تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عابديني: کي روش بايد در ايران بماند


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عابدینی: کی روش باید در ایران بماند
امير عابديني مديرعامل سابق داماش گيلان معتقد است که رفتن کي‌روش هيچ کمکي به فوتبال ايران نمي‌کند.

عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: من اعتقاد دارم کی‌روش باید بماند. یک کمی او باید خودش را با فوتبال ما تطبیق بدهد، یک مقدار هم ما باید با او یکدل تر و هماهنگ تر شویم تا کی‌روش از تیم‌ملی کجا نشود.

کی‌روش نمی‌ تواند مدعی باشد که از ایرانی ها هم ایرانی تر است
کی‌روش زمان زیادی است که با فرهنگ، رفتارها و روحیات ما آشنا شده است و در حال حاضر مکنونات قلبی ما ایرانی ها را می‌ داند اما اینکه بخواهد مدعی شود که از ما ایرانی ها ایرانی تر شده است، این مساله ای است که هیچ کس برنمی تابد. اینکه بگوید جامعه فوتبال ما، هیچ کس فوتبال را نمی‌ فهمد و تنها او است که می‌ داند! یا اینکه بگوییم اگر کی‌روش برود هیچ کس نمی‌ تواند جای او را بگیرد که شاید از این باب که فرصت کمی تا رقابت های مقدماتی جام‌جهانی باقی مانده، صحیح باشد.

باید از فرهیختگان در کنار کی‌روش استفاده کنیم
به عقیده من ما نمی‌ توانیم درشرایط فعلی مربی ای در کلاس کاری کی‌روش برای تیم‌ملی پیدا کنیم. ما باید با کی‌روش همدل و هماهنگ باشیم. تعامل فنی و تخصصی در فوتبال ما خلأ بوده که خوشبختانه این مشکل برطرف شد. درکمیته فنی هم کسانی مثل آقای معینی هستند که می‌ توانند با ایشان تعامل کنند آدم های فرهیخته ای مثل ذوالفقارنسب و حاج رضایی هم باید بیشتر از این ها فعال باشند و با کی‌روش تعامل داشته باشند. اگر این اتفاقات بیافتد ما می‌ توانیم استفاده مطلوب را از آقای کی‌روش ببریم.

هدایتی، کفاشیان و کریمی باعث شدند تا کی‌روش در فوتبال ما بماند
اختلاف کی‌روش به قبل از جام‌جهانی برمی گردد که پیش از بازی های آسیایی در استرالیا او یک دلزدگی ای پیدا کرده بود. جملاتی که از نواحی وزارت ورزش مطرح شد، می‌ گویم نواحی چون منظورم اطراف وزارت ورزش است چون به مذاق سرمربی تیم‌ملی خوش نیامد. همان زمان که او ایران را ترک کرد، افرادی مثل آقای هدایتی بخصوص آقای کفاشیان و علی کریمی نقش بزرگی را ایفا کردند که او در فوتبال ما بماند.

تلافی کی‌روش
عکس العمل کی‌روش بعد از آن دلزدگی ای که صحبت کردم، در استرالیا جلوه کرد. شاید اگر من سرپرست تیم‌ملی بودم، اجازه این کار را نمی‌ دادم که بخواهد دیکته کند که چه کسی باید در کنارش باشد و چه کسی نباشد؟! تلاش او به گونه ای بود که می‌ خواست ادامه همکاری بدهد، فدراسیون هم می‌ خواست او را حفظ کند، یعنی در حقیقت بیشتر فدراسیون فوتبال ما بود که صبوری کرد اما استارت حرکت ها از طریق وزارت ورزش به فدراسیون رسید. اما در این تصمیم گیری باید همه ملت ایران خوشحال شوند چون در سطح ملی باید کل فوتبال ایران و همین طور تماشاگران آن سود ببرند. ما باید به فرصت ها و تمام ارکان تخصصی ورزش بها بدهیم و با این نگرش به ادامه همکاری با کی‌روش نگاه کنیم.

باید شائبه ها رخ به رخ با آقای کی‌روش مطرح شود
من فکر نمی‌ کنم کسی با این صراحت عنوان کرده باشد که کی‌روش در سطح ملی با بعضی بازیکنان روابط غیرمعمول دارد اما اگر کسی هم این حرف را زده باید دلیل قانع کننده ای داشته باشد. تشخیص یک جامعه فنی فوتبال و کسانی که در این زمینه تخصص دارند پیرامون اینکه فلان بازیکن باید بازی کند یا نه. معمولا ما جوان ها را زمانی می‌ بینیم که لژیونر می‌ شوند یعنی جوان هایمان را نمی‌ بینیم. این برمی گردد به عدم تعامل و گفت‌وگویی که متاسفانه در کشور ما وجود دارد. باید با صراحت لهجه و رخ به رخ با آقای کی‌روش تمامی این مسائل برطرف شود.

ممیزی کی‌روش از واجبات است
در فوتبال ملی باید ممیزی وجود داشته باشد ولی متاسفانه تا الان این مساله وجود نداشته و ما همیشه سعی کردیم با تعارفات از روی آن بگذریم. اما ممیزی سرمربی جزو کارهای واجب فوتبال است که تعارفات برنمی تابد و از زمان حضور دکتر اسدی در فدراسیون او کارهای ممیزی را شروع کرده و فرصت مناسبی است که کی‌روش هم بتواند یک بازبینی به کارهایش داشته باشد.

نبود سرعت بزرگترین مشکل تیم‌ملی امید
من بازی های تیم‌ملی امید را دیدم، به عقیده من بازیکنان تیم‌ملی پشتوانه خوبی برای تیم‌ملی بزرگسالان هستند اما من در سطح امید عدم هماهنگی و عدم سرعت کافی را دیدم به گونه ای که احساس می‌ کردیم بازیکنان تیم‌ملی به جای چمن روی موکت بازی می‌ کردند. خود آقای خاکپور تخصص ویژه ای به سرعت دادن به بازی دارد، انتقال بازی از خط دفاع به هافبک و فوروارد باید سریع تر انجام بگیرد در غیر اینصورت در مقابل تیم های بزرگ به مشکل برخورد می‌ کنیم. تیم‌ملی باید سرعت را در دستور تاکتیکی کار خود قرار دهد. به عقیده من نیمکت امید بسیار قابل قبول و قابل احترام از سوی کلیه جامعه فوتبال ایران است و من فکر می‌ کنم که امسال سال خوبی برای تیم‌ملی امید است و بازیکنان بسیار مستعد و خوبی در این تیم وجود دارند که امسال می‌ توانند خودشان را نشان دهند.

سال نو مبارک
زمانی که از عابدینی در مورد پرسپولیس سوال می‌ کنیم او با خنده پاسخ می‌ دهد که سوال دیگری بپرسید، «سال نو مبارک»! بیست و ششم تا سی ام فروردین ماه انشاالله مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام می‌ شود و دوستان ما به طور قطع وارد این خرید می‌ شوند. این تصمیم گیری است که گرفته شده است، زمانی که قرار است دولت اراده بر تعامل و واگذاری داشته باشد باید کمی از تصدی گری خودش بکاهد. این مساله با یک پتانسیل اجرایی قابل حل است. بخش خصوصی سازی اهتمام به واگذاری این دو باشگاه دارد که دولت هم باید پشت آن را بگیرد و کار واگذاری در سال جدید انجام شود.


1394/01/08 13:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن