تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804028520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح نخستين هتل سنتي قزوين در خانه تاريخي بهروزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۷ب.ظ)
افتتاح نخستين هتل سنتي قزوين در خانه تاريخي بهروزي موج - اولين هتل سنتي قزوين به منظور افزايش ظرفيت اقامتي و امکانات رفاهي گردشگران و مسافران با حضور نماينده مردم قزوين گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين مراسم مرتضي روزبه استاندارقزوين با اشاره به آثار متعدد تاريخي –فرهنگي موجود در استان قزوين و ضرورت استفاده بهينه از اين اماکن در جهت جذب گردشگر گفت: افتتاح هتل سنتي قزوين در خانه تاريخي بهروزي از اقدامات بسيار ارزنده در استان قزوين براي پذيرايي و ميزباني شايسته از مسافران و گردشگران در آستانه ورود به سال نو و گامي مهم در جهت افزايش جذب گردشگران و ميزان ماندگاري آنها در استان است.
وي با اشاره به ظرفيت بالاي قزوين در حوزه گردشگري افزود: مهمترين اقدام جهت تبديل استان قزوين به مقصد و هدف گردشگري تقويت زيرساخت هاي گردشگري و افزايش سرمايه گذاري بخش خصوصي است که اميدواريم با حمايت بخش دولتي و همکاري و مساعدت بخش خصوصي بتوانيم شاهد رشد و توسعه استان در حيطه هاي مختلف باشيم .
استاندار قزوين با اشاره به گردشگر پذيربودن قزوين نياز به ساخت مراکز اقامتي و گردشگري در اين استان را ضروري دانست و تاکيد کرد :ساخت مراکز اقامتي و مجتمع هاي خدمات رفاهي در قزوين يک نياز و ضرورت حياتي است که بايد در دستور کار مجموعه مديريت استان قرار گيرد و طرح هاي موجود جهت احداث اين اماکن بر اساس برنامه ريزي جامع و مدون و در زمان مقرر به بهره برداري برسد .
محمد علي حضرتي مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين در آيين گشايش نخستين هتل سنتي قزوين در خانه بهروزي گفت: خانه هاي تاريخي ارزشمند بسياري در قزوين وجود دارد که در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و متاسفانه بدون کاربري خاصي با گذشت زمان در حال تخريب هستند که مناسب ترين روش جهت حفظ و ماندگاري اين آثار تبديل آنها به واحدهاي اقامتي و پذيرايي است تا علاوه بر آشنايي گردشگران و مسافران ورودي به استان با آثار تاريخي – فرهنگي موجود در قزوين امکان اقامت آنها در يک فضاي سنتي فراهم گردد .
وي افزود: خانه تاريخي بهروزي قزوين از آثارارزشمند دوره قاجاريه با ظرفيت 27 تخت، رستوران و حمام سنتي، آتليه عکاسي و... با حفظ فضاي سنتي نوسازي و تجهيز شده است تا در کنار هتل ها ، مهمانپذيرها و ديگر اماکن اقامتي امکانات و تسهيلات لازم جهت رفاه حال مسافران و گردشگران در اختيار آنها قرارگيرد.
حضرتي حمايت از بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري در امر هتل سازي و تشويق سرمايه گذاران جهت تبديل خانه هاي تاريخي به واحدهاي اقامتي را از مهمترين سياست هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان دانست و تصريح کرد: ايجاد اقامتگاه هاي سنتي مي تواند الگوي مناسبي جهت تغيير کاربري خانه هاي تاريخي و بهره برداري بهينه از اين فضاها باشد که اميدواريم در سال 94 با جذب بخش خصوصي و سرمايه گذاري هاي کوچک بتوانيم اقدامات ارزنده اي را جهت توسعه ظرفيت اقامتي استان به مرحله اجرا درآوريم .
مدير کل ميراث فرهنگي فرهنگي قزوين يادآور شد: در سال جديد 3 واحد با قابليت تغيير کاربري به اقامتگاههاي سنتي در استان شناسايي شده اند که با همکاري بخش خصوصي و نظارت ميراث فرهنگي به عنوان مراکز اقامتي مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت تا طبق فرمايش مقام معظم رهبري شاهد همدلي و همزباني دولت و ملت در حوزه گردشگري باشيم.
شايان ذکر است: خانه تاريخي بهروزي از آثار ارزشمند استان قزوين در دوره قاجاري به شمار مي رود که در سال 1384 و با شماره 12608 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده ، اين خانه تاريخي با مساحت 1355 متر مربع زمين و 1210 متر مربع سطح زير بنايي شامل سه طبقه و دو بخش بيروني و اندروني است که در خيابان امام خميني قزوين، کوچه زرگر قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن