تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802892678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی: مدیران از ظرفیت زنان در پست‌های حساس استفاده کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی:
مدیران از ظرفیت زنان در پست‌های حساس استفاده کنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بانوان به عنوان طلایه‌داران کارآفرینی و بهره‌وری اقتصاد خانواده به شمار می‌روند و در این میان مدیران نیز نمی‌توانند از وجود زنان در پست‌های کلیدی و حساس چشم‌پوشی کنند.

خبرگزاری فارس: مدیران از ظرفیت زنان در پست‌های حساس استفاده کنند



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بانوان به عنوان مربیان جامعه سرمایه‌های اجتماعی و ارزشمندی هستند که با ظرفیت‌های وجودی خود می‌توانند انقلابی را در تمامی عرصه‌ها به‌وجود آورند، در همین ارتباط مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی معتقد است؛ زنان در حقیقت سنگربان مدیریت خانواده و طلایه‌دار کارآفرینی و بهره‌وری اقتصاد خانواده به شمار می‌روند.

فرشته حسین‌زاده سلجوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به بررسی و روایت نقش طلایی زنان در جامعه پرداخته است، آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با وی است. فارس: در ابتدا بفرمایید چرا زنان با وجود نقش محوری و کلیدی که در بسیاری از بخش‌ها دارند، اما بازهم نسبت به موقعیت خود رضایت کافی و لازم را ندارند؟

حقوق زنان در بسیاری از مواقع بیشتر از مردان است و از سوی دیگر نباید این نکته را فراموش کرد که ما باید به عدالت جنسیتی فکر کنیم اما در جامعه ما به دلیل انجام برخی از تفسیرهای غلط، بانوان گمان می‌کنند که نسبت به مردان از حقوق کمتری برخوردارند، در صورتی که اینگونه نیست.

نداشتن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس کافی در برخی از زنان سبب شده تا آنان تصور کنند که حقوق و مزایای مردان در جامعه بیش از زنان است.

هم اکنون زنان جزء بهترین کارآفرینان هستند و آنان توانمندی‌های خود را در تمام عرصه‌ها به خوبی اثبات کرده‌اند بنابراین باید شاخصه اعتماد به نفس کافی و روحیه خودباوری را در خود تقویت کرده تا فعالیت‌ها و اقدامات آنان نمود بیشتری در جامعه پیدا کند. * مناقشه و اختلاف نظر میان حقوق زن و مرد ناشی از تفسیرهای غلط فارس: چرا همیشه بر سر مسئله حقوق زن و مرد مناقشه و اختلاف نظر وجود داشته، آیا این مسئله با نوع جنسیت ارتباط دارد یا خیر؟

در جامعه اسلامی عدالت اجتماعی حکمفرماست و انسانیت و حقوق زنان ربطی به جنسیت ندارد و ما معتقدیم که در حقوق انسانی همه باهم برابر و مساوی هستند، اینکه همواره میان حقوق زن و مرد مناقشه و اختلاف نظر وجود داشته ناشی از‌‌ همان تفسیرهای غلطی است که در ابتدای سخن به آن اشاره کردم در غیر این صورت نوع فعالیت و حوزه عملکردی زن و مرد به طور کامل در دین اسلام مشخص شده و هر یک در نقش‌های مرتبط و هماهنگ با خود عملکردی مناسب دارند.

یکی دیگر از مشکلات بانوان ما که سبب شده آنان هویت و ماهیت خود را به خوبی نشناسند این است که خانه‌داری را شغل نمی‌دانند و اغلب خانه‌داری را به معنای انزوا، خانه‌نشینی و نداشتن موقعیت قلمداد کرده و تصور می‌کنند مردان نسبت به آنان موقعیت بر‌تر و والاتری دارند در صورتی که این امر از پایه اشتباه است.

زنان خانه‌دار بهترین نقش را ایفا می‌کنند و اگر چه در اجتماع نسبت به سایر افراد کمتر حضور دارند اما آنان اغلب در تربیت و پرورش فرزندان موفق‌تر عمل می‌کنند.

* مدیران نمی‌توانند از وجود زنان در پست‌های کلیدی و حساس چشم‌پوشی کنند اگر خانه‌داری به عنوان یک شغل باوجود ارتقای آنها و منزلت خانواده، منجر به کسب ثروت و درآمد شود، آنگاه بسیاری از دیدگاه‌های اشتباه نسبت به این مسئله از بین می‌رود و بانوان ما احساس می‌کنند که خانه‌داری هم همانند سایر مشاغل دارای ارزش و شان بالایی است، البته من اعتقاد دارم که حتی اگر بانوان ما در این شغل درآمدی هم کسب نکنند بازهم منزلت و شان بالایی دارند، فقط باید دیدگاه و نگاه خود را به زندگی تغییر داده و اعتماد به نفس لازم را پیدا کنند. فارس: همواره گفته می‌شود که زنان جای مردان را در مشاغل گوناگون گرفته‌اند، شما به عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به این مسئله معتقد هستید؟ خیر، چنین امری به هیچ وجه صحت ندارد و زن و مرد دوشادوش هم فعالیت‌های اجتماعی را انجام می‌دهند و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که مدیران ما‌‌ همان قدر که به ایفای نقش مردان نیاز دارند، نمی‌توانند از وجود زنان در پست‌های کلیدی و حساس چشم‌پوشی کنند.

زنان می‌توانند باوجود ایفای نقش مادری خود و مدیریت امور منزل در فعالیت‌های اجتماعی نیز حضور داشته و شغلی برای خود داشته باشند و این امر به معنای این است که زنان جای مردان را گرفته‌اند چرا که در اکثر موارد زنان در پست‌هایی خدمت می‌کنند که حقوق و مزایای بالایی ندارد و مردان تا پیش از این حاضر به فعالیت در آن مشاغل نبوده‌اند.

زن و مرد هر یک مسئولیت‌هایی در جامعه دارند و هرکدام می‌توانند در حوزه‌ها و نقش‌های گوناگون حضور داشته باشند اما در برخی از حوزه‌ها به دلیل تفاوت‌های طبیعی، جسمی و توانمندی‌ها در این دو قشر نمی‌توان انتظار داشت که مرد تحکیم بخش بنیاد خانواده و یا تربیت‌کننده نسل‌ها باشد‌‌ همان طور که از زن نمی‌توان انتظار داشت که در معدن فعالیت کند و یا مشاغل سخت را انتخاب کند زیرا با روح و طبع لطیف او تناقض دارد. * نقش زنان نباید در ارتقای بهره‌وری اقتصاد خانواده نادیده گرفته شود فارس: بانوان در بهره‌وری اقتصاد خانواده تا چه میزان نقش دارند؟ نقش زنان نباید در ارتقای بهره‌وری اقتصاد خانواده نادیده گرفته شود زیرا آنان بیش از سایر افراد می‌توانند به تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت جامعه کمک کنند، به طور مثال زنان خانه‌دار مدیریت امور منزل را برعهده دارند و اگر از تجمل‌گرایی دوری کنند می‌توانند یک اقتصاد مقاومتی را در خانه نهادینه کرده و در حقیقت بانوان ما به عنوان هسته اصلی خانواده، می‌توانند تحقق این سبک اقتصادی را تضمین کنند.
آنان می‌توانند با درست مصرف‌کردن و حرکت به سمت مصرف کالای داخلی زمینه تحقق اقتصادی مقاومتی را در سطح کلان مهیا سازند. * طلایه‌داری بانوان در کارآفرینی و بهره‌وری اقتصاد خانواده امیرالمومنین (ع) داشتن متانت، احتیاط و حسابگری را از ویژگی‌ها و معیارهای یک زن مسلمان بر می‌شمارند زیرا زنان از پایه‌های جامعه محسوب می‌شوند و باید مراقب دخل و خرج امور منزل و درست مصرف کردن باشند لذا تمام این موارد در کنار هم نشانگر نقش تاثیرگذار بانوان در ارتقای بهره‌وری اقتصاد خانواده است اما آنان در بخش کارآفرینی هم موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و نشان داده‌اند که باوجود ایفای نقش انسان‌سازی، تحکیم بنیان خانواده و افزایش بهره‌وری می‌توانند یک کارآفرین نمونه باشند و در حقیقت در سالیان اخیر بانوان ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند طلایه‌دار کارآفرینی و بهره‌وری اقتصاد خانواده به شمار روند.

گرایش زنان به سمت کارآفرینی حکایت‌گر این مسئله است که آنان در حوزه اشتغال، ذهن خود را به سوی کار دولتی معطوف نکرده‌اند و توانسته‌اند با توجه به میزان توانمندی و مهارتی که دارند، شغلی ایجاد کرده و افرادی را نیز به خدمت بگیرند.

امروز شرایط جامعه با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد و دیگر دوره اینکه بگوییم توانایی زن بالا‌تر است یا مرد گذشته و باید هر کدام از قشر زن و مرد را براساس ویژگی‌هایی که دارند برای فعالیت در امور مختلف به کار گیریم و اعتقاد دارم که در دنیای امروز هم مرد و هم زن دارای نقشی تاثیرگذار و بالا هستند.
.....................................
گفت‌وگو از مرضیه صاحبی
.................................... انتهای پیام/3138/ر40

94/01/22 - 10:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن