تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803486334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني پر بارش بودن هفته نخست فروردين/ احتمال تاخير برخي پروازها به دليل شرايط جوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۴۵ب.ظ)
پيش‌بيني پر بارش بودن هفته نخست فروردين/ احتمال تاخير برخي پروازها به دليل شرايط جوي موج - رئيس سازمان هواشناسي از افزايش بارش‌ها در سال ۹۴ خبر داد و گفت: بر اساس پيش‌بيني‌ها هفته نخست فروردين در کشور با بارش همراه است.
به گزارش خبرگزاري موج، داوود پرهيزکار، رئيس سازمان هواشناسي در نشست خبري سازمان هواشناسي که به مناسبت پايان سال ۹۳ و آغاز سفرهاي نوروزي در سازمان هواشناسي برگزار شد با اشاره به افزايش بارش‌ها در سال ۹۴ و پيش‌بيني‌هاي کارشناسان اين سازمان و پر بارش بودن هفته نخست فروردين ۹۴ گفت: سازمان هواشناسي سه موضوع محوري در دستور کار دارد که نخستين موضوع پايش مستمر جو در سطح کشور است و اطلاعات به‌دست‌آمده از آن علاوه بر مصرف داخلي به سازمان جهاني هواشناسي نيز ارائه مي‌شود.
رئيس سازمان هواشناسي کشور با اشاره به برنامه اين سازمان در سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ مبني برپايش باران اسيدي، آلاينده‌هاي جوي، ريزگردها، تبخير و مسائل مربوط به خشک‌سالي، هواشناسي و پردازش اطلاعات از طريق مدل‌هاي عددي ادامه داد: اين مدل‌ها الگوهاي جوي را براي روزهاي آينده استخراج کرده و اين خروجي به پيش‌بين داده مي‌شود. پيش‌بين نيز بر اساس اين اعداد وضعيت هوا را اعلام مي‌کند.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه اجراي مدل‌هاي عددي نياز به توان پردازش بالا دارد، افزود: در مدل‌هاي هواشناسي هرچقدر تفکيک مکاني را بيشتر کنيم، حجم محاسبات نيز افزايش مي‌يابد که کشور ما در مقايسه با کشورهاي توسعه‌يافته از نظر پايش هم‌تراز با آن‌ها است، اما؛ از نظر پردازش فاصله بسيار زيادي با کشورهاي پيشرفته داريم که مي‌توان به‌عنوان‌مثال انگلستان را نام برد که ۸۰ هزار برابر سازمان هواشناسي ايران قدرت پردازش دارد، ولي؛ در تلاشيم تا اين نسبت را از ۸۰ هزار برابر به هشت هزار برابر کاهش دهيم.
وي بحث اطلاع‌رساني به مردم را از ديگر مسائل در دستور کار سازمان هواشناسي ذکر کرد و گفت: اين موضوع (اطلاع‌رساني) قرار است در سال ۹۴ با طرحي به نام «تصميم سازي براي مسوولان و مردم» اجرايي شود که هدف از اين طرح آن است که هر اقدامي که در کشور انجام مي‌شود يک بخش از آن مربوط به داده‌هاي هواشناسي باشد، اين اقدام براي جلوگيري از غافل‌گير شدن مردم در تعطيلي‌هاي يکپارچه است و نمونه آن گرفتار شدن ۱۱ هزار خودرو در برف و سرماي محور گناباد به مشهد در استان خراسان رضوي در نوروز ۹۳ علي‌رغم اطلاع‌رساني سازمان هواشناسي است.
پرهيزکار با اشاره به بودجه ۳۰ ميليارد توماني سازمان هواشناسي در سال ۹۳ و اختصاص بخشي از آن به ارتقاي پرتال اطلاع‌رساني سازمان هواشناسي اظهار کرد: ميزان مراجعه مردم به سايت اين سازمان در سال ۹۳ رشد چشمگيري داشت که پيک اين مراجعه ثبت ۳۱۳ هزار و ۶۶۴ کليک در يک روز بود. اين مراجعات معمولا در فصول سرد سال به سايت هواشناسي بيشتر است، رتبه سايت IMIO.ir در بين سايت‌هاي کشور ۱۷۳ و در ميان سايت‌هاي وزارت راه و شهرسازي رتبه اول را دارد که در مقايسه با دومين سايت اين وزارتخانه فاصله ۶ برابري را دارد، ضمن اينکه نسخه موبايلي سايت در چند هفته اخير به بهره‌برداري رسيده و مردم مي‌توانند، نرم‌افزار آن را از سايت اين سازمان دانلود کرده که پيش‌بيني سه روز آينده ۳۸۰ شهر در آن قابل‌دسترس است.
رئيس سازمان هواشناسي کشور سيستم مديريت تهک (توسعه هواشناسي کاربردي) را که در ۳۱ استان به شکل آزمايشي و غير اتوماتيک بهره‌برداري شده است، يادآور شد و گفت: اين سيستم ارتباط دو سويه را با مديران هواشناسي استان‌ها براي کاربر نهايي ايجاد مي‌کند که در گام اول سيستم تهک کشاورزي براي همه شقوق کشاورزي اعم از زراعت و دامداري قابل استفاده بوده و کشاورزان از آن استقبال خوبي کرده‌اند.
پرهيزکار به آموزش نيروهاي اين سازمان در سال ۹۳ اشاره و خاطرنشان کرد: پايه توسعه سازمان هواشناسي توسعه دانش و پژوهش است، طي يک سال گذشته با همکاري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران مدل هواشناسي جهاني را طراحي کرده‌ايم که در سال ۹۵ به‌عنوان يک مدل ايراني در سازمان جهاني هواشناسي ثبت خواهد شد ولي در حال حاضر از خروجي‌هاي جهاني کشورهاي پيشرفته مانند مدل ABMWF که متعلق به آمريکا است استفاده مي‌کنيم، همچنين اين سازمان مجوز آموزش به کارکنان ديگر کشورها را در منطقه خاورميانه از سازمان جهاني هواشناسي دارا است که در سال ۹۳ تعدادي از کارکنان هواشناسي کشورهاي همسايه در ايران آموزش ديده‌اند.
وي با اشاره به احياي مرکز اقليم‌شناسي مشهد در دولت تدبير و اميد و تفکيک آن از پژوهشگاه سازمان هواشناسي گفت: مرکز بلاياي طبيعي کشورهاي عضو اکو نيز در مرکز اقليم‌شناسي مشهد ايجاد شد که کار آن پايش هواشناسي کشورهاي عضو اکو و ارسال اطلاعات آن به اين کشورها است.
معاون وزير راه و شهرسازي تفکيک مکاني اين سازمان را از ۳۰ استان به ۳۸۰ شهر اعلام کرد و گفت: در آينده نزديک پيش‌بيني از ۲۴ ساعت به ۱۲ ساعت کاهش‌يافته و برد زماني را نيز به پيش‌بيني هفته‌اي تبديل خواهيم کرد.
پرهيزکار با پيش‌بيني بارش در سراسر کشور طي روزهاي آينده گفت: بيشترين طول دوره بارش براي استان‌هاي فارس، بوشهر، کهگيلويه و بويراحمد، شمال خوزستان، لرستان، ايلام، جنوب غربي آذربايجان غربي، شمال غربي کردستان، کرمان، غرب کرمانشاه، غرب مازندران و شرق گيلان است که بيش از ۵۰ ميلي‌متر و در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به فراگيري مخاطبان سازمان هواشناسي افزود: سيستم مديريت تهک در حوزه ترابري بعد از کشاورزي ايجاد مي‌شود که در اين سيستم به‌طور آنلاين اطلاعات مربوط به جاده در اختيار رانندگان وسايل نقليه عمومي و مردم قرار خواهد گرفت، در حال حاضر ۶۶ ايستگاه پايش هواشناسي جاده‌اي در گردنه‌هاي مهم کشور قرار دارد که در تلاشيم در سال آينده تعداد ايستگاه‌ها را افزايش دهيم، ولي؛ به‌طورکلي در سراسر کشور دو هزار ايستگاه بايد نصب شود.
رئيس سازمان هواشناسي با اشاره به پيش‌بيني هواشناسي از طريق ابر رايانه‌ها افزود: قرار است ابر رايانه‌هاي قوي‌تري در سال آينده وارد کشور شود که بودجه آن تأمين‌شده است، محدوديت‌ها و تحريم‌هاي بين‌المللي سبب شده تا تجهيزات هواشناسي که تقريبا به‌طور کامل وارداتي هستند را به شکل‌هاي ديگر وارد کشور کنيم که هزينه‌هاي زيادي براي کشور به همراه داشت.
پرهيزکار در خصوص طوفان تهران گفت: اين طوفان از نوع پديده‌هاي لحظه‌اي بود که نوع پيش‌بيني آن متفاوت از پيش‌بيني‌هاي رياضياتي است، اين نوع پديده‌ها که بايد از طريق پايش مستمر پيش‌بيني شوند به‌عنوان نمونه طوفان اخير در تهران از کرج، قزوين، ساوه و فرودگاه امام آغاز شد در تهران به اوج رسيد و در گرمسار تمام شد.
سرعت آن در پانزده دقيقه از ۳۰ کيلومتر بر ساعت به ۱۸۰ کيلومتر بر ساعت رسيد که امکان اطلاع‌رساني در اين بازه زماني به مردم وجود نداشت و فقط توانستيم بخش هوانوردي را به دليل اتصال شبکه پيش‌بيني هوا به شبکه سازمان هواپيمايي کشوري مطلع کرده و از بروز فجايع هوايي جلوگيري کنيم، ضمن اينکه ممکن است بارهاي هفته نخست نوروز ۹۴ برخي پروازها را با تأخير مواجه کند.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: سازمان هواشناسي برنامه‌ريزي کرده است تا در سال ۹۴ به سمت درآمدزايي از ايرلاين‌ها و شرکت‌هاي حمل‌ونقل دريايي تا حدود ۷ ميليارد تومان حرکت کند که مجوز قانوني آن را کسب کرده‌ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن