تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804597640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هند برای جبران کسری تجاری با چین به بخش خدمات تکیه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هند برای جبران کسری تجاری با چین به بخش خدمات تکیه می کند دهلی نو - ایرنا - کسری تجاری 36 میلیارد دلاری هند با چین در سال گذشته باعث شده که این کشور برای جبران تراز منفی با چین به بخش خدمات توجه ویژه ای کند.


به گزارش ایرنا؛ وزارت تجارت و صنعت هند درنظر دارد برای جبران این کسری در بخش های خدماتی نظیر فن آوری اطلاعات ، دارو ، منسوجات ، محصولات کشاورزی و گردشگری بیشتر تمرکز کند.
معاون وزیر بازرگانی و صنعت هند در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد؛ قرار است وزرای بازرگانی و تجارت هند و چین با تشکیل کمیته ای درخصوص راه های گسترش روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور بویژه جبران این کسری تجاری بحث و تبادل نظر کنند.
"راجانی رانجان واشمی" افزود: تغییر شیوه تولید و صادرات محصولات از سنتی به پیشرفته از دلایل این کسری تجاری است.
مقامات هندی بر این باورند که هند برای جبران کسری تجاری خود با چین می تواند در بخش های دارو و گردشگری تمرکز بیشتری داشته باشد.
به گفته این افراد ؛ سالانه بیش از یکصد میلیون چینی به کشورهای مختلف از قبیل امریکا و اروپا سفر می کنند و سال گذشته این افراد 130 میلیارد دلار هزینه کردند که سهم هند از این میزان بسیار ناچیز بود.
دولت هند درصدد است که تعداد گردشگران چینی بیشتری در سال جاری به این کشور سفر کنند.
معاون وزیر بازرگانی و صنعت هند گفت که در سال 2013- 2014 کسری تراز تجاری بین هند و چین به میزان 36.2 میلیارد دلار به نفع چین بود.
وی افزود: در این مدت ارزش محصولات صادراتی هند به چین 14.8 میلیارد دلار بود درحالی که واردات این کشور از چین به 51 میلیارد دلار افزایش یافت.
به گفته برخی از فعالان اقتصادی، چین در زمینه تولید دارو فقط به تامین مواد اولیه اکتفا کرده و با توجه به توانمندی هند در زمینه تولید داروهای مختلف ، هند می تواند برای کسری تراز تجاری ؛ صادرات دارو به چین را در دستور کار خود قرار دهد.
براساس گزارش بانک جهانی ؛ هم اکنون صادرات هند در سطح جهانی به میزان 1.7 درصد و تولیدات این کشور 13 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است که بسیار پایین تر از کشورهای آسیایی مانند چین است.
وزارت بازرگانی هند نیز در گزاشی اعلام کرد: صادرات این کشور در ماه مارس سال 2015 با 15.2 درصد کاهش به 21.54 میلیارد دلار رسیده است.
براساس این گزارش ، در طول یک دوره 11 ماهه از ماه آوریل 2014 تا فوریه سال 2015 صادرات هند 286 میلیارد دلار بوده است که به طور قابل توجهی کمتر از هدف یک ساله دولت یعنی 340 میلیارد دلار قرار گرفته است.
"رفیق احمد" رئیس فدراسیون سازمان های صادراتی هند با ابراز ناخشنودی از کاهش 15 درصدی صادرات هند در ماه فوریه - بهمن – اعلام کرد صادر کنندگان هند در رقابت با چین شکست خوردند.
برخی از کارشناسان اقتصادی ثبات نرخ پول چین در مقابل ارزهای خارجی را یکی از دلایل افزایش صادرات این کشور به هند بیان می کنند درحالی که روپیه هندوستان در یک سال گذشته دارای نوسان زیادی بوده است.
این افراد بر این باورند که سفر آینده "نارندرا مودی" نخست وزیر هند به چین می تواند در کاهش کسری تجاری هند در مقابل چین تاثیر مهمی داشته باشد.
افزایش تجاری دوجانبه و سرمایه گذاری با تمرکز به کاهش کسری صادرات هند در مرکز توجه مذاکرات تجاری دهلی نو و پکن خواهد بود.
*آساق*2 *267 * 1600**1392



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن