تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819071671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه: محتوای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه پایین‌تر از متوسط کشوری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:
محتوای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه پایین‌تر از متوسط کشوری است
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از لحاظ محتوا پایین‌تر از متوسط کشوری است.

خبرگزاری فارس: محتوای کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه پایین‌تر از متوسط کشوری است



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا شایق پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: مقوله فرهنگ در سال‌های اخیر در اولویت کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این امر در دستگاه‌های فرهنگی اولویت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی تشکیلاتی کاملا فرهنگی و مردمی است که در راستای اعتلای فرهنگی، سلامت اخلاق و تربیت نسل آینده گام برمی‌دارد.   مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: نقش کتاب در انتقال دانش و فرهنگ و ارتقای روابط انسانی در عصر ارتباطات و با وجود رقبای فراوان برای این غذای روح بر هیچ فردی پوشیده نیست.   شایق با اشاره به گسترش رسانه‌های دیداری و شنیداری در عصر حاضر، تصریح کرد: ایجاد عدالت اجتماعی و فرصت‌های برابر برای شهروندان، توجه دولت‌، سمن‌ها و... را برای استفاده از تولیدات روز جهان می‌طلبد.   وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان فرهنگی‌ترین نهاد نیازمند توجه بیش از پیش است، گفت: کتابداران قابلیتی مهم در ارتقای بنیان‌های فرهنگی جامعه هستند.   مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به نوین بودن علم کتابداری در جهان، بیان داشت: این علم در تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ریشه‌دار است.   شایق وجود دانشمندان بزرگ در این حوزه را از مصادیق داشتن جایگاه این علم در دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: کتابداری پیش از آنکه حرفه‌ای برای امرار معاش باشد، خدمتی برای توسعه فرهنگ است.
وی یادآور شد: کتابداران جایگاهی فراتر از یک کارمند دارند و همچون مشاوری امین در کنار اعضای کتابخانه‌ها هستند و از گروه‌های مرجع جامعه محسوب می‌شوند.   مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه منابع انسانی را سرمایه‌های ارزشمند هر مجموعه‌ای برشمرد و تصریح کرد: وضعیت کتابخانه‌های استان کرمانشاه از لحاظ فیزیکی در حد متوسط کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه از لحاظ محتوا کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از حد متوسط پایین‌تر هستند، گفت: این موضوع نیازمند حمایت مسئولان استان است.

شایق به اقدامات لازم برای رشد و تعالی کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت سفر رئیس جمهور به استان با تعریف پروژه‌های جدید و تکمیل و اتمام پروژه‌های در دست اجرا از جمله کتابخانه مرکزی کرمانشاه از مهمترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.   این مسئول ارتباط با شخصیت‌های مذهبی و روحانیان برای بهره‌گیری از ظرفیت آنها، تعامل با سایر دستگاه‌ها برای تقویت فضای فرهنگی بانشاط توأم با مدارا در استان و استخدام در سال آتی را از برنامه‌های دیگر این اداره‌کل برشمرد.
وی گفت: شناسایی کتابداران خدوم و تقدیر از آنها، آموزش مداوم کتابداران، افزایش کمی و کیفی امانات درون و برون کتابخانه‌ای، توجه به پژوهش کتابداران و توسعه کتابخانه‌ها در نقاط محروم و محلات آسیب‌زای شهری از دیگر برنامه‌هاست.   در پایان این مراسم از زحمات بیژن راستی‌فر که از اسفندماه سال 92 سرپرستی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه را بر عهده گرفته، قدردانی و علیرضا شایق به‌عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.   انتهای پیام/2700/ب30

94/01/11 - 14:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن