تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال وقوع حاثه ای مشابه چرنوبیل در نیروگاه هسته ای شمال غرب انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک کارشناس مسائل هسته ای هشدار داد: احتمال وقوع حاثه ای مشابه چرنوبیل در نیروگاه هسته ای شمال غرب انگلیس لندن - ایرنا - روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه نوشت: یک کارشناس آمریکایی مسائل هسته ای با اشاره به احتمال نشت مواد رادیو اکتیو در نیروگاه تازه تاسیس شمال غرب انگلیس هشدار داد، در صورتی که ملاحظات امنیتی در این نیروگاه رعایت نشود، فاجعه ای مشابه چرنوبیل اتفاق خواهد افتاد.


به گزارش ایرنا، "آرنی گوندرسون" کارشناس مسائل هسته ای با ابراز نگرانی از راه اندازی این نیروگاه اتمی که قرار است در منطقه "کامبریا" در شمال غرب انگلیس راه اندازی شود به روزنامه ایندیپندنت گفته است، بر اساس تحقیقاتی که هفته پیش صورت گرفت، احتمال نشت مواد رادیواکتیو از این نیروگاه وجود دارد.
این روزنامه می افزاید: وی هشدار داد در صورت نشت مواد رادیواکتیو حادثه ای مشابه "چرنوبیل" که در سال 1986 میلادی اتفاق افتاد رخ خواهد داد که بدنبال شماری از کارکنان این نیروگاه طی چهار ماه جانشان را از دست دادند.
ایندیپندنت ادامه داد: "آرنی گوندرسون" با اشاره به اینکه این نیروگاه نیازمند 100 میلیون دلار هزینه برای تخصیص فیلتر جهت جلوگیری از نشت موارد رادیو اکتیو می باشد گفت: سابقا 66 مورد نشت مواد آلوده رادیو اکیتو در سراسر جهان گزارش شده است، اما تبعات نشت از این نیروگاه به مراتب بدتر از حادثه "فوکوشیما" خواهد بود.
حادثه های اتمی "فوکوشیما" ژاپن در تاریخ 11 مارس 2011 میلادی ، بدنبال زلزلهٔ 9 ریشتری و سونامی و در اثر از کار افتادن ماشین آلات نیروگاه هسته ای شماره 1 فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی از پس دیگری، و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست و متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ ترین فاجعهٔ اتمی می دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می دهند.
ایندیپندنت ادامه داد: "آرنی گوندرسون" این سخنان را در جریان سفرش به انگلیس و پس از بازدید از این نیروگاه به میان آورد و بدنبال آن نگرانی های خود را به نمایندگان پارلمان انگلیس منتقل نمود.
این روزنامه می افزاید: ارزش این نیروگاه جدید تاسیس در انگلیس 10 میلیارد پوند برآورد می شود که قرار است برق مورد نیاز 6 میلیون خانه را تامین کند.
ایندیپندنت با اشاره به اینکه نیروگاه "کامبریا" در حال انجام مراحل قانونی است، نوشت: یک سخنگوی دفتر مقررات هسته ای انگلیس (او ان آر) اظهار داشت: ما 51 مورد را جهت ایجاد تغییرات در طراحی این نیروگاه دریافت کرده ایم. بدیهی است که این تغییرات می بایست پیش از اعلام نظر نهایی این دفتر اعمال شوند.
با این حال وی ادامه داد: نیروگاه هسته ای "ای پی یکهزار" از سیستم امنیتی بی نظیری برخوردار است که توسط شرکت "وستینگ هاوس" با پنجاه سال سابقه تخصصی در امور سیستم های هسته ای اجرا می شود.
در حال حاضر 16 نیروگاه هسته ای فعال انگلیس، 18 درصد یا معادل یک ششم از کل انرژی برق این کشور را تامین می کنند.
نخستین نیروگاه هسته ای انگلیس برای تولید برق در سال 1956 میلادی به بهره برداری رسد و در سال 1997 میلادی استفاده از آنها به اوج خود رسید.
در سال 1997 میلادی، نیروگاه های هسته ای 26 درصد از انرژی برق انگلیس را تولید می کردند اما با خارج شدن شماری از این نیروگاه ها به دلایل فنی، تولید برق هسته ای این کشور کاهش یافته است.
انگلیس از سال 2010 میلادی با موافقت با ساخت نیروگاه های جدید هسته ای، به دنبال برخورداری از 16 گیگاوات انرژی برق تا سال 2030 است.
اروپام**4** ن** 1552



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن