تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنترل دوباره عدن به دست انصارالله


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كنترل دوباره عدن به دست انصارالله
مخالفت عربستان با طرح پيش‌نويس قطعنامه روسيه براي ايجاد آتش‌بس در يمن، كافي بود تا نيروهاي انصارالله بار ديگر كنترل عدن را به دست گيرند. حوثي‌ها اعلام كردند در صورتي كه حملات هوايي متوقف شود آماده هستند مذاكرات را ادامه دهند.


مخالفت عربستان با طرح پيش‌نويس قطعنامه روسيه براي ايجاد آتش‌بس در يمن، كافي بود تا نيروهاي انصارالله بار ديگر كنترل عدن را به دست گيرند. حوثي‌ها اعلام كردند در صورتي كه حملات هوايي متوقف شود آماده هستند مذاكرات را ادامه دهند.
نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن روز شنبه به اميد ايجاد آتش‌بس و توقف حملات عربستان، از برخي مناطق عدن در جنوب اين كشور عقب‌نشيني كردند تا راه براي ادامه مذاكرات سياسي هموار شود اما مخالفت سفير عربستان با طرح پيش نويس قطعنامه روسيه در سازمان ملل، اميدها را براي ايجاد آتش‌بس از بين برد. نيروهاي انصارالله نيز يك روز پس از عقب نشيني از عدن، بار ديگر كنترل اين شهر را به دست گرفتند تا تحولات ميداني را به نفع خود تغيير دهند. نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن روز يك‌شنبه بعد از درگيري‌هاي شديد با تكفيري‌ها و شبه نظاميان وابسته به رئيس‌جمهور مستعفي يمن، موفق شدند كنترل بندر عدن و جزيره العمال را به دست بگيرند. نيروهاي مردمي همچنين با سركوب تروريست‌هاي تكفيري، بسياري از مناطق استان مأرب در شمال شرقي يمن را از لوث آنها پاكسازي كردند. همچنان درگيري‌هاي شديد بين ارتش و نيروهاي منصور هادي در اطراف بندر عدن و المعلا ادامه دارد. نيروهاي مردمي نيز در حال ادامه پيشروي به‌سمت استان شبوه در شمال يمن هستند. اين در حالي است كه جنگنده‌هاي سعودي همچنان مناطق مختلف يمن از جمله صنعا را آماج حملات هوايي خود قرار مي‌دهند و ضد هوايي‌هاي ارتش يمن نيز با اين جنگنده‌ها به شدت مقابله مي‌كنند.
در پيش‌نويس قطعنامه روسيه، توقف تمامي حملات هوايي جهت فراهم‌سازي شرايط براي خارج كردن اتباع خارجي از يمن خواسته شده اما مهلت زماني براي آتش‌بس انساني تعيين نشده است. معاون سفير روسيه در سازمان ملل اعلام كرد كه با برقراري آتش‌بس در يمن اتباع خارجي مي‌توانند با امنيت كامل از اين كشور خارج شوند. عبدالله المعلمي، سفير عربستان در سازمان ملل اعلام كرد: «وجود پيش‌نويس قطعنامه روسيه در خصوص يمن هيچ لزومي ندارد و كشورهاي عربي خود پيش‌نويس قطعنامه‌اي را در خصوص حل مشكلات انساني و سياسي درباره بحران يمن ارائه كرده‌اند.‌» وي تأكيد كرد: «‌پيش‌نويس قطعنامه كشورهاي عربي از مشكلات انساني و همچنين مسائل سياسي صحبت مي‌كند و در اين پيش‌نويس طرف‌هايي كه روند سياسي در يمن را به چالش مي‌كشند محكوم شده و از آنها خواسته مي‌شود تا به روند سياسي كشور بازگردند.‌»

  شرط عربستان براي مذاكره با انصارالله
عربستان كه هر روز حملات خود عليه مواضع انصارالله را تشديد مي‌كند براي مذاكره با نيروهاي انصارالله شرط گذاشت. سفير عربستان در سازمان ملل ادعا كرد: «اقدام نظامي مسئله‌اي براي تحقق اقدامات سياسي است و ما هيچ‌گونه راهكاري را كه تمامي يمني‌ها با آن توافق نكرده باشند بر يمن تحميل نمي‌كنيم.‌» وي خاطرنشان كرد: «‌اگر حوثي‌ها از صنعا و ديگر شهرها عقب‌نشيني كنند، در آن زمان ما مي‌توانيم مذاكرات را آغاز كنيم.‌» المعلمي افزود: «‌ما هيچ مانعي براي برگزاري مذاكرات مشروط با جنبش انصارالله را نمي‌بينيم.» گروه انصارالله نيز ديروز اعلام كرد در صورتي آماده است مذاكرات را ادامه دهد كه حملات هوايي عربستان متوقف شود.

  تداوم حملات عربستان
حملات هوايي عربستان و متحدان عربي‌اش به شهرهاي مختلف يمن ادامه دارد و زيرساخت‌هاي اين كشور مورد تهاجم جنگنده‌هاي سعودي قرار مي‌گيرند. جنگنده‌هاي ائتلاف موسوم به «‌طوفان قاطع‌» دست به حملات شبانه‌عليه مسيرهاي اصلي در مركز يمن براي بستن راه‌هاي امداد‌رساني جنبش انصارالله زدند. در همين حال شبكه الجزيره عكس‌هايي از انفجارها در صنعا را منتشر ساخت كه در اين انفجارها انبارهاي سلاح هدف قرار گرفته بودند. به گزارش ايسنا، منابع يمني گزارش دادند كه در يكي از حملات مسير ميان دو استان البيضا و أبين هدف قرار گرفت. در يك حمله ديگر نيز نيروهاي يمني در ميان منطقه نعمان از توابع استان البيضا و منطقه بيحان از توابع استان شبوه هدف قرار گرفتند. هرچند عربستان حمله زميني به يمن را آغاز نكرده است اما يك مشاور ارشد دولت عربستان اعلام كرد كه نيروهاي ويژه دريايي و ارتش عربستان عمليات ويژه‌اي را در يمن انجام داده‌اند. وي ادامه داد: «‌نيروهاي ويژه عربستان تجهيزات ارتباطي و تسليحات به حاميان عبدربه منصور هادي مي‌دهند. اين نيروها همچنين به هماهنگي و رهبري اين حاميان براي مقابله با حوثي‌ها مي‌پردازند.»

  تخليه 96 روستاي مرزي عربستان
عربستان سعودي به دليل ترس از رويارويي با انصار الله، 96 روستاي مرزي خود با يمن را تخليه كرد. به گزارش تسنيم به نقل از روزنامه الحيات، همچنين نيروهاي مرزباني عربستان در مناطق مرزي مشترك اين كشور با يمن به طور روزانه منازل دور افتاده در نوار مرزي را تفتيش و بازرسي مي‌كنند. همچنين تانك‌هاي ارتش عربستان شبانه و با كاميون‌هاي ويژه حمل تانك به مناطق جنوبي اين كشور و نزديك مرزهاي يمن منتقل مي‌شود. انتقال اين تانك‌ها به منطقه جيزان نزديك مرزهاي عربستان با يمن، احتمال عمليات زميني در داخل يمن را افزايش مي‌دهد. هرچند كه احمد بن حسن عسيري سخنگوي ائتلاف عربستان اين تحركات نظامي را براي تأمين امنيت شهرهاي مرزي اين كشور با يمن طبيعي توصيف و تأكيد كرد اين تحركات ارتباطي به عمليات زميني در يمن ندارد.

  تشديد فشارها براي ايجاد آتش‌بس
حملات 11 روزه عربستان به يمن جان صدها مردم بي‌گناه را گرفته است. يك سازمان حقوقي اعلام كرده كه بر اساس آمارهاي اوليه تاكنون 857 تن از آغاز حملات به شهادت رسيده و 1214 تن نيز زخمي شده‌اند. اين در حالي است كه هزاران شهروند يمني نيز به دليل حملات بي‌وقفه ائتلاف عربي به سركردگي سعودي و تخريب منازلشان آواره شده‌اند. ادامه اين حملات و بي‌خانمان شدن هزاران نفر از مردم سبب شده فشارهاي بين‌المللي براي ايجاد آتش‌بس فوري در يمن افزايش يابد. صليب سرخ جهاني خواستار آتش‌بس فوري در يمن به مدت 24 ساعت براي رساندن كمك‌هاي پزشكي و طبي به اين كشور شده است. روبرت مارديني، رئيس بخش عملياتي سازمان صليب سرخ در خاورميانه گفته است: «اگر نبرد در يمن فوراً متوقف نشود قطعاً مردم بيشتري خواهند مرد و شانس زنده‌ماندن زخمي‌ها به واكنش ما در چند ساعت آينده بستگي دارد و نه به چند روز آينده.‌»
 
 تظاهرات جهاني عليه تجاوز عربستان
مردم كشورهاي مختلف جهان با برگزاري تجمع و تظاهرات ضمن محكوم كردن تجاوز وحشيانه عربستان سعودي به يمن كه با چراغ سبز امريكا صورت گرفته است، با مردم اين كشور اعلام همبستگي كردند. فعالان فلسطيني با برگزاري تجمع در ميدان المناره در شهر رام‌الله واقع در شمال قدس اشغالي با مردم يمن اعلام همبستگي كردند. شركت كنندگان در اين تظاهرات كه به درخواست كميته مردمي دفاع از يمن در فلسطين برگزار شده بود، ضمن محكوم كردن تجاوزهاي سعودي و امريكايي به يمن، بر همبستگي خود با مردم اين كشور تأكيد كردند. لندن پايتخت انگليس نيز شنبه شب شاهد برگزاري تظاهرات پرشور عليه تجاوز عربستان بود. شركت كنندگان در اين تظاهرات كه در مقابل سفارت عربستان در لندن برگزار شد، ضمن سردادن شعارهايي اعلام كردند كه عربستان از تروريسم حمايت و با ملت‌ها مبارزه مي‌كند. در يمن نيز مردم با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور تجاوز ائتلاف عربي به يمن را محكوم كردند. پيشتر نيز تظاهراتي در محكوميت حملات عربستان در كشورهاي تركيه، هند، پاكستان و بحرين برگزار شده بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن