تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804493526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغوش باز تمدن هفت هزار ساله/اردبیل؛ نماد مهرورزی طبیعت و تاریخ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد/
آغوش باز تمدن هفت هزار ساله/اردبیل؛ نماد مهرورزی طبیعت و تاریخ

گردشگری اردبیل


شناسهٔ خبر: 2521876 شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
استانها > اردبیل

اردبیل- تاریخ می گوید در مسیر جاده ابریشم شهری واقع شده به غایت خوش آب و هوا با مردمانی مهربان. اینجا اردبیل است. تمدنی هفت هزار سال که آغوش خود را به روی گردشگران گشوده است. به گزارش خبرنگار مهر، گستره طولی استان اردبیل موجب شده گستره تاریخی، فرهنگی، طبیعی و آب و هوایی را نصیب خود کند.تا جایی که اسکی در برف های آلوارس درست به فاصله یک ساعتی شنا در دریای خزر و رود ارس بوده و وقتی مرز شمالی پذیرای گردشگران خارجی است، در مرز های جنوبی گردشگران استان های دیگر پذیرای مهمان نوازی اردبیلی ها هستند.یافته های باستان شناسی که البته تداوم دارد در برخی نقاط این استان حکایت از تمدن هایی با قدمت نزدیک به هفت هزار سال دارد.
گردشگری اردبیل
تنوع اقلیمی در این منطقه موجب شده است زیست روستایی و شهری در کنار زندگی عشایر جاذبه های قابل توجهی خلق کند و مجموعه بی نظیری از دیدنی هارا درست در مجاور هم فراهم سازد.تنها تمدن درخشان در این منطقه مایه شهرت نیست. تاریخ معاصر رفته بر این استان نیز شنیدنی است و در برخی مقاطع نقطه عطفی بر تاریخ کشور محسوب می شود که رد پای آن را می توان در حکومت خاندان صفوی و شکل گیری حکومت یکدست شیعی به فرمان شاه اسماعیل صفوی نام برد.گستره مثال زدنی طبیعت این منطقه که نمونه های آن گردشگران خارجی را انگشت به دهان گذارده است از آثار ثبت ملی کوه سبلان و غاریخگان گرفته تا آبشارهای بی نظیر در جای جای این استان، جنگل فندقلو، دریاچه شورابیل و دریاچه نئور، رود همیشه خروشان ارس، وجود قلل با ارتفاع بیش از سه هزار متر و مرغوب ترین مراتع کشور مهرورزی طبیعت به استانی است که مهمان دوستی مردمان آن شهرت جهانی دارد.از تمدن باستانی پیرازمیان تا شمشیر اتحاد شاه صفویباستان شناسان در جای جای این استان مشغول به کاوش هستند تا سرنخ های تاریخ را با کشف آثار باستانی از دل خاک دنبال کنند.
گردشگری اردبیل
این اکتشافات ما را به نقاط قابلی توجهی رسانده است. در محوطه باستانی پیرازمیان در مسیر جاده اردبیل – مشگین شهر طی سال های اخیر تمدنی از دل خاک بیرون کشیده شد که هنوز معماهای بی شمار آن حل نشده است. محوطه شامل قوشا تپه با قدمت هفت هزار سال، شهریری عصر آهن سه و مکتب اوشاقلاری عصر آهن دو است و در کنار آثار باستانی متعلق به همین حوالی تاریخی مشگین شهررا شهری ساخته شده بر روی تمدنی کهن قرار داده است.علاوه بر این ۱۴ باب حمام تاریخی و ۱۱ باب پل تاریخی در خود اردبیل، تپه دمیرچی در بیله سوار، قلعه اولتان در پارس آباد، تپه باستانی آناهیتا در سرعین، قز و اوغلان قلعه سی در خلخال، تپه باستانی خرمن در گرمی، قیز کورپوسی در کوثر، کاروانسرای شاه عباسی نیر و مساکن اولیه انسان ها یا دلمن در نمین موجب شده است جای جای این استان و تمامی شهرستان های آن مظاهر تمدن کهن را در بر داشته باشد.در تاریخی نزدیک نیز شکل گیری حکوت صفوی و یادگارهای حکومت سلجوقی در این منطقه هنوز به ابهت تاریخی آن تاکید دارد. زمانی که شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان عارف نامی ورد زبان اساتید عرفان شد اردبیل شهرت ویژه یافت و سال ها بعد وقتی یکی از نوادگان وی در کسوت پادشاهی صفوی حکومت شیعی یکدست در اردبیل بنیان گذارد، نام این شهر و این استان را یکسره جاویدان ساخت.
گردشگری اردبیل
مهیای بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی برای گردشگران استقرار ستاد تسهیلات سفر برای چندمین سال پیاپی در آرامگاه پادشان صفوی تاکید و معرفی این جاذبه با ثبت جهانی است.نمایندگان ۲۰ دستگاه اجرایی در این مکان جمع شده اند تا اطلاعات گردشگری اردبیل را در اختیار مسافران قرار دهند.به گفته سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل برای استقبال از گردشگران نوروزی ۲۸ هتل، ۸۶هتل آپارتمان، ۹۸میهمان پذیر، سه کمپینگ اقامتی و در عین حال برای استقبال از فرهنگیان ۷۶ کلاس درس آماده شده است.
گردشگری اردبیل
قادر تقی زاده از آماده باش اکیپ های مختلف بازرسی خبر داد و افزود: تمامی تمهیدات در راستای سفر آسان و سرشار از خاطره گردشگران است.در اقدام جدیدی بروشورهای تبلیغی و معرفی گردشگری استان در چادرهای هلال احمر که در داخل شهرها مستقرر شده اند توزیع خواهد شد. به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر تمهیدات لازم اندیشیده شده تا گردشگران با اطلاعات کامل گشت و گذار و با دست پر اردبیل را ترک کنند.ارتفاع ۴۰۰۰ متری سبلان گره خورده بر دشت های مغاناردبیل علاوه بر اینکه موزه ای مثال زدنی از تاریخ است، در گستره طولی و عرضی خود آثار طبیعی را چشم نواز گردشگران قرار داده که باید تعریف آن را از زبان آنها که دیده اند، شنید.کوه سبلان با چهار هزار و ۸۱۱ متر تنها کوه نیمه آتشفشان در ایران است که دریاچه در قله آن خودنمایی می کند. این اثر ثبت ملی به تعبیر برخی کتب تاریخی محل رسالت و دفن زرتشت پیامبر است.
گردشگری اردبیل
به گفته مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان ۳۹ تیره و ۲۵۶ گونه گیاهی و گونه های بی نظیر جانوری در کوه سبلان شناسایی شده است.سید رضا موسوی اعجاز طبیعت در غاریخگان را نیز مثال زدنی خواند و گفت: اینکه در زمستان سرد و پوشیده از برف داخل غار هوای گرم داشته و بر عکس در تابستان داخل آن خنک است به اعجاز آن انجامیده است.موسوی وجود گونه های نادر گیاهی و جانوری در دریاچه نئور را نیز مثال می زند و می گوید دریاچه شورابیل، چشمه های آبگرم سرعین، نیر و مشگین شهر، سواحل رود ارس و بالهارود و دریاچه شورگل در بیله سوار، باغات میوه پارس آباد، آبشار گورگور در سرعین، گردنه جنگلی اسالم – خلخال، آبشارهای گرمی، تالاب گنجگاه در کوثر، قوتور سویی و شابیل در مشگین شهر، منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر و فندقلو در نمین تنها مثال هایی از مواریث طبیعی در شهرستان های این استان است.زیبایی سبلان به دشت های سرسبز و حاصلخیزی گره خورده است که به تازگی شاهد احیای گونه جانوری در معرض تهدید خود بوده است. در دشت مغان نه تنها حیات طبیعت بلکه زندگی عشایر آن تجمیع زیبایی هایی است که چشم بیننده را سحر می کند.
گردشگری اردبیل
تنوع مثال زدنی صنایع دستی در شهرهای اردبیلسکونت ۳۷ درصد از مردم اردبیل در روستاها و سکونت هشت درصد از جمعیت در قالب زندگی عشایری موجب شده است در هر کدام از شهر ها و در اغلب روستاها صنایع دستی و هنرهای سنتی به چشم بخورد. از گلیم عنبران، ملیله اردبیل و شال خلخال گرفته تا ورنی بیله سوار، جوراب بافی پارس آباد، قالیبافی سرعین و گرمی و کوثر و نیر  و نمین و سفالگری و نمد مالی در مشگین شهر همه گستره زیبایی از تنوع صنایع دستی است.علاوه بر شهرستان ها بازارچه صنایع دستی بقعه شیخ صفی الدین فرصتی برای بازدید و چشم نوازی تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان فراهم کرده است.تولیداتی که این روزها در نمایشگاه های خارجی عرض اندام کرده و توانسته با ایجاد جاذبه راه به مرزهای خارج استان بگشاید.
گردشگری اردبیل
در عین حال نباید از غذاهای سنتی و تنوع بیش از ۲۰ نوع آش محلی در این منطقه غافل شد. شیرینی عسل سبلان و حلوای سیاه اردبیل هنوز در کام کسانی است که آن را مزه کرده اند. شیرینی که آمیخته به مهمان دوستی و مهمان نوازی اردبیلی ها است.تمهیدات سفر برای گردشی ایمن و آرام ۴۰۰ امدادگر هلال احمر، ۷۲ اکیپ بازرسی، ۴۶ شرکت مسافربری، ۴۲ دستگاه تردد شمار، ۳۶ دوربین جاده ای و ۸۰ ایستگاه هواشناسی در جاده های اردبیل سفری ایمن برای گردشگران تدارک دیده اند.علاوه بر این طرح ملی ایمنی و سلامت با ۲۵۰ نیروی امداد گرمستقرر در شهرها، اکیپ های نظارتی بهداشت، صنعت و معدن و راهنمایان گردشگری قرار است از مبدا ورود همراه و راهنمای مسافران این استان باشند.
گردشگری اردبیل
شماره تماس ۰۴۵۳۳۸۱۱۴۲۵ برای رصد وضعیت راه ها و شماره تماس ۰۴۵۳۳۶۲۶۹۹۰ برای اعلام وضعیت جوی استان آماده ارائه خدمت به گردشگران نوروزی است.بسیج تمامی امکانات با هدف ثبت خاطرات شیرین از استانی است که داشته های گردشگری آن همه ساله توریست های خارجی را نیز جذب جاذبه های خود می کند.استانی که یادگار تمدنی کهن و تاریخی و مجموعه بی نظیری از طبیعت مثال زدنی است.گزارش: ونوس بهنود









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن