تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819409088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد بيش از 18 هزار تن گوجه فرنگي در هرمزگان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ فروردين ۱۳۹۴ (۲۱:۵۴ب.ظ)
خريد بيش از 18 هزار تن گوجه فرنگي در هرمزگان موج - مدير تعاون روستايي هرمزگان گفت: از ابتداي فصل خريد تاکنون بيش از 18 هزار تن گوجه فرنگي به صورت توافقي در قالب تضميني از کشاورزان هرمزگاني خريداري شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيروس اسدپور با بيان اينکه برداشت محصول گوجه‌فرنگي در استان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: از 5 اسفند سال گذشته که محصول گوجه‌فرنگي در استان هرمزگان روي دست کشاورزان مانده و قيمت آن در مزرعه افت زيادي پيدا کرده بود با ايجاد 10 مرکز خريد در اين هرمزگان خريد حمايتي گوجه‌فرنگي را آغاز کرديم.
وي افزود: در اين 10 مرکز خريد گوجه مازاد کشاورزان را جمع‌آوري و چون امکان تبديل آن به رب وجود داشت به کارخانه‌هاي طرف قرداد در اصفهان و شيراز ارسال تا محصول خريداري شده تبديل به رب شود ضمن اينکه رب توليدشده يا صادر و يا مصرف داخل مي‌شود.
اسدپور با بيان اينکه در 35 روز خريد حمايتي گوجه‌فرنگي (تا 10 فروردين) حدود 18 هزار تن گوجه خريداري و به کارخانه‌ها منتقل شد، گفت: با اين اقدام عرضه اين محصول را به بازار کاهش داده شد تا قيمت آن تنظيم شود.
مدير تعاون روستايي استان هرمزگان با اشاره به 10 مرکز خريد در سطح استان بيان کرد: در شهرستان‌هاي مختلف براي خريد گوجه فرنگي مراکز تجهيز شد و بيشترين ميزان خريد از سوي مرکزهشتبندي با 7 هزار تن گوجه فرنگي انجام شد و کمترين خريد نيز در شهرستان بندرلنگه صورت گرفت.
اسدپور ادامه داد: خريدها عمدتاً در سبد و بخش کمي به صورت فله‌اي با قيمت ۳۰۰ تومان در سر مزرعه انجام شد که اين اقدام باعث ايجاد رضايت‌مندي در بين کشاورزان شد.
وي با اشاره به اينکه برداشت گوجه فرنگي در استان همچنان ادامه دارد افزود: با توجه به عدم پرداخت يارانه حمل از طرف دولت مباشرين طرف قرارداد قادر به ادامه خريد نبوده، ولي؛ مکاتبات لازم انجام شده و اميدواريم با پرداخت کرايه حمل بزودي مجوز خريد گرفته شود.
قيمت گوجه‌فرنگي در ماه‌هاي پاياني سال گذشته با افت بسيار زيادي همراه بود که اين مسأله باعث شد زيان فراواني به توليدکنندگان اين محصول وارد شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن