تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804822618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر مونته نگرو در صربستان: مونته نگرو خواهان همکاری با ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر مونته نگرو در صربستان: مونته نگرو خواهان همکاری با ایران است بلگراد-ایرنا- سفیر مونته نگرو در صربستان در دیدار با سفیر کشورمان در بلگراد با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: خواهان گسترش روابط و همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی هستیم.


به گزارش ایرنا از سفارت ایران در بلگراد، براتیسلاو میچنوویچ روز چهارشنبه در دیدار با مجید فهیم پور با ابراز علاقه مندی کشورش به گسترش همکاری با ایران افزود: ما ایران را دوست خود می دانیم و موفقیت آن را موفقیت خود تلقی می کنیم و با وجود اینکه هیچ مساله ای بین پودگوریتسا و تهران نیست می توانیم بدون هیچ مشکلی همکاری های دو جانبه را به سطح مطلوبی افزایش بدهیم.
میچنوویچ که در 3 نوبت در مقام وزیر فرهنگ در دولت مونته نگرو فعالیت داشته با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه های مختلف پس از انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت های فرهنگی، سینمایی و حفظ میراث فرهنگی گفت: ما خواهان استفاده از تجارب ایران در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و سینمایی هستیم و به هیمن منظور خواهان سفر یک تیم فرهنگی و سینمایی ایران به مونته نگرو می باشیم.
وی گفت: مونته نگرو می تواند در زمینه های حفظ آثار باستانی و احیا و حفظ کتب دست نویس قدیمی از تجربیات ایران استفاده کند.
وی با اشاره به پیشرفت و موفقیت های چشمگیر ایران در صنعت فیلم سازی که در جهان بسیار معروف است ساختن فیلم های ایرانی را در مونته نگرو و همچنین ساختن فیلم مشترک بین کارگردانان دو کشور را پیشنهاد کرد.
سفیر مونته نگرو در صربستان نیز به زمینه همکاری های اقتصادی به امکانات گسترده ایران در صنایع و علوم مختلف اشاره کرد و گفت: ایران می تواند در پروسه های زیر ساختاری، دریایی، همکاری های بندری و مدرنیزه کردن راه آهن و احداث آن از بلگراد به بندر بار در مونته نگرو که قسمتی از هزینه مالی آن را اتحادیه اروپا تقبل می کند شرکت کند.
میچنوویچ همچنین با استقبال از پیشنهاد سفیر کشورمان برای همکاری های 3 جانبه بین ایران، مونته نگرو و صربستان و بندر بار در مونته نگرو ، این موضوع را بهترین مشوق برای همکاری سه جانبه دانست.
مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت روابط دو جانبه در جهت تامین منافع دو کشور و دو ملت، سفیر مونته نگرو در صربستان را در جریان روند مذاکرات هسته ای گروه 1+5 قرار داد و با اشاره به این که مذاکرات به خوبی پیش می رود ابراز امیدواری کرد که به زودی توافق جامعی در باره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حاصل شود.
وی همچنین به اصول سیاست خارجی کشورمان که بر پایه احترام و تعامل با تمامی کشورها است، اشاره کرد و آمادگی سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، زیر ساختاری، همکاری های بندری، دریایی، حمل و نقل، پالایشگاهی و جهانگردی در مونته نگرو اعلام کرد.
فهیم پور همچنین سفیر مونته نگرو در صربستان را در جریان برگزاری اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها که در تهران برگزار شد، قرار داد و گفت که ایران از وزیر امور خارجه مونته نگرو برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها که در خرداد ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد دعوت بعمل آورد.
سفیر کشورمان به موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف که در گذشته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان و مونته نگرو امضا شده بود اشاره کرد و گفت که در دیدار با وزیر امور خارجه مونته نگرو در ماه گذشته در پودگوریتسا نسخه این موافقت نامه برای امضای مجدد به وی تحویل شده است.
وی در این رابطه افزود که امضای این سند می تواند برای پیشبرد همکاری های اقتصادی دو کشور مفید و مؤثر باشد.
فهیم پور مشترکات فراوان فرهنگی میان ایران و مونته نگرو را زمینه بسیار خوبی برای همکاری های اقتصادی و سیاسی تهران و پودگوریتسا دانست و گفت: اراده مقامات دو کشور بر گسترش روابط است و در سال 2015 امیدواریم شاهد سفرهای مقامات و گسترش همکاری های دو کشور باشیم.
سفیر ایران در صربستان، همزیستی مسالمت آمیز تمامی جوامع دینی و قومی در مونته نگرو را نمونه بارز و مهم برای تامین ثبات و امنیت در منطقه بالکان دانست.
اروپام**5**436**1565



28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن