تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد «گنجار» گنج پنهان گیلان در دل طبیعت سبز شفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
«گنجار» گنج پنهان گیلان در دل طبیعت سبز شفت
«گنجار» روستایی سرسبز و خوش و آب و هوای گیلان مانند گنجی پنهان در دل طبیعت باشکوه شفت پنهان است، منطقه‌ای که می‌تواند مأمن بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی برای آرامش خیال و لذت باشد.

خبرگزاری فارس: «گنجار» گنج پنهان گیلان در دل طبیعت سبز شفت



به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، روستای سرسبز و دلنواز «گنجار» از توابع شهرستان شفت و جزو بخش احمدسرگوراب است و جزو آبادی های دهستان نصیرمحله است. گنجار در بخش جنوبی و در فاصله 9 کیلومتری مرکز شهرستان شفت واقع شده و از غرب تا شمال با رودخانه سیاهمزگی محصور است و از شرق نیز به اراضی جنگلی «والیسرا» و از جنوب به اراضی جنگلی امامزاده اسحاق شفت منتهی می‌شود.
روستای «گنجار» جزو مناطق بسیار دیدنی و زیبای شهرستان شفت بوده، منطقه‌ای که می‌تواند مأمن لذت بردن بسیاری از مسافران داخلی و خارجی نیز باشد.
این روستا از سال 85 جزو طرح هادی بود و دارای 345 هزار و 371 متر مربع مساحت بوده و شغل بیشتر مردمان آن کشاورزی است.

زمین‌های زیرکشت برنج روستای گنجار حدود 60 هکتار بوده و دارای 85 هکتار باغ‌های چای است ضمن اینکه پرورش زنبور عسل نیز از مشاغل این روستا محسوب می‌شود که بیشتر توسط افراد غیر بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پرورش دام نیز تنها توسط برخی از افراد آن به صورت سنتی و در حد نیاز خانواده است.
گنجار از جمله روستاهای خوش آب و هوا و معتدل گیلان بوده و براساس آمار دقیقی که سال 1393 توسط بهورزان گرفته دارای 709 نفر جمعیت و 169 خانوار وگویش مردم این روستا تالشی است.
گنجار از مناطق گردشگری شهرستان شفت محسوب می‌شود که دارای موقعیت‌های جغرافیایی منحصر به فرد است، نزدیکی با رودخانه زیبایی که از سیاهمزگی تا پسیخان امتداد دارد و از آن طرف نزدیکی با جنگل‌های زیبای امامزاده اسحاق زیبایی خاصی به این منطقه داده است.
از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به پل و رودخانه، زمین ورزشی و تفریحی، بام سبز گنجار، آبشار وزن بن، خشک دره «دره سنگی گنجار» ییلاق کتیله‌سر، گلگل چمه و استخرهای گنجار اشاره کرد.
پارک 5 هزار متری گنجار نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه مسئولان
در ورودی روستای گنجار، پل و رودخانه‌ای وجود دارد که این رودخانه نشأت گرفته از ییلاقات سیاهمزگی بوده و دارای حاشیه‌ای وسیع و هموار با درختانی توسکا، سایبان‌های طبیعی را همراه با محیطی آرام، جذاب و خوش آب و هوا به منظور میزبانی از گردشگران مهیا کرده و سالانه هزاران گردشگر از آن بهره‌مند می‌شوند.
کوتاه‌ترین و دیدنی‌ترین مسیر از مرکز شفت به امامزاده اسحاق از گنجار عبور می‌کند که هنوز این مسیر ناتمام است، اما تا نیمی از این مسیر یعنی تا خشک‌دره «دره سنگی گنجار» رفت و آمد با وسایل نقلیه با سهولت امکانپذیر است.
در یک کیلومتری رودخانه گنجار به طرف امامزاده اسحاق پارک گنجار با مساحت 5 هزار متر مربع در طرح هادی تعریف شده که تا کنون هیچ‌گونه اقدامی توسط مسئولان و سرمایه‌گذاران درباره آن صورت نگرفته است.
در دو کیلومتری جاده گنجار به امامزاده اسحاق منطقه گندم آرد «بام سبز گنجار» قرار دارد که با چشم‌اندازی بسیار زیبا و ستودنی به شهرستان‌های شفت، فومن و بخش‌هایی از شهر رشت اشراف دارد.

آبشار «وزن بن» در یک کیلومتری گنجار
از مسیر بام سبز گنجار تا آبشار «وزن بن» کمتر از یک کیلومتر راه است که از راه اصلی جاده به طرف راست با سر پاینی حدود 300 متر تا آبشار فاصله است و این آبشار در ادامه مسیر خشک‌دره «دره سنگی گنجار» بوده که با سنگ‌های لایه لایه و بسیار زیبا در کف دره و حاشیه‌ای پوشیده از گل‌های وحشی و درختانی تنومند مجموعه‌ای بسیار زیبا و دیدنی را به تصویر کشیده است.
خشک‌دره، دره‌ای بسیار زیبا در فاصله‌ حدود دو کیلومتری بام سبز گنجار قرار دارد که توسط یک پل کوچک از جاده اصلی عبور کرده و به طرف پایین‌دست مسیر خود را ادامه می‌دهد و این دره زیبا با سنگ‌های بزرگ و دیدنی از چشمه‌های بالا دست نشأت گرفته و در حاشیه‌ای پوشیده از گل و گیاه و درختان تنومند و دیدنی سالانه مسافران زیادی را پذیرا می‌شود.
ییلاق داخلی آن به نام «کتیله سر» است که منظره بسیار جذاب دارد و به عنوان چراگاه دام‌های افراد بومی استفاده می‌شود و در مسیر این جاده واقع است و به دلیل کامل نشدن این جاده گردشگران از این فضای دیدنی تا امامزاده  اسحاق را تنها توسط موتورسیکلت و پیاده می‌توانند دیدن کنند.

پیگیری پروژه احداث بام سبز گنجار/منطقه‌ای که می‌توان زیبایی‌های شفت، فومن و رشت را به نظاره نشست
گلگل‌چمه «چشمه‌ای جوشان» در فاصله نیم کیلومتری پل گنجار در کوچه حافظ قرار دارد، این چشمه از دیدگاه بومیان از دیرباز تاکنون دارای آب متبرک و شفابخش بوده که به عنوان تبرک نیز از آب آن استفاده می‌شود.
از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای گنجار استخرهای آن بوده که در کوچه شهید ایلبیگی، کوچه حافظ و کوی شهید بخشی واقع شده است.
از آنجا که روستای گنجار دارای تقسیمات جلگه‌ای و کوهپایه‌ای است در بیشتر مناطق آن به طرف پایین‌دست که شامل فومنات و بخش‌های دیگری از استان است اشراف داشته و چشم‌اندازی زیبا را به تصویر می‌کشد.
شورای اسلامی روستای گنجار در حال پیگیری پروژه بام سبز این روستا است که می‌توان از این منطقه به تماشای بیشتر نقاط شفت و فومن و رشت پرداخت و به زودی با آسفالت جاده بام سبز این منطقه دارای رونق گردشگری بسیار می‌شود.
روستای گنجار هر ساله در ایام تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت 13 فروردین با سیل جمعیت مواجه بوده است. انتهای پیام/2300/ذ40

94/01/11 - 09:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن