تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان بالقوه علمی برای رفع نیاز پروژه های نفتی تا 60 درصد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی به دست آمد؛ توان بالقوه علمی برای رفع نیاز پروژه های نفتی تا 60 درصد تهران-ایرنا-انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) با رویکرد صنعتی خود موفق به دستیابی دانش فنی توربوکمپرسورهای صنعتی به عنوان یکی از ماشین های حساس و پرکاربرد در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی شده است که با تولید این دستگاه قادر به برطرف کردن نیازهای پروژه های نفتی تا حدود 60 درصد خواهد بود.


به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت OTC با اشاره به وضعیت فعلی پمپ های صنعتی در کشور بیان کرد: در حال حاضر توان عملی برای رفع نیازهای پروژه های نفتی درحدود 60 درصد است که با حمایت از توان علمی در کشور می توان این میزان را به 90 درصد افزایش داد یعنی اینکه 30 درصد از توان به صورت بالقوه وجود دارد و فقط 10 درصد که یا به لحاظ اقتصادی و یا به لحاظ پایه فناوری قابل استحصال نیست.
سعید مهتدی با بیان اینکه زمینه رشد و شکوفایی فناوری های مورد نیاز صنعت نفت در کشور فراهم است، افزود: در حوزه فناوری های نفتی در کشور بدون در نظر گرفتن نقش بخش های بالا دستی و میان دستی باید با قاطعیت بگویم در بخش پایین دستی، توان بالقوه در کشور برای رشد و شکوفایی فناوری های مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در اکثر زمینه ها وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: خود اتکایی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کار راحتی نیست زیرا غربی ها تجهیزات حساس این صنعت را در فهرست تحریم قرار می دهند و یا شرکت های معتبر و صاحب نام کشور را تحریم می کنند و این به آن دلیل است که استقلال اقتصادی ما را نشانه گرفته اند.
مهتدی با بیان اینکه رسیدن به استقلال اقتصادی کشور دور از دسترس نیست گفت: مدعی نیستیم که 100 درصد مواد تولید در داخل قابل تأمین است و 100 درصد کالاهای مورد نیاز را می توان در داخل با کیفیت برتر تولید کرد اما معتقدیم با برنامه ریزی درست می توان با حمایت از زیرساخت های فناورانه، ارتباط بین صنعت و مراکز علمی پژوهشی را از شعار به عمل رساند و اگر پروژه های تزیینی دانشگاهی جایگزین پروژه های کاربردی صنعتی شوند، می توان به استقلال اقتصادی کشور امیدوار بود.
وی درخصوص بومی سازی طراحی توربین های گازی صنعتی در ایران نیز توضیح داد: شرکت توربوکمپرسور نفت (OTC) به عنوان اولین و تنها شرکت ایرانی توانسته دانش طراحی توربین های گازی صنعتی 25 مگاوات را بومی کند و به این ترتیب، نام ایران را در باشگاه دارندگان دانش فنی طراحی توربین گازی به ثبت برساند.
به گفته مهتدی در سایر بخش ها از پمپ های صنعتی کلاس API و با شیرآلات صنعتی (کنترلی، توپی و ...) نیز صنعتگران ایرانی از دانش و فناوری طراحی و تولید و توانایی رفع نیازهای صنعت نفت به این محصولات برخوردار هستند.
علمی (1)**1055**1440



10/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن