تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقی: شرکت‌های دانش‌بنیان ابزار رسیدن به اهداف کشور در حوزه هوایی و هوانوردی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: منطقی:
شرکت‌های دانش‌بنیان ابزار رسیدن به اهداف کشور در حوزه هوایی و هوانوردی هستند
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: باید فناوری‌های لازم برای رسیدن به اهداف سند 1404 ایجادشود که مهم‌ترین ابزار رسیدن به آن، شرکت‌های دانش بنیان هستند.

خبرگزاری فارس: شرکت‌های دانش‌بنیان ابزار رسیدن به اهداف کشور در حوزه هوایی و هوانوردی هستند



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی فناوری معاونت علمی در جلسه پایان سال ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی که با نگاهی بر عملکرد سالانه ستاد و برنامه‌های آتی آن برگزار شد، گفت: در حال حاضر حوزه هوایی مسیر خود را پیدا کرده و در مسیر دقیق‌تری در حال حرکت است. وی با ابراز امیدواری نسبت به این مسئله که در سال 94 ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی به بهره‌وری بیشتری خواهد رسید، افزود: در سال 93 شرایط لازم جهت بالغ شدن ستاد فراهم شد و امید می‌رود که سال 94 فرصتی برای اجرایی کردن ایده‌ها باشد.
منطقی در راستای اجرایی شدن برنامه‌های آتی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی فناوری معاونت علمی بیان کرد: تمامی کشورها برای این که مسیری را طی کرده و به هدفی که مد نظر دارند برسند، نقطه‌ای را مشخص می‌کنند. این نقطه نظر برای ما در سند 1404 که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شده مطرح شده است. وی افزود: قابل توجه است که بند به بند این سند هرساله توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی رصد می‌شود و ستاد موظف است به طور کامل مطابق آن عمل کند. در همین راستا کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی مختلفی مورد نیاز است که هم اکنون در حال ایجاد آن هستیم. دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی عنوان کرد: هرکدام از این کمیته‌ها و کارگروه‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شوند که با یک یا دو بند این سند ارتباط داشته باشند. این ارتباط از منظرهای مختلفی مورد توجه است که به آن می پردازیم.
وی توضیح داد: مطابق سند مذکور یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه شود مبحث سیاست گذاری است. در این مسیر باید چگونگی دستیابی به اهداف ذکر شده در سند چشم انداز 1404 بررسی شود که یکی از اقدامات لازم در این زمینه مشخص کردن نقشه راه دستیابی به هدف است. منطقی ادامه داد: گام بعدی که باید در اقدامات خود مورد توجه قرار دهیم مسئله بضاعت است. بهتر است بررسی‌های لازم برای سنجیدن امکاناتی که ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت از آن برخوردار است صورت گیرد. قابل توجه است، ابزار رسیدن به این فناوری‌ها شرکت های دانش بنیان هستند. وی تاکید کرد: باید پروژه‌هایی را تأیید کنیم که در راستای نقشه راه پیش می‌روند. همچنین امر تقاضا نباید در تأیید آنها نادیده گرفته شود. چنانچه درصدد دستیابی به فناوری هستیم حتماً باید بر اساس اهداف تقاضا محور عمل کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی افزود: برای این کار تسهیلاتی پیش بینی شده است که ما را سریع‌تر به هدف می‌رساند. از جمله این تسهیلات هایپرمارکت هوایی، شبکه اجتماعی، فرهنگ‌سازی و استفاده از موقعیت‌های نمایشگاهی است. منطقی نکات قابل توجه کمیته سیاست‌گذاری توسعه هوانوردی عمومی این ستاد را اعطای وام با سود 4 درصدی به خریداران حوزه هوایی اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از نکات مورد توجه کمیته مذکور، توسعه بازار بین‌المللی است که در اهداف مورد نظر آن قرار دارد. وی درباره کمیته سامانه‌های نوین مدیریت ترافیک هوایی عنوان کرد: این ستاد دارای دو بخش است، پیاده سازی قوانین اجرایی در سطح بین‌الملل و ایجاد صنعت یا راهبری صنعت نسبت به تأمین نیازهای مالی.
دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی، این 2 کمیته را همچون پلی ارتباطی با دولت دانست و گفت: در خیلی مواقع هنگام تصویب مصوبه و بودجه، از جمله فعال‌ترین کمیته‌ها که کار حیاتی هم انجام می‌دهند، این کمیته‌ها هستند.
انتهای پیام/

93/12/26 - 09:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن