تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجتماع بزرگ سادات فاطمي در حرم بانوي کرامت برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۱۵ب.ظ)
اجتماع بزرگ سادات فاطمي در حرم بانوي کرامت برگزار شد موج - همزمان با شب ولادت پر خير و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، اجتماع بزرگ سادات فاطمي در حرم بانوي کرامت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم،همزمان با شب ولادت پر خير و برکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، اجتماع بزرگ سادات فاطمي که شب گذشته با حضور گسترده سادات فاطمي در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر برگزار شد، علي اکبر محزون، مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت ثبت احوال کشور گزارشي از آمار اسامي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و سادات فاطمي در کشور ارائه داد.
وي با اشاره به برگزاري تجمع بزرگ سادات فاطمي به صورت همزمان در سراسر کشور گفت: افتخار ايرانيان اتصال با شجره پاک و مطهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها بوده و همواره احترام خاصي براي سادات فاطمي قائل بودند.
محزون با اشاره به رشد 1.4 جمعيتي ايران گفت: در کنار اين رشد جمعيتي، شاهد رشد 2.5 درصدي سادات در کشور هستيم که در اين ميان بيشترين تراکم جمعيتي سادات نسبت به جمعيتشان به ترتيب مربوط به استان مازندران با 11 درصد، استان يزد با 10 درصد و استان هاي قم و کهکيلويه و بويراحمد نيز در رتبه سوم با 9درصد اختصاص دارد.
مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: در حدود 35 درصد جمعيت سادات ايران در سنين 20 تا 40 سالگي هستند.
وي با بيان اين که سازمان ثبت احوال آمادگي دارد براي کساني که مستنداتي از اجدادشان در دست دارند که آنها را به سادات منتسب مي کند ولي در اسناد هويتيشان قيد نشده، گفت: اين افراد مي توانند با کمترين تشريفات قانوني اقدام به درج سيادت در اسناد هويتي خود نمايند.
محزون افزود: مجمع جهاني سادات با مشارکت ثبت احوال کشور به اين سمت حرکت خواهد کرد که با بررسي هاي دقيق در داخل و خارج کشور، اقدام به شناسايي دقيق اطلاعات سادات داشته باشد.
وي به آمار اسامي و القاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها در کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون 13 ميليون 153 هزار نفر مزين به نام و القاب حضرت صديقه کبري هستند که در پايگاه اطلاعات جمعيتي کشور به ثبت رسيده است و از اين ميان 4 ميليون نفر نام "فاطمه" و نزديک به 3 ميليون نفر نيز به نام "زهرا" نامگذاري شده اند.
مدير کل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت ثبت احوال کشور افزود: در کل کشور نام "فاطمه" همچنان بيشترين فراواني را به خود اختصاص داده است که بالاترين درصد انتخاب نام و القاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها به استان قم با 31.5 درصد اختصاص دارد. استان هاي يزد با 17 درصد و خراسان جنوبي با 16.5 درصد نيز در رتبه هاي دوم و سوم قرار دارند.
وي در پايان افزود: سازمان ثبت احوال کشور از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها تا سالروز ولادت اميرالمؤمنين علي عليه السلام براي افرادي که تمايل به تغيير نامشان به نام هاي مبارک "فاطمه"، "زهرا" و "علي" هستند، با کمترين تشريفات اداري اين کار را انجام مي دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن