دخالت نظامی در کشورهای دیگر دست زده است. پیش از این در سال 1977 میلادی به دستور محمد انورسادات، رئیس جمهور وقت مصر، نیروهای نظامی این کشور در لیبی وارد جنگ شدند و شماری از شهرها و مناطق این کشور را به تصرف خود در آوردند.


در سال 1978 نیز انور سادات یگان‌های 777 هوایی ارتش مصر را به فرودگاه بین المللی لارناکا در قبرس فرستاد تا گروگان‌های هواپیمای مصری در این کشور را آزاد کنند. گروگان گیری این هواپیمای مسافربری مصری در قبرس، به دلیل ترور «یوسف سباعی»، وزیر فرهنگ و اطلاعات وقت مصر اتفاق افتاده بود.


همچنین در سال 1991 میلادی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر با فرستادن 35 هزار نیروی نظامی در کنار آمریکا علیه کشورعراق وارد عملیات نظامی شد.


مجتهد، فعال سعودی در حساب توئیتر خود درباره‌ی وضعیت کنونی کشور یمن نوشت که حملات عربستان سعودی تاسیسات نظامی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را هدف قرار داده است و تاثیری بر فعالیت جنبش انصارالله نگذاشته است.




وی افزود که در حالی که قبایل یمن توانایی ساماندهی ندارند و گروه‌های وابسته به عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) بسیار ضعیف عمل کرده و قبایل جنوبی و حزب اصلاح‌طلبان ضعیف و پراکنده شده‌اند، جنبش انصارالله به گسترش نفوذ خود ادامه می‌دهد. 


مجتهد شرایط موجود را زمینه‌ای برای گسترش گروه تروریستی القاعده دانسته و همین موضوع را عامل نگرانی آمریکا عنوان کرده است.


وی افزود که واشنگتن در چنین شرایطی راه‌حل سریع را در اعزام نیروهای نظامی پاکستان به عدن و ایجاد یک منطقه‌ی کمربندی 20 کیلومتری در اطراف این شهر و به رسمیت شناختن عبدربه منصور هادی، می‌داند.


تهاجم عربستان سعودی به یمن، بدون اجازه سازمان ملل از تایخ 6 فروردین آغاز شد. هدف عربستان، بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت است. هادی از متحدان عربستان است.


صدها نفر از مردم یمن تا کنون بر اثر حملات هوایی عربستان سعودی به این کشور کشته شده و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تعداد بسیاری از این قربانیان زنان و کودکان هستند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن