تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803713906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تركيه؛ ممنوعیت فیس بوک و توییتر، لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تركيه؛ ممنوعیت فیس بوک و توییتر، لغو شد
در پی رعایت دستور دادگاه ترکیه از سوی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر، دسترسی به این دو شبکه در ترکیه از نو آغاز شده است.
روز نو : در پی رعایت دستور دادگاه ترکیه از سوی شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر، دسترسی به این دو شبکه در ترکیه از نو آغاز شده است.


به گزارش روز نو به نقل از بي بي سي، این محدودیت‌ها پس از آن اعمال شد که تصویر گروگان گرفته شدن یک بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت توسط دو فرد مسلح بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. بنا برگزارش‌ها این افراد مسلح از گروه‌های چپ افراطی بودند. دو مهاجم و فرد گروگان در پی تیراندازی جلوی ساختمان دادگستری استانبول در عملیات پلیس کشته شدند.


این دادستان ترکیه که محمد سلیم کیراز نام داشت در حال تحقیق در مورد مرگ برکین الوان شهروند ترکیه بود که در جریان تظاهرات مربوط به پارک گزی در اثر اصابت گلوله گاز اشک آور پلیس به سرش کشته شد. دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، یوتیوب و فیس بوک با آغاز ساعت کار اداره‌های دولتی در روز دوشنبه عملا غیرممکن شد.


محدودیت دسترسی به فیس بوک خیلی زود برطرف شد اما امکان استفاده از توییتر و یوتیوب تا عصر به وقت محلی وجود نداشت. بسیاری از کاربران ترکیه‌ای که سال گذشته نیز با فیلتر توییتر و یوتیوب از سوی دولت مواجه شده بودند، توانستند با استفاده از نرم افزارهای دور زدن فیلترینگ به این شبکه‌های اجتماعی دست پیدا کنند. مقامات ترکیه تصویرهای منتشر شده را تبلیغات ضد دولتی خواندند و دسترسی به به این شبکه‌ها را ممنوع کردند.


دولت ترکیه پیش از محدود کردن شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد مانع انتشار تصاویر این گروگانگیری در روزنامه‌های کشور شود. دولت ترکیه این روزنامه‌ها را متهم به اشاعه "تبلیغات تروریستی" برای "حزب جبهه انقلابی آزادی‌بخش خلق" کرده است. دولت ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا این حزب را گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند. یک مقام ارشد دولت ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته است: " همسر و فرزندان آقای کیراز عمیقا ناراحتند. تصاویر همه جا پخش شده است."


در مجموع دسترسی به ۱۶۶ وب سایت که تصویر منتشر شده از این گروگانگیری توسط جبهه انقلابی آزادی بخش خلق را در صفحه خود گذاشته بودند محدود شده بود. شبکه فیس بوک پیش از به پایان رسیدن ضرب الاجل دادگاه برای حذف تصویر، از حکم دادگاه پیروی کرد و در پی آن رفع محدودیت شد. مذاکرات درباره لغو محدودیت درباره شبکه یوتیوب در جریان است.


این اولین بار نیست که دولت ترکیه دسترسی به شبکه های اجتماعی را محدود می‌کند. در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۴ و انتشار فایل صوتی که ظاهرا پرده از فساد مقامات ارشد دولت برمی‌داشت، دسترسی به این شبکه ها محدود شد.




تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن