تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819202063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز سالانه کشور به چادر مشکی 80 میلیون متر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نیاز سالانه کشور به چادر مشکی 80 میلیون متر است
حجم زیادی از پارچه چادر مشکی هر ساله به ایران وارد می‌شود و همین امر به برخی از افراد این اجازه را می‌دهد تا به اسم چادر مشکی پارچه‌های دیگر را با تعرفه پارچه چادر مشکی وارد کنند و سود کلان به جیب بزنند.


 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم زیادی از پارچه چادر مشکی هر ساله به ایران وارد می‌شود و همین امر به برخی از افراد این اجازه را می‌دهد تا به اسم چادر مشکی پارچه‌های دیگر را با تعرفه پارچه چادر مشکی وارد کنند و سود کلان به جیب بزنند.

مساله اصلی در این میان نبود یک کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در کشور در عین مصرف زیاد است که چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر احداث یک کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در شهرکرد به میان آمد.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، بخش عمده‌ای از ماشین آلات این کارخانه خریداری شده و به دنبال انجام معافیت‌های گمرکی هستند ولی زمان آغاز به کار این کارخانه با توجه به اینکه متعلق به بخش خصوصی است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

بر اساس این گزارش؛ نیاز سالانه کشور به پارچه چادر مشکی حدود 80 میلیون متر است، رقمی که برای وارداتش باید شاهد ارزبری نزدیک به 100 میلیون دلاری باشیم البته این عدد جدای از رقم محصولاتی است که به صورت قاچاق وارد شده و در بازار عرض اندام می‌کنند.
 
از طرفی با توجه به اینکه 95 درصد پارچه‌های چادر مشکی بازار وارداتی است زمانی که نرخ دلار صعودی می‌شود، قیمت این محصول نیز پله‌های رشد را پیموده و به اعلاترین نقطه می‌رسد به گونه‌ای که برای تهیه یک چادر باید هزینه غیر قابل هضم 500 تا 600 هزار تومان را در نظر گرفت.

 به نظر می‌رسد با توجه به وعده و وعیدهای مسئولان وزارت صنعت درباره تولید داخل پارچه چادر مشکی در طول سالیان اخیر نمی‌توان چندان به برخی اخبار منتشر شده در این باره دلخوش بود و باید منتظر ماند و دید که این وزارتخانه چه اقدام عملی را درباره تولید این محصول انجام می‌دهد.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

بازار چادر ایران در تسخیر آسیای شرقی/ جنس مرغوب بازار چه زمانی ایرانی خواهد بود؟!
تولید پارچه چادر مشکی، نیازمند مشوق‌های مسئولین است / تولید پارچه باید برای سرمایه‌گذار جذاب باشد
فراخوان وزارت صنعت برای تولید چادر مشکی در کشور
صادرات 900 میلیون دلاری محصولات نساجی/ نیاز به فرهنگ‌سازی نسبت به استفاده از منسوجات داخلی
شهرکرد 10میلیون مترپارچه چادرمشکی تولید میکند/نیاز سالانه کشور 75 میلیون متر
گسترش تولید چادر مشکی با گزینش افراد موفق در صنعت نساجی




۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن