تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819603921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاء تفاهم‌نامه گسترش همکاري حمل‌ونقل ميان ايران و جمهوري آذربايجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۴۳ق.ظ)
امضاء تفاهم‌نامه گسترش همکاري حمل‌ونقل ميان ايران و جمهوري آذربايجان موج - داود کشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران و عارف عسگراف معاون وزير راه جمهوري آذربايجان روز جمعه در باکو يک تفاهم‌نامه همکاري در زمينه حمل‌ونقل امضا کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين تفاهم‌نامه طرفين موافقت کردند به‌صورت مشترک پلي جديد در نقطه صفر مرزي آستارا احداث کنند و همچنين درباره کاهش عوارض حمل‌ونقل ميان ايران و جمهوري آذربايجان توافق شد.
معاون وزير راه و شهرسازي ايران در پايان مراسم امضاي اين سند به اهميت همکاري دو کشور در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون همکاري خوبي بين دو طرف در اين حوزه وجود دارد. به‌طوري‌که سالانه بيش از 40 هزار کاميون از ايران وارد خاک جمهوري آذربايجان شده و 45 هزار کاميون نيز از جمهوري آذربايجان وارد خاک ايران مي‌شود.
داود کشاورزيان افزود: کارهاي خوبي هم در دو کشور براي تقويت همکاري‌ها در حال انجام است که يکي از آن‌ها طرح راه‌آهن قزوين- رشت - آستارا بوده که تکميل آن و اتصال خط آهن دو کشور مورد تأکيد دو طرف بوده و اين پروژه هم‌اکنون با سرعت در حال اجراست و با بهره‌برداري از اين طرح همکاري دو کشور ابعاد وسيعي به خود خواهد گرفت.
وي همچنين به اهميت حمل‌ونقل جاده‌اي در توسعه مناسبات اقتصادي بين دو کشور اشاره کرد و گفت: کاهش عوارض حمل‌ونقل بين دو کشور که مورد موافقت دو طرف قرار گرفت به رونق تجارت بين ايران و جمهوري آذربايجان کمک خواهد کرد.
عارف عسگراف معاون وزير راه جمهوري آذربايجان هم با تأکيد بر اهميت گسترش ارتباطات ريلي و جاده‌اي بين دو کشور، ابراز اميدواري کرد که امضاي اين تفاهم‌نامه به تقويت همکاري‌هاي ايران و جمهوري آذربايجان در بخش حمل‌ونقل کمک و تسهيلات لازم را براي رانندگان دو کشور فراهم کند.
وي به‌ضرورت تکميل خط آهن رشت - آستارا اشاره کرد و آن را بسيار مهم خواند و گفت: اين خط ريلي علاوه بر اين‌که جمهوري آذربايجان را به بندرعباس متصل خواهد کرد، زمينه لازم را براي انتقال کالاهاي اروپايي به خليج‌فارس و درياي عمان را نيز فراهم مي‌کند.
داود کشاورزيان همچنين در ديدار روز جمعه ساحل بابايف معاون وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان، چگونگي توسعه همکاري‌هاي دو کشور در بخش ترانزيت کالا را موردبحث و بررسي قرار داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن