تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819353525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپک تاکراي ايران حمايت بيشتري را از سوي مسئولان طلب مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷ب.ظ)
سهراب آزاد: سپک تاکراي ايران حمايت بيشتري را از سوي مسئولان طلب مي کند موج - رييس انجمن سپک تاکراي ايران گفت: اين ورزش داراي پتانسيل بالايي است که اميدواريم مسئولان وزارت کشور حمايت هاي بيشتري به آن داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، رشته سپک تاکرا يکي از رشته هاي ورزشي موفق در ايران است که در هر تورنمنت بين المللي مي توان روي کاروان اعزامي براي کسب يک مدال حساب کرد. اين رشته طي دو سال گذشته به عنوان يکي از زيرمجموعه فدراسيون انجمن هاي ورزشي توانسته عملکرد خوبي در ورزش ايران به خود اختصاص دهد. سهراب آزاد دبير اين انجمن در گفت و گو با موج درباره عملکرد اين انجمن گفت: در سال 92 رشته سپک تاکرا توانست در رقابت هاي آسيايي اينچئون و ساحلي پوکت مقام خوبي به دست آورد. در سال 92 سوپر ليگ جهاني در چهار کشور برگزار شد. 12 شرکت کننده داشت که با تلاش فدراسيون و انجمن در تمام کشورها شرکت کرديم و سال بسيار خوبي براي سپک تاکرا بود که ما در حال حاضر در سيد آ هستيم و 6 تا کشور در اين سيد هستند.
وي ادامه داد: اين کشورها شامل ايران، ژاپن، برونئي، هند، چين، فيليپين و ويتنام هستند. ما در مسابقات برون مرزي بعد از کشورهاي تايلند، مالزي، اندونزي، ميانمار، لائوس و کره جنوبي که در سيد برتر قرار دارند ما در رفته هفتم بعد از اين کشورها قرار داريم.
آزاد با قدرتمند خطاب کردن تيم سپک تاکراي ايران و به دست آوردن جايگاهي ثابت در اين رشته تصريح کرد: سپک تاکراي ايران در حال حاضر در سه رشته دبل، رگو و تيمي بين 12 کشور جايگاه ثابتي را به خود اختصاص داده است. در رشته تيمي ما توانستيم در سال 93 در سيد برتر قرار بگيريم و سعي بر اين است که در رشته هاي دبل و رگو که در سيد A قرار داريم هم اين اتفاق افتاده و به سيد برتر برويم. در مسابقات هرپ تاکرا ايرام به مقام دوم جهان رسيد، تيمي چهارم و در سيد A باقي مانديم. در رشته رگو سوم و در رشته دبل هم در سيد B بازي کرديم.
وي افزود: شايان ذکر است اين رتبه ها به سختي فراوان و با همدلي بچه ها به دست آمده و ما سال گذشته را با اميد همين جوانان شروع کرديم. اردوهاي خوبي برگزار کرديم و سه ماه مانده به مسابقات اردوها شروع شد و تيم به رقابت ها اعزام شد.
سپک تاکرا ليگ بسيار منظمي دارد که سهراب آزاد با تاکيد بر آن اظهار کرد: در رقابت هاي داخلي و در ليگ به صورت منظم مسابقات خود را در تهران برگزار کرد. در اين ليگ 12 تا 16 تيم با اسپانسر شرکت کردند که به نظر من دستاورد مهمي براي اين رشته بود. يکي ديگر از دستاوردهاي مسابقات نوجوانان و جوانان زير 16 و 18 سال در 8 استان برگزار شد. 60 بازيکن به تيم ملي اضافه شد که با برگزاري يک اردوي يک هفته اي شناخت کاملي از اين بازيکنان به دست آمد.
دبير انجمن سپک تاکراي ايران معتقد است در مقطعي که فدراسيون براي حضور اين تيم در بازي هاي آسيايي اجازه اي صادر نکرد اين تيم مي توانسته حداقل يک برنز تيمي به دست بياورد: دراين چارچوب با جلسه اي که در فدراسيون داشتيم انجمن تصميم گرفت در بازي هاي آسيايي شرکت نکند چون اعتقاد بر اين بود که ما نمي توانيم مقام بياوريم ولي من قول برنز دادمه بودم و بعد از اينچئون مسابقات ساحلي شرکت کرديم و در تيمي و رگو سوم شديم. اين دستاورد بزرگي براي وزارت ورزش بود که در مقام تيمي ايران را چهارم کرد.
يکي از دستاوردهاي مهم سپک تاکراي ايران در آسيا مديريت غرب آسيا بوده است که با آمدن رييس در سال 94 دفتر غرب آسيا افتتاح خواهد شد. دبير انجمن سپک تاکراي ايران با اشاره به اين موضوع افزود: از کار هاي ديگر ما در اين رشته ورود بانوان با حجاب اسلامي در مسابقات بود که توانستند عملکرد خوبي از خود به نمايش بگذارند. در بحث آموزش، داوري توانستيم کلاس هاي خوبي برگزار کنيم. جا دارد در اين زمينه از سازمان ورزش شهرداري تهران هم که نگاه خوبي به اين رشته داشت تشکر ويژه اي داشته باشم.
آزاد معتقد است عملکرد وزارت ورزش در سالي که گذشت بسيار مناسب بوده و تعامل خوبي با فدراسيون ها داشته اند: در مورد عملکرد وزارت ورزش بايد بگويم بسيار خوبي براي وزارت ورزش بود و انجمن ها، کميته ملي المپيک و خيلي از فدراسيون ها توانستند مجامع خود را برگزار کنند. وزارت ورزش هم از نظر بنده تعامل خوبي با همه فدراسيون ها داشت.
در اين خصوص وي معتقد است که بايد نگاه ويژه تري به اين رشته شود: يک سري فدراسيون مثل انجمن هاي ورزشي داراي انجمن بوده و مشکلات فراواني دارد بايد از اسپانسرهاي شخصي استفاده کنند. بعضي از اين انجمن ها تلاش مي کنند که مدال آسيايي و جهاني بياورند و به فدراسيون تبديل شوند و از سوي ديگر هم برخي فدراسيون ها آنقدر ضعيف هستند که بايد به انجمن تبديل شوند. با اين ترافيک مسابقات و همچنين مدال آور بودن اين رشته در اکثر کاروان هاي اعزامي ايران جا دارد مسئولان ورزش به خصوص وزير محترم نگاه ويژه تري به اين رشته داشته باشد.
آزاد در پايان به برنامه هاي تيم ملي سپک تاکراي ايران در سال پيش رو اشاره داشت و اظهار کرد: براي سال 94 برنامه اصلي اردوهاي تيم ملي براي ارديبهشت براي انتخابي سوپر ليگ است. بعد از آن مسابقات جهاني را در تيرماه داريم. از ديگر برنامه هاي تعيين شده در سال جاري بحث آماده سازي تيم در يک پروسه سه ساله براي بازي هاي آسيايي اندونزي است. همچنين ما بازي هاي ساحلي ويتنام را داريم که دو سال ديگر برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن