تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803197027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمستان سرد‌و‌طولانی‌«سر آلکس درخشان»‌با تیمی که «منچستر» نیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زمستان سرد‌و‌طولانی‌«سر آلکس درخشان»‌با تیمی که «منچستر» نیست
گاهی هواداران، مربيان را هو مي‌كنند يا حيا كن رها كن سر مي دهند اما مربيان ما در بسياري از مواقع به جاي پذيرفتن واقعيت‌ها به جاده خاكي مي‌زنند و سعي در فرافكني دارند. نمونه‌ها هم زياد هستند. مثل درخشان كه بعد از آن همه باخت به خبرنگاران مي گويد:«هواداران خط مي‌گيرند تا من را خراب كنند»
کد خبر: ۴۸۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ - 19 March 2015


شکست پرسپولیس برابر النصر عربستان پایان نمادینی بود برای عملکرد یک سال تیم بزرگ پایتخت که یک سال عذاب‌آور را برای تماشاگرانش رقم زده بود. این شکست هم هوادارانی را که تنها به درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دل‌خوش کرده بودند را حسابی نگران کرد وهم کلکسیون شکست‌های پرسپولیس را در سه ماه اخیر تکمیل کرد. تیمی که از جام حذفی حذف شد و از شش بازی لیگ در فصل زمستان تنها پنج امتیاز کسب کرد و با تحمل چهار شکست روزهای سختی را برای هوادارنش رقم زد.


به گزارش تابناک، اینکه پرسپولیس چه بود و چه شد و چه فرآیندی طی شد تا این بالا سر محبوب‌ترین تیم پایتخت بیاید دیگر تکرار مکررات است و همه از تحولات عجیب و غریب یک سال اخیر این باشگاه خبر داریم. اما اینکه چرا پرسپولیس در سه ماه اخیر اینقدر سوهان روح هوادارانش بوده و یکی از ضعیف‌ترین نتایج دوران خودش را کسب کرده شاید موضوعی باشد که بتوان اندکی در خصوص آن بحث کرد.


فصل زمستان برای پرسپولیسی‌ها در حالی آغاز شد که آن‌ها پیش از آن و در آخرین روزهای آذرماه با شکست برابر ذوب‌آهن جام حذفی را از دست داده بودند و حالا بعد از شروع مجدد لیگ که به دلیل برگزاری جام ملت‌ها تعطیل شده بود، باز باید به مصاف سبزپوشان اصفهان می‌رفتند که مربی دو سال پیش پرسپولیس را روی نیمکت‌اش می‌دید. نگاهی به تایم لاین دیدارهای پرسپولیس در فصل زمستان نشان می‌دهد که شکست‌های این تیم از روز 10 بهمن و در هفته هجدهم لیگ برتر برابر ذوب‌آهن اغاز شد. آن‌ها بعد از شکست 1-0 برابر ذوب در دومین بازی عجیب خود از پس تیم 10 نفره و بدون دروازه‌بان ملوان هم برنیامدند و باز هم با نتیجه 1-0 بازی را در آزادی واگذار کردند. پیروزی برابر پدیده که رقیب پرسپولیس در نیمه دوم جدول برای تصاحب جایگاه این تیم است شاید موجب شد تا نیمکت پرسپولیس اندکی امیدوار شود.


 اما آن‌ها بازهم در هفته بیست و یکم در آزادی ناکام شدند و نتوانستند برابر تیم صبای قم که با امتیاز برابر در آن هفته یک پله بالاتر از پرسپولیس بود هم به پیروزی دست یابند تا حداقل خودشان را از جایگاه نهم نجات دهند. شکست برابر تراکتور سازی یکی دیگر از شکست‌های زمستانی پرسپولیس بود. آخرین بازی زمستانی پرسپولیس در لیگ هم برابر تیم ته‌جدولی نفت مسجد سلیمان بود که سرخ‌ها نتوانستد برتری 2-0 خود را برابر تیمی که شصت دقیقه ده نفره بازی می‌کرد را حفظ کنند و با تساوی از مجموع شش بازی زمستانی خود در لیگ امسال تنها 5 امتیاز کسب کنند. که آمار وحشتناک ضعیف 0.88 امتیاز برای هربازی را برای این تیم ثبت کرده است.



زمستان سرد و طولانی «سر آلکس درخشان» با پرسپولیسی که منچستر نیست



پرسپولیس در طول فصل زمستان جایگاهی بین رده نهم و دهم جدول داشته و نتوانسته خودش را از نیمه دوم جدول نجات دهد. در حال حاضر هم رده نهم این تیم در حالی است که ملوان تیم رده یازدهم جدول با یک بازی کمتر تنها سه امتیاز از این تیم کمتر دارد و اگر آخرین بازی هفته بیست و سوم را برابر سایپا با پیروزی پشت سر بگذارد شاید جایگاه این تیم از این هم بدتر شود. خطر از این جهت بیشتر بیخ گوش پرسپولیس احساس می‌شود که این تیم با تیم رده چهاردهمی پیکان که در منطقه سقوط قرار دارد تنها پنج امتیاز فاصله دارد. بنابراین خودتان می‌بینید که اگر پرسپولیس بخواهد همین روند زمستان را در بهار ادامه دهد روزهای سختی در انتظار حمید درخشان و تیم‌اش قرار دارد.


اگرچه پرسپولیس از آغاز نیم‌فصل دوم روی دور ناکامی بوده اما علت بخشی از ناکامی‌های این تیم تمرکز روی جام باشگاه‌های آسیا بود. حمید درخشان که حضورش در پرسپولیس هیچ کارنامه قابل دفاعی نداشت با امدن نژاد فلاح و احساس خطر عزمش را جزم کرد تا نیمکت‌اش را حفظ کند. این شد که یک برد شیرین برابر لخویا در ازادی و پیروزی بارزش در ازبکستان برابر بنیادکار موجب شد تا همه ناکامی‌های لیگ را فراموش کنند و به غرش پرسپولیس آسیایی دل خوش کنند. اما اتفاقی که نباید رخ می‌داد رخ داد و پرسپولیس درخشان در سومین بازی خود در عربستان با سه گل شکست خورد تا علی‌رغم صدرنشینی خطر حضور لخویا و انصر را پشت گوش‌اش احساس کند. حذف پرسپولیس از آسیا بی‌شک به ناامیدی و سرخوردگی بیشتر هواداران این تیم منجر می‌شود و اخراج حمید درخشان کمترین هزینه‌ای است که باشگاه برای آن می‌پردازد.


اما برای اینکه اندکی از حال روز این روزهای پرسپولیس خبردار شویم بد نیست اندکی به رفتارشناسی سرمربی این تیم بپردازیم. حمید درخشان درحالی در یک اتفاق کودتا مانند سرمربی پرسپولیس شد که حتی در میان شانزده تیم لیگ برتری هم نتوانسته بود برای خودش یک تیم دست و پا کند. اما اختلافات مدیریتی با علی دایی موجب شد تا همای سعادت روی دوش درخشان بنشیند و او سرمربی تیم بزرگ پایتخت شود. پیروزی در داربی البته در تثبیت جایگاه او موثر بود و شاید اگر در پایان این فصل هم درخشان اخراج شود همان یک پیروزی بزرگترین و مهم‌ترین و برای هوادران پرسپولیس به‌یادماندنی‌ترین عملکرد کارنامه درخشان باشد.  اما با این حال مربی که تیم‌اش در نتیجه‌گیری موفق نبود در ایام جام ملت‌ها به انتقاد از سیاست‌های کارلوس کی‌روش پرداخت. در حالی که بعد از جام ملت‌ها عملکرد تیم‌اش به خوبی نشان داد که خود به عنوان مربی چندان چیزی در چنته ندارد. حداقل اینکه کی‌روش اگر به زعم درخشان زیبا و چشم‌نواز بازی نمی‌‌کند و در لاک دفاعی فرو می‌رود اما حداقل پیروزی کسب می‌کند. گرچه بعدها نحوه پیروزی تیم درخشان برابر بنیادکار در ازبکستان کاملا سبک بازی کی‌روس را به خاطر می‌آورد.


اما این تنها نکته ماجرا نیست. پرسپولیس درخشان جز تیم‌هایی بود که نماینده‌ای در تیم ملی حاضر در جام ملت‌ها نداشت و با استفاده از تعطیلی پنجاه روزه لیگ می‌توانست به خوبی خودش را بازیابد. اما پرسپولیس بعد از جام ملت‌ها یکی از ضعیف‌ترین نتایج را کسب کرد و میانگین تاسف‌بار کمتر از یک امتیاز در هر بازی را ثبت کرد. با این حال به هیچ وجه از ادعای درخشان کم نشد. او در کنفرانس خبری پیش از بازی با صبا خودش را سرآلکس فرگوسن مقایسه کرده بود و گفت: «در ایران وقتی کسی سرمربی تیمی می شود استقبال خوبی از او می شود ولی زیاد تحمل نمی کنند و بعد از سه چهار هفته تلاش می کنند که کنارش بگذارند. فرگوسن 4 سال در منچستر ماند و این تیم را قهرمان کرد. تماشاگران او را نمی خواستند اما 3-4 سال در این تیم ماند. من هم تیمی را تحویل گرفتم که هم مشکلات آن را می دانند. اما هیچ کسی در مورد این مسائل صحبت نمی کند. من می روم. مشکلی هم ندارم. اما فکر کنید که چرا این طوری مهره ها را می سوزانند. بعد از من هم یک مربی می اورند و او را بعد از سه هفته برمی دارند. کجای دنیا چنین کاری می کنند؟ اینجا همه دنبال نتیجه هستند. کمی منطقی فکر کنیم.»


این اما همه ماجرا نبود. وقتی نتایج ضعیف پرسپولیس در سه ماه گذشته حسابی هواداران این تیم را عصبانی کرده بود درخشان از خط گرفتن سکوها عیله خودش حرف زد. درست در همان روز رئال مادرید بعد از یک شکست سنگین در دربی مادرید برابر اتلتیکو در بازی با دیپورتیولاکرونیا مورد حمایت هوادارانش قرار نگرفت و انچلوتی توسط هوادران رئال هو شد. فکر می‌کنید مربی بزرگ این تیم بعد از بازی در خصوص این اتفاق چه گفت؟ . آنچلوتي در پايان بازي و در گفت‌وگو با نمايندگان رسانه‌ها در واكنش به هو شدن از سوي هواداران رئال مي‌گويد:«نتيجه‌اي كه ما در بازي با اتلتيكومادريد كسب كرديم شرم‌آور بود و تماشاگران حاضر در استاديوم حق داشتند ما را هو كنند. آنها به استاديوم مي‌آيند و از ما حمايت مي‌كنند تا يك بازي خوب و يك نتيجه خوب ببينند نه شكست شرم‌آور آن هم در دربي. در مورد خودم هم مي‌گويم حق با هواداران بود و خوشحالم با نتيجه‌اي كه در اين بازي كسب كرديم آنها را راضي كرديم. ما در هر وضعيت محكوم هستيم كه تماشاگران را راضي به خانه‌هايشان بفرستيم...»


تفاوت فوتبال ما با فوتبال حرفه‌اي فقط در شكل بازي نيست. رفتارها هم با هم تفاوت دارد و اين تفاوت در انديشه‌ها در عملكرد فني هم تأثيرگذار است.


در ليگ هاي معتبر دنيا كسي ديگر صرفاً براي تشويق كردن به ورزشگاه نمي رود، هواداران گاهاً تشر مي زنند و انتقاد مي كنند تا مجموعه باشگاه از مديريت و كادر فني گرفته تا بازيكنان به عملكرد ضعيف خود پي ببرند و هرچه زودتر تغيير وضعيت دهند. تماشاگر بي‌تفاوت مثل بازيكن بي‌تفاوت روي نيمكت ذخيره‌هاست.اما متأسفانه در فوتبال ايران بيشتر مربيان، تماشاگر را حامي مي‌خواهند، حامي تمام وكمال خود كه جز تعريف و تمجيد هيچ حق ديگري ندارد.


درخشان اما به جای اینکه در میدان مسابقه حداقل با کسب یکی دو پیروزی دل هواداران را به دست بیاورد همچنان وعده و وعید می‌دهد. او به تازگی از ساختن پرسپولیس رویایی‌اش در یکی دو سال اینده خبر داده است. اتفاقی که تنها در آینده‌ای مبهم نهفته است و معلوم نیست حال پرسپولیس را چه کسی می‌خواهد سروسامان دهد. ساختن پرسپولیس رویایی پیشکش شما پرسپولیسی بسازید که در همین روزها از پس تیم‌های بحرا‌زده ملوان و صبا و نفت مسجد سلیمان بر بیاید. البته این دل‌بستن به آینده واهی گویا نگاهی است که مدیران پرسپولیس را هم اسیر خود کرده است.


نژادفلاح که قصد داشت در بدو ورودش در نیمکت پرسپولیس تغییراتی ایجاد کند با یکی دو پیروزی درخشان منصرف شد اما نتایج ضعیف این تیم بی‌شک در پایان فصل منجر به تغییرات در کادر فنی پرسپولیس می‌شود. انگار که مدیران این تیم تنها منتظرند این روزهای پرسپولیس تمام شود تا آینده روشن این تیم را بسازند. برنامه‌‎ای که البته مدیران قبلی هم داشتند اما حال روز پرسپولیس این شد که می‌بینید.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن