تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803868867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهریان: حضور قدرتمند زنان درالمپیک ریو نیازمند برنامه محوری فدراسیون ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهریان: حضور قدرتمند زنان درالمپیک ریو نیازمند برنامه محوری فدراسیون ها است تهران - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان با بیان اینکه توانایی زنان در مدال آوری امروز به یک باور در ورزش مبدل شده است، گفت: حضور قدرتمند و موثر زنان درالمپیک 2016 ریو نیازمند برنامه محور بودن فدراسیون های ورزشی است.


رباب شهریان درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز دیگر نیازی به صرف انرژی برای اثبات توانمندی زنان ایرانی درعرصه ورزش وجود ندارد ، افزود: قطعا اگر شرایط یکسان و برابری برای زنان و مردان ورزشکار جهت حضور در میادین آسیایی، جهانی والمپیک فراهم شود ، می توان انتظار کسب نتایج به مراتب بهتر و مدال های بسیار بیشتری از زنان داشت.
وی ادامه داد: در خصوص آماده سازی تیم های ورزشی برای المپیک 2016ریو ستادی در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده تا فدراسیون ها برنامه های عملیاتی خود را برای آماده سازی تیم های ملی زنان و مردان ارایه کنند.
شهریان اضافه کرد: پیش بینی فدراسیون ها درحوزه مدال باید به صورت مستقل در دو بخش زنان و مردان انجام شود و با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان نظارت دقیقی برای اجرای برنامه آماده سازی تیم ها و ورزشکاران دارد، فدراسیون ها باید در این زمینه برنامه محور باشند.
معاون وزیر ورزش و جوانان درامور ورزشی بانوان ادامه داد: در سال 93 دو هدف برزگ برای ارتقا زنان درحوزه مدیریت ورزشی مورد توجه معاونت امور ورزشی زنان بود که اولین هدف ایجاد جایگاه حقوقی نواب روسای زن در اساسنامه فدراسیون های ورزشی و دومین هدف ارتقاء جایگاه مدیران زن در ادارات کل استانی و هیات های ورزشی رشته های مختلف بود.
وی با بیان اینکه برخی پیشنهادات این معاونت دراصلاح اساسنامه مورد تایید قرارگرفته و برخی از این پیشنهادات رد شده است ، تصریح کرد: هفته گذشته ویرایش هشتم اصلاح اساسنامه فدراسیون ها انجام شد که پس از تایید در شورای معاونان برای تصویب به هیات دولت خواهد رفت.
شهریان ادامه داد: در سال 93 ما طبق اهداف و سیاستهای وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش زنان درحوزه همگانی و عمومی کردن زنان حرکت کردیم.
شهریان غنی سازی اوقات فراغت وامورتفریحی، تاکید بر ورزش زنان اقشارمختلف ، حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان زن در حوزه ورزش،ارایه و گسترش الگوی زن مسلمان در نوع بخشی فعالیت های رقابتی رشته های مختلف ورزشی در سطح ملی و فراملی ، تقویت جایگاه و مشارکت زنان در سطوح تصمیم سازی وتصمیم گیری امور ورزشی در سطوح ملی و فراملی و تامین همایش های ترویجی ورزشی و تفریحی خانواده را از جمله برنامه های اجرایی در حوزه توسعه و عمومی سازی ورزش زنان در سال 93 عنوان کرد.
شهریان همچنین درخصوص امکان پخش تلویزیونی ورزش زنان در ایران گفت: دراین خصوص چندی پیش نشستی با مشاور امور زنان رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم و قرارشد در ارتباط با ورزش زنان و امکان انعکاس فعالیت های ورزشی آنان دستورالعمل تبیین شده یا سیاستگذاری صورت گیرد تا تمامی شبکه های تلویزیونی یا افرادی که قصد دارند در حوزه ورزشی زنان فعالیت رسانه ای کنند حد و حدود ونحوه پخش این نوع برنامه را بدانند.
وی تعامل وهمکاری رسانه ها با مدیریت ورزش کشور را یکی از مهم ترین راههای توسعه ورزش زنان عنوان کرد وگفت:دراجرای طرح نظام سلامت ، نخستین گام باید جذب زنان و دختران به عرصه ورزش باشد و تحقق این مهم توسط مسئولان ورزشی بدون حضور و همکاری رسانه ها میسر نیست.
معاون وزیر ورزش وجوانان درامور ورزشی بانوان گفت: امروز ایران در حال حرکت ازیک جامعه جوان به سوی یک جامعه سالخورده است و براین اساس وظیفه مابه عنوان مسئولان وکارشناسان ورزش این است که شرایط وامکانات را درمسیری سوق دهیم که زنان ودختران به انجام فعالیت های ورزشی ترغیب شوند تا کیفیت زندگی در سنین سالخوردگی کاهش نیابد.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت:باید با کمک رسانه ها زنان را نسبت به سلامتی شان حساس کنیم و سپس نقش ورزش برای حفظ سلامتی شامل پیشگیری ، درمان و ارتقا کیفی سطح زندگی باید با شیوه های جدید و تاثیر گذار از طریق رسانه ها ارایه شود.
وی تصریح کرد: بنابراین سیاستگذاری کلان در راستای توسعه و حمایت از ورزش بانوان در رسانه ها و صدا و سیما باید در قالب دستورالعمل یا آئین نامه تهیه شود تا بتوانیم در مسیر توسعه ورزش این قشر از جامعه گام های موثرتری برداریم.
شهریان درخصوص مشکلات مالی زنان در حوزه باشگاهی و تیم های ملی نیز گفت: وزارت ورزش و جوانان در راستای حل این مشکل با حمایت معاونت پشتیابی وتوسعه این وزارتخانه کمیته اقتصادی را تشکیل داده است تا با جذب خیرین ورزش یار ضمن جمع آوری کمک هایی برای توسعه ورزش، درصدی از آن را به حوزه ورزش زنان اختصاص دهد.
وی توضیح داد:ورزش زنان هم اکنون درمسیر پیشرفت و مدال آوری قرار دارد و در صورتی که بتواند با قدرتی بیشتردر میادین آسیایی و جهانی ظاهر شود ، بخش خصوصی برای حمایت از آنان تمایل نشان خواهد داد.
شهریان گفت:معتقدم بهترین راه کمک به ورزش زنان ایجاد الزامات حقوقی با تدوین آئین نامه ها یا دستور العمل ها است تا نگاه تبعیض آمیزی که مانع از دیدن شدن ورزش زنان نسبت به ورزش مردان می شود را اصلاح کند و جایگاه زنان را در ورزش کشور ارتقا بخشد.
شهریان همچنین درخصوص تفاوت جایگاه ورزش زنان ومردان گفت: این تفاوت موضوع جدیدی نیست و قطعا نمی شود موضوعی به این بزرگی که همیشه جزو چالش های عمده ورزش زنان بوده را به یکباره از بین برد.
وی درپاسخ به این سوال که به باور بسیاری از کارشناسان ورزشی پیشرفت ورزش زنان بسیارکند است، افزود: بهتر است در اینجا به جای استفاده از واژه کند از واژه عمیق استفاده کنیم، زیرا ارتقاء جایگاه زنان درعرصه ورزش و ایجاد الزامات حقوقی و قانونی برای آنان در سطحی عمیق در حال انجام است که در آینده می تواند بسیار اثرگذار بوده و تحولات اساسی در ورزش زنان ایجاد کند.
معاون وزیر ورزش وجوانان تصریح کرد: امروز ما به دنبال هیاهو، جار و جنجال یا کارهای بیهوده و تبلیغاتی نیستیم، بلکه همه هدف ماانجام کارهای اساسی وبنیادی در ورزش زنان است و معمولا انجام کارهای بنیادی که در قالب آئین نامه ها و دستورالعمل ها صورت می گیرد تا حدودی زمان بر بوده که البته این نباید به معنی کند تلقی شود.
وی با بیان اینکه باید همه کارها در مسیر اصولی و اساسی انجام شود، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیرورزش و جوانان باید به دنبال ایجاد تغییر درساختار های ورزشی باشیم زیرا تفاوت زیادی بین جایگاه ورزش زنان و مردان وجود دارد که باید با ایجاد اصلاحات و تغییرات در ساختار بخش عمده ای از ان حل شود.
شهریان درخصوص طراحی لباس ورزشی برای برخی رشته های ورزشی زنان از جمله شنا گفت: اصلا بحث طراحی لباس برای این رشته مطرح نشده و هدف طراحی لباس برای رشته های جدید ازجمله رشته های زیر مجموعه انجمن های ورزشی است که در حال راه اندازی هستند و یا به تازگی راه اندازی شده اند.
وی ادامه داد:کمیته ساماندهی پوشش وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری برای مجوز این لباس ها است تا پس از مصوبات داخلی تلاش برای گرفتن مجوز از مجامع بین المللی آغاز شود.
شهریان همچنین درپاسخ به سوالی در خصوص لغو برخی اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم های ملی فوتبال و فوتسال زنان به دلیل مشکلات مالی ، گفت: لغو برنامه های ورزشی فوتبال و فوتسال زنان با عنوان کمبود اعتبار برای فدراسیونی که یکی از بیشترین اعتبارات را در میان فدراسیون ها دارد جوابی منطقی نیست و روسای فدراسیون ها باید به عنوان متولی و مسئول توسعه ورزش زنان و مردان در سطح ملی و بین المللی باشند.
وی ادامه داد: البته روسای فدراسیون ها مجبورند برای اجرای برنامه ها، اولویت بندی ها را در نظر بگیرند و بین این برنامه ها اعتبارات را برای برنامه های مهم تر هزینه کنند اما امیدوارم توجه بیشتری به ورزش زنان شود تا زنان سریع تر به جایگاه واقعی خود در ورزش دست یابند.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها نیز گفت: حضور خانواده ها در سالن ها و استادیوم های ورزشی تاثیر بسزایی در افزایش گرایش آنان به ورزش دارد و بر همین اساس در این خصوص در حال بررسی و کارهای کارشناسی در وزارتخانه هستیم .
رباب شهریان از 29 سال پیش به عنوان کارمند رسمی سازمان تربیت بدنی آغاز کرده است، او می گوید : اساسا ورزش زنان بخشی از وجودش شده وبه آن نه به عنوان شغل که به عنوان یکی از مهم ترین دغدعه های زندگیش نگاه می کند.
شهریان دوسال به عنوان مربی و مسئول تربیت بدنی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه ایران مشغول به کار بوده وسپس وارد سازمان تربیت بدنی شده و از همان ابتدا کارش را به عنوان کارشناس دربخش زنان این سازمان آغاز می کند وهم اکنون نیز درهمین حوزه از وزارت ورزش و جوانان فعال است.
این مسئول ورزشی رشته تخصصی اش هندبال است ، اما امروز برای ورزش کردن بدمینتون بازی می کند، روی ترد میل می دود و هرروز پیاده روی می کند.
دختر و پسرش درطول سالهای فعالیت وی در ورزش زنان ، بزرگ شده و ازدواج کرده اند و او امروز علاوه بر مادری نقش مادربزرگ را نیز ایفا می کند.
می گوید همسرش به این شرایط کاریش و فعالیت طولانی مدتش بیرون از خانه عادت کرده ، اما این همه موجب نشده تا وی از وظایف مادری و همسریش غافل شودو به گفته خودش حتی اگر قرار است ساعت شش صبح خانه را ترک کند حتما بین یک تا 5/1 ساعت زودتر بیدار می شود تا غذای خود و خانواده را تهیه کند.
وی ادامه داد:هرگز کارهای خانه را به فرد دیگری واگذار نکرده ایم و علائق و وظایفم مانع از انجام مسئولیت هایم در خانه نشده و باور دارم اگر فردی بخواهد در کار و فعالیت اجتماعی اش موفق باشد باید ساعات خوبی را در کنار خانواده اش داشته باشد .
شهریان معتقد است اگر بخواهد با توان بیشتر در حوزه مورد علاقه اش کار کند باید از تعطیلات نوروز و تعطیلات آخر هفته به خوبی استفاده کند .
شهریان در پایان گفت: خیلی وقت ها فشار کار و زندگی آدم را خسته می کند اما اگر هر فرد با عشق و برای رضایت خدا کار کند ، هرگز خسته نمی شود و امیدش را از دست نمی دهد.
گفت وگو از: خدیجه روزبهانی
ورزشی (4)**1828**1590



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن