تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798563408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارل بیلد: باید به دنبال آشتی بزرگ با ایران برای حل چالش‌های منطقه باشیم/ اروپا باید تحریم‌های نفتی را بلافاصله تعلیق کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کارل بیلد: باید به دنبال آشتی بزرگ با ایران برای حل چالش‌های منطقه باشیم/ اروپا باید تحریم‌های نفتی را بلافاصله تعلیق کند
وزیر سابق خارجه سوئد طی یادداشتی با بیان اینکه غرب باید به دنبال آشتی بزرگ با ایران باشد و بر همکاری با تهران برای مبارزه با تروریسم متمرکز شود، نوشت اروپا باید برای رفع فوری تحریم‌های ضدایرانی، اعلام آمادگی کند.
به گزارش نامه نیوز، کارل بیلد» وزیر خارجه سابق سوئد طی یادداشتی خواستار تلاش برای تعامل با ایران جهت مبارزه با تروریسم شده و نوشته است که اروپا باید در اولین گام، بلافاصله پس از توافق هسته‌ای، لغو تحریم‌های ضدایرانی را آغاز کند.

وی در ابتدای این یادداشت که در پایگاه «سیندیکیت پراجکت» منتشر شده، با اشاره به نزدیک شدن به لحظه تصمیم‌گیری در مذاکرات هسته‌ای، نوشته است که نتیجه این مذاکرات «می‌تواند نقطه عطفی در حوزه وسیع‌تر خاورمیانه» به شمار آید.

بیلد با بیان اینکه اکنون ایران و 6 کشور مذاکره‌کننده به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و امروز هیچ‌کس تصور نمی‌کند که تهران در حال ساخت بمب هسته‌ای باشد، نوشته است که اکنون تمرکز اصلی بر مفهومی به نام زمان گریز است. وی با این حال نوشته است که تأکید بر زمان گریز یک ساله نادرست، چراکه اگر ایران بخواهد، حتی در صورتی که به صورت مداوم مورد حمله نظامی هم قرار گیرد، می‌تواند به سلاح دست یابد. وی لازمه اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تبدیل رویکرد تقابل به همکاری از سوی ایران دانسته است.

دیپلمات برجسته سوئدی در ادامه نوشته است: «در حالی که مذاکرات به مراحل پایانی خود می‌رسد، مسئله تحریم‌ها احتمالا در رأس مسائل قرار خواهد داشت. دلیل این امر هم آن است که برنامه اقدام مشترک که طرفین در نوامبر 2013 با آن موافقت کردند، در حالی که تقریبا تمامی نگرانی‌های هسته‌ای کوتاه‌مدت غرب را در نظر گرفته، اما نقشه راه لازم برای عادی‌سازی رابطه با ایران را ترسیم نکرده است.»

وی با متهم کردن «محافظه‌کاران» در ایران و آمریکا به تلاش برای جلوگیری از توافق هسته‌ای و تأکید آن‌ها به اینکه تحریم‌ها لغو نمی‌شوند، نوشته است: «اتحادیه اروپا باید به صراحت آمادگی خود برای ایفای نقشی پیشتاز در کاهش و لغو محدودیت‌ها علیه ایران را اعلام کند، که البته این امر باید با هماهنگی کامل با شرکای اروپا صورت گیرد. به عنوان نمونه، اگر توافقی به دست آمد، تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا باید تقریبا بلافاصله تعلیق شوند.»

بیلد می‌افزاید: «به تبع توافق، باید بر سر موضوعات دوجانبه مهم دیگر، وارد تعامل پایدار شد. روشن است که تحولات افغانستان و عراق، در اولویت قرار دارند. و بر پایه رایزنی‌های فشرده با عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج (فارس)، ممکن است که هنوز هم بتوان به ترتیبی بر اساس همکاری بیشتر در این منطقه مهم از لحاظ راهبردی، دست یافت.»

وی همچنین به بحران سوریه نیز اشاره کرده و نوشته است: «ایران، ایالات متحده و اتحادیه اروپا همگی منافع مشترکی در پایان دادن به جنگی دارند که سوریه را به سمت فروپاشی برده و نیروهای جهادی را در منطقه تقویت کرده است. اینکه آیا زمینه مشترک کافی با ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه وجود دارد یا نه، چیزی است که باید صبر کرد و دید، اما به هر حال این گزینه‌ای است که باید دنبال کرد.»

بیلد در پایان با بیان اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند راه را برای همکاری بیشتر با تهران باز کند و در مقابل عدم توافق ممکن است منطقه را در مسیر ناآرامی و خشونت بیشتر قرار دهد، نوشته است: «حالا که اصل مسئله هسته‌ای کم و بیش حل شده است، مهم است که مسئله تحریم‌ها و همچنین موضوعات مربوط به عادی‌سازی روابط حل شده و استفاده از موقعیتی که برای رسیدن به آشتی بزرگ در منطقه به دست آمده، ضروری است. توافق هسته‌ای باید آغازگر تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای تعامل با ایران جهت حل دشوارترین چالش‌های خاورمیانه باشد.»


منبع: فارس


۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن