تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820459949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدال‌آوران نمايشگاه اختراعات مالزي در مشهد مورد تجليل قرار گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدال‌آوران نمايشگاه اختراعات مالزي در مشهد مورد تجليل قرار گرفتند
داخلي. فرهنگي. علمي. اختراعات.

چهار نفر از مدال‌آوراني كه در نمايشگاه اختراعات، نوآوريها و تكنولوژي كشور مالزي حايز مقام دوم جهاني شده بودند،توسط آموزش و پرورش ناحيه چهار مشهد مورد تجليل قرار گرفتند.

اين مسابقات از ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۲‬ارديبهشت ماه امسال، در كوالالامپور پايتخت كشور مالزي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي،مدير آموزش و پرورش ناحيه ‪ ۴‬مشهد در اين مراسم گفت: حضور اين دانش‌آموزان و نيز همكاران فرهنگي، در سال نوآوري و شكوفايي بيانگر توجه خاص جامعه فرهنگي ما به تحقيق و پژوهش است.

سيدعلي مدني افزود: هر چند حضور درخشان اين مخترعان در مجامع بين‌المللي نتيجه تلاشهاي خودشان مي‌باشد، اما آموزش و پرورش ناحيه چهار هم با برگزاري سالانه ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬همايش علمي زمينه معرفي و رشد اين نخبگان را فراهم آورده است.

وي بابيان اينكه در سطح ناحيه چهار ‪ ۸۷‬هزار نفر دانش‌آموز،توسط پنج هزار و ‪ ۱۰۰‬نفر معلم آموزش مي‌بينند، اظهار داشت: موفقيت در جشنواره خوارزمي و نيز در المپيادهاي دانش‌آموزي در رشته‌هاي زيست شناسي، رياضيات، شيمي و فرش از جمله موفقيتهاي اين ناحيه آموزش و پرورش است.

مدني در خصوص تيم اعزامي به مسابقات مالزي، گفت: در اين مسابقات كه بين ‪ ۳۰‬كشور جهان برگزار شد،جمهوري اسلامي ايران با كسب ‪ ۱۶‬مدال طلا، چهار نقره و دو برنز نايب قهرمان جهان شد.

وي ضمن بيان اينكه از بين ‪ ۵۸‬مخترع ايراني پنج نفر مربوط به ناحيه چهار مشهد هستند، افزود: علي‌اصغر برهمند سرپرست تيم اعزامي از استان سيستان و بلوچستان و استانهاي سه‌گانه خراسان هستند كه به همراه فرزندس عليرضا با مقام سوم را كسب كردند.

مدني افزود: مرتضي احمدي‌آويني دانش‌آموز دوم متوسطه دبيرستان امام‌رضا(ع) و اشرف نداف سبزواري دبير زيست شناسي مدرسه فرزانگان موفق به دريافت مدال برنز شدند.

وي همچنين اظهار داشت: امير عباس امين پوستچي مدل نقره و آتنا كوكبي سيوكي كه كوچك‌ترين عضو ايراني(كلاس چهارم ابتدايي) است موفق به كسب مدال برنز شدند.

در ادامه اين جلسه علي‌اصغر برهمند گفت: يكي از موضوعاتي كه تيم ايراني را به شدت رنج مي‌داد، تبعيضي بود كه بين شركت‌كنندگان قايل شده بودند.

وي افزود:بعنوان مثال آتنا كوكبي كه كيف هوشمند نسبت به وزن و رطوبت را ساخته بود، استحقاق دريافت مدال طلا را داشت، اما آنها از امتياز ميزباني استفاده كردند و براي تشويق هموطنان خود مدالهاي طلا را به مخترعان كشور ميزبان دادند.

برهمند گفت: از سوي ديگر از مسوولان كشورمان نيز انتظار داريم، همان طور كه براي مدال‌آوران ورزشي مراسم استقبال در فرودگاه و جشن قهرمان قهرمانان برگزار مي‌كنند، حداقل گوشه چشمي هم به ما داشته باشند.

وي افزود: ما تنها حمايتي كه ديديم از آموزش و پرورش ناحيه چهار بود و آنهم بشكل محدود.

مرتضي احمدي آويني نيز در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت : براي ساخت دستگاه آبياري خودكار با قابليت استفاده در مساحتهاي بزرگ،‪ ۵۰‬ميليون ريال و براي اعزام به كشور مالزي نيز ‪ ۳۰‬ميليون ريال هزينه كردم.

وي افزود: براي سر بلندي كشور در مجامع علمي بين‌المللي، بيشتر از اينها هم خرج مي‌كنم اما انتظار داشتم حداقل در فرودگاه مشهد مسوولان ارشد استان را ببينم.ك/‪۲‬
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 524]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن