تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802413484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت تسهيلات 500 ميليارد توماني به خريداران شناوران مسافري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
پرداخت تسهيلات 500 ميليارد توماني به خريداران شناوران مسافري موج - مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي ضمن تبريک اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران در احقاق حقوق هسته‌اي مردم گفت: اين موفقيت در صنعت حمل و نقل دريايي بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيدنژاد، مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي، در نشست خبري سازمان بنادر و دريانوردي که صبح امروز، يکشنبه، ۱۶ فروردين، در محل اين سازمان برگزار شد با اشاره به شعار امسال مبني بر همدلي و هم زباني دولت و ملت، ضمن تبريک اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران در احقاق حقوق هسته اي مردم گفت: اين موفقيت در صنعت حمل و نقل دريايي بسيار تاثيرگذار خواهد بود و سازمان بنادر و دريانوردي با رفع تحريم‌هاي ظالمانه خود را براي پاسخگويي بيشتر آماده مي‌کند.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به سياست وزارت راه و شهرسازي در سال گذشته مبني بر توسعه دريا محور ادامه داد: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب که بر توسعه سواحل مکران تاکيد داشتند، سازمان بنادر و دريانوردي نيز بر تجهيز بيشتر امکانات سواحل و بنادر کشور تلاش دارد.
وي تراکم جمعيتي سواحل جنوبي کشور را پنج نفر در هر کيلومتر مربع ذکر و اظهار کرد: اين آمار با اعداد و ارقام جمعيتي شهرهاي ديگر به خصوص کلانشهرها فاصله بسيار زيادي دارد، همچنين براي حل اين مشکل در سال گذشته پروژه اي به نام CZN که همان طرح جامع مديريت سواحل و بنادر است کليد زده شد که کليات آن در شوراي عالي شهرسازي و معماري به تصويب رسيد، بر اساس اين طرح همه فعاليت‌هاي سواحل و بنادر به صورت هماهنگ و متمرکز و با رعايت مسائل فني و زيست محيطي مديريت مي‌شوند.
معاون وزير راه و شهرسازي به توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار به عنوان يکي از محورهاي اين طرح اشاره کرد و ادامه داد: در بهمن سال گذشته بزرگترين و عميق ترين اسکله بندر شهيد بهشتي چابهار بهره برداري شد و براي نخستين بار کشتي هاي اقيانوس پيما توانستند مستقيماَ در اين اسکله پهلوگيري کنند، در حالي که قبلاَ اين نوع کشتي ها در دريا سبک سازي شده و پس از رسيدن به آبخور مناسب با اسکله هاي قديمي شهيد بهشتي پهلوگيري مي کردند ضمن اينکه با توجه به انجام طرح هاي توسعه فولاد و پتروشيمي در چابهار اميدواريم از اين بندر بيشتر استفاده شود.
وي به رفع تنش هاي بندر شهيد رجايي با خطوط کشتيراني بزرگ دنيا که به بهانه تحريم به اين بندر نمي‌آمدند در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هيچ يک از بنادر ما تحريم نشده بود، بلکه يکي از اپراتورهاي بندر شهيد رجايي تحريم بود و به همين دليل خطوط کشتي راني بزرگ دنيا از حضور در اين بندر خودداري مي کردند، ولي؛ با حذف اپراتور قبلي اين بندر دو خط کشتيراني بزرگ دنيا در حال حاضر به صورت منظم هم به صورت فيدري (غيرمستقيم) و هم مستقيم به بندر شهيد رجايي کالا حمل مي کند ضمن اينکه با توجه به فضاي مثبتي که در دنيا نسبت به ايران ايجاد شده خطوط کشتيراني بين المللي زيادي آماده ورود مستقيم به بنادر ايران هستند.
سعيدنژاد يکي ديگر از اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي را بهبود وضع محيط زيست دريايي و ارتقاي ايمني دريايي دانست و افزود: برگزاري مانور ملي ايمني دريايي در بهمن سال گذشته در بندر بوشهر و مانورهاي استاني ايمني دريايي در طول سال گذشته در همه بنادر و استان ها از اقداماتي بود که به بهبود سطح ايمني در حمل و نقل دريايي کمک شاياني کرد همچنين از نيروهاي مردمي در قالب طرح هميار ناجي در نوروز امسال و سال گذشته در سطح سواحل و بنادر براي حفظ ايمني مسافران استفاده شد که ماموريت هاي خوبي اين گروه انجام داد و اين طرح در ميان مردم جاي خود را باز کرد.
وي به پيگيري سياست هاي اقتصاد مقاومتي در قالب بندهاي ۱۰ و ۱۱ آيين نامه اقتصاد مقاومتي که از سوي نهاد رياست جمهوري براي همه دستگاه هاي دولتي تهيه و تنظيم شده بود اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر و دريانوردي اين دو بند که شامل «توسعه امکانات بندري براي توسعه صادرات و ترانزيت کالا» و «توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بندري» مي شود را پيگيري کرد.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: به عنوان مثال توسعه منطقه آزاد تجاري شهيد بهشتي چابهار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي که در سال گذشته با پيشرفت خوبي انجام شد يکي از اين اقدامات بود، همچنين آغاز عمليات فاز سه توسعه بندر شهيد رجايي هم يکي از بخش هاي طرح اقتصاد مقاومتي بود که سازمان بنادر و دريانوردي موظف به اجراي آن است.
توسعه بندر انزلي و آغاز عمليات فاز دو توسعه بندر اميرآباد از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در دست اجرا است، اين بنادر نقش اساسي در توسعه صادرات و ترانزيت کالا در کشور دارند.
وي به ارائه تخفيف هاي پلکاني به صاحبان کالاي ترانزيتي و اولويت دادن به کالاهاي صادراتي براي اجراي آيين نامه اقتصاد مقاومتي از سوي سازمان بنادر و دريانوردي اشاره و اظهار کرد: اين سازمان در سال گذشته در زمينه جذب سرمايه فعال بود و توانست ۲۵۰۰ ميليارد تومان سرمايه براي توسعه بنادر کشور از سوي بخش خصوصي جذب کند.
سعيدنژاد تضمين سرمايه گذاري در بنادر از سوي سازمان بنادر و دريانوردي را بر اساس قوانين بودجه ۹۳ و ۹۴ يادآور شد و گفت: امسال اين اتفاق در همه شقوق حمل و نقل در قانون بودجه پيش بيني شده است به عنوان مثال اين سازمان از سرمايه گذاري در سفرهاي دريايي چه در بنادر شمالي و چه در بنادر جنوبي حمايت مي کند و به سرمايه گذاران براي خريد شناورهاي مسافري از طريق وجوه ارائه شده سازمان تسهيلات با سود صفر اختصاص داد و سازمان بنادر و دريانوردي سود اين تسهيلات را تامين مي کند، چرا که بخش مسافربري دريايي در کشور مورد غفلت واقع شده، همچنين از اين سرمايه گذاران هيچ گونه تعرفه خدمات بندري دريافت نمي‌شود، بنابراين اين تسهيلات شامل ۹۵ درصد تخفيف شده و پنج درصد باقيمانده هزينه ثبت شناورهاست.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي اين سازمان را يکي از اعضاي اثرگذار سازمان جهاني حمل و نقل دريايي(IMO) وابسته به سازمان ملل معرفي و خاطرنشان کرد: يکي از بانوان کارشناس سازمان بنادر به عنوان نماينده دايم ايران در اين سازمان منصوب شد و امسال نيز کانديداي عضويت در شوراي دائمي اين سازمان با همکاري وزارت امور خارجه خواهد شد.
وي با اشاره به برگزاري نشست کشورهاي حاشيه خزر در بندر اميرآباد در سال ۹۴ و برگزاري همايش ارگان هاي دريايي کشور با رويکرد بين المللي براي نخستين بار ادامه داد: در سال ۹۴ براي پنجمين سال پياپي در ليست سفيد سازمان جهاني دريانوردي حضور خواهيم داشت که نقش مهمي در کاهش هزينه هاي دريانوردي به خصوص در زمينه بيمه کشتيراني دارد، براي آنکه بتوانيم در اين ليست قرار بگيريم، بازرسان سازمان جهاني دريانوردي نزديک به دو هزار صفحه گزارش از اقدامات تک تک بنادر ايران از نظر مسائل مختلف تهيه کردند که در نهايت ايران در ليست سفيد کشورهاي عضو سازمان جهاني قرار خواهد گرفت.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي خاطرنشان کرد: در سال گذشته پرداخت 135 ميليارد تومان تسهيلات از محل وجوه اداره شده اين سازمان به متقاضيان خريد شناور به تصويب رسيد که 100 ميليارد تومان آن به بانک ها براي پرداخت تسهيلات به متقاضيان ارائه شد. در سال 94 نيز اين سازمان توانايي پرداخت تسهيلات به خريداران شناور؛ به خصوص شناورهاي مسافري را تا سقف 500 ميليارد تومان دارا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن