تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799178082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداحافظی یک کاپیتان دیگر با تیم ملی بعد از پانزده سال |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خداحافظی یک کاپیتان دیگر با تیم ملی بعد از پانزده سال
کاپیتان 34 ساله تیم ملی بعد از پانزده سال حضور در تیم ملی با گل‌زنی در آخرین بازی ملی خداحافظی خود را با پیراهن و بازوبند تیم ملی رسانه‌ای کرد. کناره‌گیری کاپیتان تیم ملی که رابطه نزدکی با سرمربی پرتغالی تیم دارد نشان می‌دهد که تصمیم کی‌روش برای جدایی از تیم ملی قطعی است.
کد خبر: ۴۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 01 April 2015


ساعتی بعد از پایان بازی دوستانه ایران و سوئد رسانه‌ها خبر خداحافظی جواد نکونام را هم منتشر کردند. کاپیتان 34 ساله تیم ملی بعد از پانزده سال حضور در تیم ملی با گل‌زنی در آخرین بازی ملی خداحافظی خود را با پیراهن و بازوبند تیم ملی رسانه‌ای کرد. کناره‌گیری کاپیتان تیم ملی که رابطه نزدکی با سرمربی پرتغالی تیم دارد نشان می‌دهد که تصمیم کی‌روش برای جدایی از تیم ملی قطعی است.

به گزارش تابناک، کاپیتان جواد نکونام در حالی که در بازی با شیلی با ثبت یکصد و پنجاهمین بازی ملی خود رکورد دار تعداد بازی ملی در تیم ملی ایران شده بود تنها با اضافه کردن یک بازی به رکورد خود از بازی‌های ملی خداحظی کرده بود. جواد نکونام که پیش از جام ملت‌ها شایعه شده بود قصد خداحافظی از تیم ملی را دارد با حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی گویا از تصمیم خود منصرف شد و در دو دیدار دوستانه تیم ملی بعد از این تورنمنت هم به میدان رفت و در هر دو دیدار هم موفق به گلزنی شد.

 این در حالی است که او پس از بازی با شیلی در گفت‌وگو با رسانه‌ها احتمال جدایی خود از تیم ملی را رد کرده بود. خبرگزاری ایسنا پیش ازبازی با سوئد اعلام کرده بود که جواد نکونام ضمن رد شایعات درباره بازی خداحافظی خود برابر سوئد عنوان کرد برنامه‌ای برای خداحافظی از تیم ملی ایران ندارد. با این حال کاپیتان ساعتی بعد از بازی با سوئد در رختکن تیم ملی به خطاب به هم‌بازی‌هایش اعلام کرد که این بازی آخرین حضور در مستطیل سبز با پیراهن تیم ملی بود. نکونام که در این بازی تعویض هم شده بود بازوبند کاپیتانی را به آندرانیک تیموریان سپرد و به نظر می‌رسد با توجه به سابقه دوازده ساله حضور تیموریان در ترکیب تیم ملی، آندو کاپیتان جدید یوزپلنگ‌ها خواهد شد.


خداحافظی یک کاپیتان دیگر با تیم ملی بعد از پانزده سال

کاپیتان 34 ساله تیم ملی که متولد 15 مهر 1359 است در رقابت‌های جام ملت‌های امسال و در دیدار برابر عراق تعداد بازی‌های ملی خود را به عدد 149 رسانده بود و با رکورد علی دایی در این زمینه برابری کرده بود. حضور او در دیدار برابر شیلی موجب شد تا او با 150 بازی ملی رکورد دار بازی‌های ملی شود و با انجام یک بازی دیگر برابر سوئد ضمن گرفتن جای لوتار ماتئوس در رده هفدهم رکورد داران بازی‌های ملی ایستاد. همچنین جواد نکونام با دو گلی که در دوبازی آخر خود برای تیم ملی به ثمر رساند بازدن 39 گل سومین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران شد.

هافبک شماره ۶ تیم ملی کشورمان در بیست و دوم دی‌ماه سال ۱۳۷۹ و در حالیکه تنها ۱۹ سال و ۳۱ روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد. این مسابقه در لس آنجلس برگزار شد و تیم ملی ایران با گل‌های علی دایی و علی موسوی با نتیجه ۲ بر یک اکوادور را شکست داد. نکونام در دقیقه ۸۲ آن بازی به جای محمود فکری وارد زمین مسابقه شد.

این بازیکن روز ۲۷ خرداد سال ۱۳۸۳ در دیدار تیم ملی ایران برابر لبنان موفق شد نخستین گل ملی‌اش را به ثمر برساند. در آن مسابقه که در چارچوب رقابت‌های فوتبال غرب آسیا و در ورزشگاه آزادی برگزارشد، علی دایی (۱۵- پنالتی، ۶۱ و ۸۸) و جواد نکونام (۸۱) گل زدند تا تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه ۴ بر یک میهمان خود را شکست دهد.
نکونام در ۱۵ سال حضورش در تیم ملی ایران در ۱۵۱ بازی رسمی و ۶ دیدار غیر رسمی شرکت داشته و ۳۹ مرتبه هم دروازه حریفان را باز کرده است. البته وی در دیدار تدارکاتی برابر غنا که با برتری ۴ بر ۲ ایران همراه شد، هم یک گل به ثمر رساند که به دلیل اینکه این تیم، تیم زیر ۲۳ سال غنا بود، بازی و گل ملی برای این بازیکن محسوب نشد.

مرد شماره ۶ خط میانی ایران در این مدت در تیم‌های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات، اوساسونای اسپانیا، استقلال تهران و الکویت کویت به میدان رفته و در حال حاضر در تیم اوساسونا به فعالیتش در رقابتهای باشگاهی ادامه می‌دهد.

این بازیکن در سال‌های اخیر ۴۴ بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی، ۵ مسابقه در رقابت‌های جام جهانی، ۱۸ دیدار در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، ۱۷ بازی در جام ملت‌های آسیا، ۱۱ مسابقه در رقابت‌های غرب آسیا، ۴۶ مسابقه دوستانه و ۱۱ بازی در تورنمنت‌های مختلف با پیراهن تیم ملی کشورمان به میدان رفته است.

تا کنون چهار بازیکن ایرانی در جمع باشگاه صدتایی‌های تیم ملی حضور دارند. جواد نکونام با 151 بازی ملی و 39 گل زده اولین بازیکن این باشگاه است و بعد از او علی دایی با 149 بازی ملی و 109 گل‌زده در رده بعدی قرار دارد و علی کریمی با 127 بازی و 38 گل در رتبه سوم قرار دارد. مهدی مهدوی‌کیا با ۱۱۱ بازی ملی و ۱۳ گل زده، سیدجلال حسینی با ۹۱ بازی ملی و ۶ گل زده و کریم باقری با ۸۷ بازی ملی و ۵۰ گل زده رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در جدول رکوردداران گلزنی در تیم ملی بعد از علی دایی که با 109 گل‌زده آقای گل فوتبال ایران و جهان است کریم باقری با 50 گل در رده دوم قرار دارد و جواد نکونام هم با 39 گل زده سومین گلزن تاریخ تیم ملی ایران است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن