تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805276388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبيه‌سازي نسل‌كشي غزه در يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شبيه‌سازي نسل‌كشي غزه در يمن
تصاوير دلخراشي كه از حملات جنگنده‌هاي عربستان به يمن و كشتار كودكان و زنان بي‌گناه منتشر مي‌شود، يادآور نسل‌كشي رژيم صهيونيستي در جنگ ظالمانه غزه است كه صدها زن و كودك به شهادت رسيدند.


تصاوير دلخراشي كه از حملات جنگنده‌هاي عربستان به يمن و كشتار كودكان و زنان بي‌گناه منتشر مي‌شود، يادآور نسل‌كشي رژيم صهيونيستي در جنگ ظالمانه غزه است كه صدها زن و كودك به شهادت رسيدند.
به گزارش «جوان»، عربستان سعودي 12 روز پيش با چراغ سبز و حمايت صريح امريكا و همدستي برخي رژيم‌هاي عربي وابسته از نظر اقتصادي به رياض، جنگ وحشيانه‌اي را عليه ملت يمن آغاز كرد، جنگي كه بي‌شباهت به جنگ‌هاي رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين و ملت لبنان از نظر كشتار انسان‌هاي بي‌دفاع، به‌ويژه كودكان و زنان و تخريب گسترده منازل و زيرساخت‌ها و اماكن خدماتي و بهداشتي نيست. بمباران اهداف غير نظامي و مسكوني به صورت هدفمند اقداماتي است كه در روزهاي اخير در يمن شاهد آن بوديم. جنايات سعودي‌ها در يمن نشان مي‌دهد كه رياض در راستاي خوش‌خدمتي به صهيونيست‌ها گام بر مي‌دارد و با برنامه‌اي هدفمند سعي در تضعيف محور مقاومت در منطقه دارد. مقامات سعودي در توجيه جنگ غير قابل توجيه خود عليه يمن، مدعي شده‌اند براي حمايت از مردم يمن، دست به اين تجاوزات زده‌اند، اما تصاويري كه ويراني‌هاي ناشي از حملات جنگنده‌هاي سعودي به يمن و كشتار كودكان و زنان بي‌گناه اين كشور منتشر مي‌شود، خلاف آن را اثبات مي‌كند.  هرچند مقامات سعودي مي‌گويند كه اماكن نظامي را مورد حمله قرار مي‌دهند اما تصاوير دلخراش منتشر شده دقيقا نشان مي‌دهد كه نتيجه حملات مزبور چه بوده است و جنگنده‌هاي عربي دقيقا به كجا و چه چيز حمله كرده‌اند.

كشتار دهها كودك و زن بي‌گناه حتي صداي سازمان جهاني صليب سرخ را درآورده است و آنها اعلام كرده‌اند كه بايد هرچه زودتر حملات نيروهاي ائتلاف عربي به يمن پايان يابد تا كمك‌هاي بشردوستانه به يمني‌ها ارسال شود، اما اين تلاش‌ها با مخالفت مقامات آل سعود روبه‌رو شده است. روبرت مارديني، رئيس بخش عملياتي سازمان صليب سرخ در خاورميانه گفته است: «اگر نبرد در يمن فورا متوقف نشود قطعا مردم بيشتري خواهند مرد و شانس زنده‌ماندن زخمي‌ها به واكنش‌فوري ما بستگي دارد.» براساس گزارش‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي حدود 1000 تن در حملات اخير عربستان به يمن به شهادت رسيده‌اند كه نزديك به 200 تن از آنان زنان و كودكان هستند و آمار قربانيان به سبب شدت حملات آل سعود هر لحظه در حال افزايش است. اين اقدام عربستان به‌ عنوان نسل‌كشي، اقدام عليه بشريت و نقض تمام قوانين بين‌المللي است، اما سكوت سازمان‌هاي جهاني از جمله شوراي حقوق بشر سازمان ملل و كشورهاي حامي تجاوز نظامي سعودي در برابر آن امري سؤال برانگيز است. با تأملي به جنايات اخير عربستان در يمن تشخيص اينكه آيا رژيم صهيونيستي در كشتار افراد بي‌گناه جاني‌تر است يا عربستان را سخت كرده است. اما با كمي تامل مي‌توان گفت كه عربستان در كشتار افراد بي‌گناه و به ويژه كودكان از صهيونيست‌ها پيشي گرفته است، زيرا آنچه در جنگ ظالمانه 51روزه غزه روي داد يك طرف آن صهيونيست‌ها بودند كه كودكان و زنان مسلمانان را مي‌كشتند اما در يمن حمله يك كشور مسلمان عرب به برادران مسلمان كشور همسايه است كه نوعي برادركشي است. بدون ترديد جنايات رژيم آل‌سعود در يمن بيش از جنايات اسرائيل در غزه وحشيانه‌تر است.

  درگيري مسلحانه در منطقه شيعه‌نشين
در بحبوحه حملات سعودي‌ها به يمن، بخش‌هاي شيعه نشين عربستان نيز شاهد درگيري مسلحانه بين نيروهاي امنيتي با افراد ناشناس بود. مقامات عربستان سعودي مي‌گويند كه در اثر درگيري مسلحانه در شهر «عواميه» در منطقه «قطيف» يك پليس كشته و سه نفر مجروح شده‌اند. يك سخنگوي وزارت كشور عربستان روز دوشنبه گفته است كه نيروهاي امنيتي اين كشور در حال جست‌وجو در منطقه و مخفيگاه افرادي هستند كه وي آنها را تروريست خواند؛ واژه‌اي كه معمولاً اشاره به فعالان شيعه در اين كشور دارد. بر اساس گزارش‌ها يك تبعه سعودي و يك شهروند خارجي در اثر اين تيراندازي مجروح شده‌اند. همين گزارش‌ها حاكي است كه نيروهاي امنيتي سعودي چهار نفر را بازداشت و مقاديري سلاح و وسايل ارتباطي كشف و ضبط كرده‌اند. شيعيان عربستان سعودي مقامات اين كشور را متهم مي‌كنند كه آنها را منزوي كرده و به آنها در بسياري از امور مانند پست‌هاي نظامي يا مهم دولتي فرصت فعاليت نمي‌دهند.
 مقامات رياض كه حملات خود به يمن را براي جلوگيري از روي كار آمدن شيعيان در مرزهاي جنوبي خود شروع كردند، از اين مي‌ترسند كه سناريوي قدرت يابي شيعيان در يمن در بخش‌هاي شيعه نشين عربستان نيز تكرار شود و براي همين اقدامات گسترده‌اي را براي ممانعت از اين امر به كار گرفته‌اند.

   درخواست ۲۰۰ ميليارد دلاري
هرچند مقامات مصري تاكنون موضع رسمي براي مشاركت در حملات ائتلاف عربي به يمن اتخاذ نكرده‌اند اما برخي رسانه‌ها اعلام كرده‌اند كه مصر براي مشاركت در اين طرح درخواست كمك مالي كرده است. روزنامه القدس العربي فاش كرد كه مصر براي مشاركت در حمله به يمن از كشورهاي عربي درخواست رشوه‌اي ۲۰۰ ميليارد دلاري كرده است. به گزارش فارس، بعد از توافق كشورهاي عربي بر ايجاد نيروي نظامي مشترك عربي و حمله ائتلاف كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به رهبري عربستان به خاك يمن، گزارش‌هاي رسانه‌اي حاكي است كه «عبدالفتاح السيسي» رئيس‌جمهور مصر 200 ميليارد دلار براي حل مشكلات اقتصادي مصر رشوه خواسته تا بتواند به گفته خود مردم مصر را براي مشاركت در حمله نظامي عليه اردن راضي كند. روزنامه «القدس العربي»، ضمن گزارش اين خبر اعلام كرد كه به نظر مي‌رسد فراهم كردن مطالبات السيسي گزينه‌اي قابل انتخاب نيست و بايد از سوي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به ويژه امارات و عربستان اجرا شود. عربستان كه خود توانايي حمله زميني به يمن را ندارد، سعي مي‌كند با كشاندن مصر و ساير كشورهاي منطقه به جرگه ائتلاف ضد يمني بتواند سناريوي حمله زميني را عملي كند اما اين تلاش‌ها تاكنون به نتيجه نرسيده است.
 
 موج محكوميت‌هاي جهاني
با ادامه تجاوز عربستان به خاك يمن، تظاهرات مردمي در كشورهاي مختلف جهان در محكوميت اين حملات نيز ادامه دارد و اين بار فرانسه، عراق، استراليا، بحرين، لبنان و چند كشور ديگر شاهد تظاهرات بودند. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه المنار، هزاران تن در شهرهاي ملبورن استراليا و پاريس، پايتخت فرانسه با برگزاري تظاهرات‌هايي، تجاوز عربستان به يمن را محكوم كردند و پايان هرچه سريع‌تر حملات هوايي ائتلاف تحت رهبري عربستان را خواستار شدند. تعداد زيادي از مردم عراق نيز با برگزاري تظاهرات گسترده در بغداد همبستگي كامل خود را با مردم يمن اعلام كرده و خواهان توقف حملات ائتلاف عربي شدند. گروه‌هاي عراقي همچنين آمادگي خود را براي دفاع از كشور و مردم يمن اعلام كردند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن