تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهكده گردشگري زيتون با 82 هكتار مساحت در قم احداث خواهد شد/در ساخت فاز نخست زيتون ركورد چين را هم شكستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۴۱ب.ظ)
دهكده گردشگري زيتون با 82 هكتار مساحت در قم احداث خواهد شد/در ساخت فاز نخست زيتون ركورد چين را هم شكستيم موج - مديردهكده گردشگري زيتون قم گفت: در فاز نخست اين پروژه ما توانستيم در مدت 64 روز، 18 هزار متر بنا و 72 هزار متر محوطه سازي انجام دهيم که در نوع خود يک رکورد کم نظير در خاورميانه و حتي چين محسوب مي‌شود.
مدير دهکده گردشگري زيتون در گفت‌و گو خبرنگار موج در قم با بيان اينکه اين دهکده گردشگري در زميني به مساحت 82 هکتار احداث خواهد شد، اظهار کرد: ما براي اين دهکده فازهاي مختلفي تعريف کرده‌ايم که مسافران و گردشگران مي‌توانند حتي روزها از امکانات اين مجموعه بهره‌مند شوند.
وي با بيان اينکه کلنگ احداث اين مجموعه توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي زده شد، بيان کرد: زمانيکه دکتر لاريجاني از مجموعه ما بازديد کرد من به وي اعلام کردم که اگر تغيير کاربري اين زمين به سرعت به ما اگذار شود ما اين آمادگي را داريم تا کل پروژه را در مدت زمان بسيار کوتاه به اتمام برسانيم.
* دکتر لاريجاني توجه ويژه‌اي به زيتون قم داشتند
حجازي ادامه داد: دکتر لاريجاني از طرح توجيهي اين دهکده بسيار خرسند شد و حتي شخصا پيگير مراحل انجام اين پروژه شدند و حمايت‌هاي بسيار زيادي از بنده و اجراي اين پروژه عظيم گردشگري در قم داشتند.
* رکورد چيني‌ها را هم شکستيم
وي با بان اينکه در فاز نخست اين پروژه ما توانستيم در مدت 64 روز، 18 هزار متر بنا و 72 هزار متر محوطه سازي انجام دهيم که در نوع خود يک رکورد کم نظير در خاورميانه و حتي چين محسوب مي‌شود، تصريح کرد:تاکنون بنده براي فاز نخست اين پروژه بيش از 30 ميليارد تومان هزينه کرده‌ام که در اين بين حتي يک ريال هم از تسهيلات بانکي استفاده نکرده‌ام، البته هزينه کامل پروژه بيش از 700 ميليارد تومان خواهد بود.
مديردهکده گردشگري زيتون افزود: در فاز نخست اين دهکده، شهر کباب در نظر گرفته شده است که در آن گردشگرا مي‌توانند با حداقل هزينه از محيطي شاد و آرامبخش استفاده کنند، در اين بخش از مجموعه يک استخر پرورش ماهي درنظر گرفته شده است که خانواده‌ها مي‌توانند خودشان ماهي گيري کرده و آن‌ها را به آشپزان ماهر بسپارند تا برايشان کباب کنند و با استفاده از نان‌هاي داغ در مدل هاي مختلف که توسط نانوايي‌ها پخت مي‌شوند ميل کنند.
* احداث پارک کروکوديل در دهکده زيتون
وي گلخانه توريستي را از ديگر بخش‌هاي فاز نخست دهکده گردشگري عنوان کرد و اظهار کرد: در اين بخش بيش از 72 مدل بذر گياه جديد از خارج از کشور وارد در اين گلخانه کشت و پرورش داده شده است،‌همچنين از ويژگي‌هاي اين گلخانه، بستر سازي مناسب براي گونه‌هايي است که در اقليم‌هاي مختلف از قبيل کاکتوس و حتي گياهان آفريقايي مي‌روند است که در کنار يکديگر پرورش داده مي‌شود.
حجازي با بيان اينکه در اين گلخانه يک آبشار مصنوعي با نورپردازي‌هاي متنوع و بسيار جذاب ساخته شده است تا خانوادهها بتوانند براي عکس‌برداري از آن استفاده کنند، همچنين محيطي در اين اين گلخانه در نظر گرفته شده است تا خانواده‌ها بتوانند از شربت‌هاي گياهي استفاده کنند.
وي گفت: وجود آکواريوم‌هاي مختلف با انواع گونه‌هاي کمياب از ماهي‌هاي آب شور و شيرين و پارک کروکوديل از ديگر بخش‌هاي موجود در اين گلخانه توريستي است.
مديردهکده گردشگري زيتون با بيان اينکه در فاز نخست اين دهکده بيش از 123 واحد تجاري با اشتغالزايي بيش از 600 نفر به بهره‌برداري خواهد رسيد، تصريح کرد: شهربازي سرپوشيده و روباز، محل بازي‌هاي ديجيتال، رستوران‌هاي سنتي و مددرن و ويژه و مرکز نمايش از ديگر بخش‌هاي اين مجموعه منحصر به فرد در کشور خواهد بود که در فاز نخست به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: دهکده توريستي سبز، دهکده سلامت، مجموعه تلارهاي پذيرايي و برگزاري کنفرانس ها و همايش‌ها، احداث بيمارستان 126 تخت‌خوابي و بزرگترين مرکز فيزيوتراپي در کشور، مجموعه هاي مختلف ورزشي براي اسکان تيم‌هاي مختلف ورزشي از ديگر بخش‌هاي اين دهکده گردشگري محسوب مي‌شود.
حجازي با بيان اينکه تيم‌هاي کارشناسي بسيار زيادي بر روي نيازسنجي اين دهکده گردشگري فعاليت مي‌کنند، افزود: يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين مجموعه احداث مراکز متعدد آب درماني و هتل‌ است که مي‌تواند رشد تاثيرگذاري در اقتصاد قم داشته باشد.
مديردهکدهگردشگريزيتون با بيان اينکه با بيان اينکه اگر مسئولان مجوز تغيير کاربري زمين‌هاي باقي مانده از 82 هکتار را بدهند، ما اين آمادگي را داريم که هر سه الي 6 ماه يکي از فازهاي اين مجموعه را به بهره‌برداري برسانيم و کل دهکده گردشگري زيتون را در مدت دو الي سه سال افتتاح کنيم.
وي اضافه کرد: البته فاز نخست اين مجموعه از اول فروردين ماه آغاز به کار خواهد کرد و خانواده‌ها ي قمي و گردشگران مي‌توانند از بخش‌هاي مختلف و متنوع آن استفاده کنند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن