تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803682522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترين شبستان شيعي جنوب كشور لحظه تحويل سال افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۲۶ب.ظ)
آيت‌الله دستغيب خبر داد: بزرگترين شبستان شيعي جنوب كشور لحظه تحويل سال افتتاح مي شود موج - شيراز - توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) گفت: همزمان با تحويل سال جديد، شبستان جديد حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله سيدعلي‌اصغر دستغيب بعداز ظهر سه‌شنبه 26 اسفند در يك كنفرانس خبري افزود: شبستان جديد اين آستان، به تاسي از بارگاه ملكوتي حضرت امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به نام بنيان‌گذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره)، نامگذاري شده است.
آيت‌الله دستغيب با اشاره به اينكه صحن جديد بالغ بر 12 هزار مترمربع مساحت دارد، خاطرنشان كرد: بهره‌برداري از اين شبستان با حضور شهروندان مومن و متعهد و زوار محترم، جمعه و همزمان با تحويل سال نو انجام خواهد شد.
اين مقام روحاني گفت: در سنوات اخير با توجه به رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبري در خصوص ناميدن شيراز به‌عنوان سومين حرم اهل بيت(ع)، حركت‌ها براي ارتقا جايگاه حرم‌هاي شريف، از دو جهت تسريع شد، يكي توسعه فيزيكي آستان و ديگري گسترش برنامه‌هاي فرهنگ و تبليغي در اين مجموعه.
وي با بيان اينكه هم‌اينك به لحاظ فعاليت‌هاي توسعه‌اي در شرايط مطلوبي قرار داريم، گفت: تلاش‌هاي يكساله اخير در راستاي توسعه فضاهاي حرم، ايجاد ورودي‌هاي مناسب به آستان و پيش‌بيني نقاطي براي آسايش و آرامش زائران و همچنين مجاوران، تاثيرگذار بوده است.

آيت‌الله دستغيب با تاكيد براينكه براي تحقق منويات و مطالبات مقام معظم رهبري در خصوص سومين حرم اهل بيت(ع) تمام دستگاه‌ها از هيچگونه خدمتي نبايد كوتاهي كنند، گفت: به لحاظ برنامه‌هاي تبليغي و فرهنگي نيز اقدامات شايسته‌اي طي يكسال گذشته انجام شده و برنامه‌هاي متعدد و تاثيرگذاري برگزار شده است.
توليت آستان مقدم احمدي و محمدي(ع) با بيان اينكه تاكنون 21 هزار مترمربع به فضاي فيزيكي حرم شريف اضافه شده است، گفت: انشاالله در آينده و تحقق كامل طرح 57 هكتاري، اين فضا گسترش مناسبي داشته باشد.
آيت‌الله دستغيب تصريح كرد: حرم‌هاي مطهر امامزادگان و خاصه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و برادران بزرگوارشان، از جهت‌هاي مختلف محور همبستگي و وحدت و اتحاد است و آثار و بركات بسيار فراواني در ابعاد مختلف بر اجتماع داشته و دارد.
در ادامه اين نشست احمد رضا دستغيب نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيزگفت: براي كلانشهرهاي مذهبي كشور در بودجه 94 رديف مستقل بودجه پيش‌بيني شده است و آستان‌هاي مقدس در سه كلان‌شهر مذهبي كشور همواره مورد حمايت دولت و مجلس بوده است و امسال اين توجه بيشتر شده است.
وي با بيان اينكه اعتبارات مناسبي در سال 94 به سه شهر مذهبي ايران اسلامي اختصاص خواهد يافت، مسير هزينه كرد اين اعتبارات را در جهت ارتقا سطح خدمات رفاهي ارائه شده به زائران و مجاوران حرم‌هاي مطهر عنوان كرد.
دستغيب با يادآوري اينكه حرم‌هاي مطهر در سه شهر مذهبي ايران در مناطق مركزي قرار دارد كه از محروميت‌هاي جدي رنج مي‌برند، گفت: بهسازي محيط پيراموني حرم‌ها و حاشيه كلانشهرهاي مذهبي در دستور كار جدي قرار خواهد داشت.
وي اضافه كرد: در كنار آن اميدواريم در سال آينده، با نظارت دقيق دستگاه‌ها در نحوه صحيح هزينه‌كرد اعتبارات شاهد پايان عمليات اجرايي مصلاي بزرگ تهران باشيم.
دستغيب ابراز اميدواري كرد كه شوراها در سه كلانشهر مذهبي كشور در خصوص اختصاص اعتبارات مناسب به بخش‌هاي پيراموني حرم‌ها و ساماندهي و بهسازي حاشيه‌هاي شهرها‌ توجه بيشتري داشته باشند، گفت: ترافيك شيراز يكي از موضوعات جدي اين كلان‌شهر محسوب مي‌شود كه هنوز اقدام جدي و تاثيرگذاري براي حل آن انجام نشده است.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينكه شيراز شهري خطي است، گفت: بي‌ترديد الگويي كه در تهران براي ترافيك پيش‌بيني شده در شيراز جوابگو نيست و امروز شاهد وجود معضل ترافيك در نقاط خارج از محدوده فرضي ترافيكي شهر شيراز هستيم.
دستغيب يكي از مهمترين راهكارهاي حل معضل ترافيك را توجه به كمربندي و تامين زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي اين شهر دانست و گفت: امروز شاهد هستيم كه در شيراز تردد به مراتب سخت‌تر از تهران شده، در تهران ترافيك روان است و اگر هم در نقاطي ترافيك سنگين وجود دارد،‌ آلترناتيوهاي مختلفي براي عبور و مرور در دسترس شهروندان قرار دارد.
وي اضافه كرد: براي حل معضل ترافيك شيراز بايد نگاهي كلان‌تر به موضوع داشته باشيم، گفت: اينكه در پروژه‌اي عمراني در نقطه‌اي اجرا مي‌شود تنها گره ترافيكي را از يك نقطه به نقطه ديگر منتقل كرده‌ايم، ما بايد مسيرها را از ابتدا تا انتها ديده و براي رفع مشكلات چاره‌اي عاجل بينديشيم.
دستغيب با بيان اينكه شايد مترو يك نسخه مناسب براي شيراز محسوب نمي‌شد، گفت: رودخانه خشك اين شهر ظرفيتي است كه مي‌شد از آن براي حل مشكل ترافيك استفاده مناسب كرد، امروز حتي اگر محدوده ترافيكي شيراز اجرايي شود، ترافيك را در محيط پيراموني به شدت افزايش خواهيم داد.
وي با بيان اينكه مترو حجم بالايي از ثروت و سرمايه را دفن مي‌كند، گفت: زماني زخمي‌كردن پروژه‌ها خوب بود اما الآن يك باري بر بار شهر اضافه مي‌كند، ما بايد ابتدا فاز اول را به شكل كامل افتتاح مي‌كرديم و بعد به فازهاي بعدي مي‌پرداختيم.
دستغيب در پاسخ به اينكه حل مشكل مترو در شيراز همراهي و تعامل و كمك بيشتر نمايندگان مجلس در سطح ملي و تحقق وعده دولت در خصوص تامين سهم اعتباري‌اش را مي‌طلبد، گفت: اگر جاذبه ثروت كسب شده توسط پيمانكاران اجازه دهد، مي‌توان برخي از مسيرهاي اين پروژه را به شكل ديگري اجرا كرد.
اين نماينده مجلس تصريح كرد: معمولا پروژه‌هاي عمراني پر هزينه تعريف مي‌شود زيرا در غيراينصورت براي پيمانكار جذابيت ندارد! در بحث مترو هم پيمانكار دستگاه حفاري را تامين كرده و حالا بايد از آن استفاده بشود!














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن