تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بردی محمداف: سفر رئیس‌جمهور ایران به ترکمنستان رویدادی تاریخی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بردی محمداف:
سفر رئیس‌جمهور ایران به ترکمنستان رویدادی تاریخی است
«بردی محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان، با ابراز خشنودی از حضور رئیس‌جمهور ایران در عشق‌آباد این سفر را یک رویداد تاریخی نامید.

خبرگزاری فارس: سفر رئیس‌جمهور ایران به ترکمنستان رویدادی تاریخی است



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان امروز در نشستی با خبرنگاران از گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران-عشق‌آباد و فصل تازه‌ای در روابط 2 کشور سخن گفتند.
در این نشست «قربانقلی بردی محمد‌اف» رئیس‌ جمهور ترکمنستان در این کنفرانس خبری با مفید و سازنده توصیف کردن مذاکرات مقامات 2 کشور گفت: ترکمنستان اهمیت زیادی برای توافقات صورت گرفته در نشست امروز قائل است و معتقدم اسناد امضا شده امروز بتواند صفحات جدیدی در تاریخ روابط 2 کشور بگشاید.
بردی‌محمداف با بیان اینکه اسناد امضاء شده پایه‌های حقوقی روابط 2 کشور را مستحکم‌تر کرده و در ارتقاء شرایط حسن همجواری و یافتن زمینه‌های جدید همکاری به 2 کشور کمک خواهد کرد، اضافه کرد: مردم ایران و ترکمنستان قرن‌ها با یکدیگر در فضایی دوستانه و مسالمت‌آمیز زندگی کرده‌اند و امروز نیز بسیار بهم نزدیک هستند. ایران کشوری دوست و برادر ماست که به عنوان یکی از اولین کشورها استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت.
رئیس جمهور ترکمنستان گفت: در مدت کوتاه از دوره جدید روابط ایران و ترکمنستان این روابط پیشرفت زیادی کرده و به لحاظ محتوایی کاملاً متفاوت از قبل است. به گفته وی، ترکمنستان به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران افتخار می‌کند و با علاقه گسترش روابط با ایران را در عرصه‌های مختلف دنبال می‌نماید.
بردی‌محمداف با اشاره به اینکه مذاکرات مقامات 2 کشور در فضایی کاملاً دوستانه و با حسن تفاهم بسیار خوبی برگزار شد، تصریح کرد: در مذاکرات امروز مسایل منطقه و جهان را نیز مرور کردیم و جای خوشحالی است که دو کشور در زمینه تلاش برای تحکیم صلح پایدار و برقراری صلح و ثبات در همه جهان مواضع نزدیکی داشته و تمایل به همکاری دارند.
رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به عضویت ترکمنستان و ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی، سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و جنبش عدم تعهد، گفت: امروز همچنین درباره مقابله با مسایلی چون تروریسم، تجارت مواد مخدر و جنایات سازمان یافته که دو کشور همکاری‌های نزدیکی در آنها با یکدیگر دارند نیز مذاکره کردیم.
بردی‌محمداف با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات بین‌المللی ترکمنستان، تصریح کرد: ایران و ترکمنستان در موضوع دریای خزر نیز همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر دارند و معتقدند باید این دریا، دریای صلح و دوستی باشد و همکاری‌ها در آن با در نظر گرفتن اصول حسن همجواری گسترش یابد. ایران و ترکمنستان پیشنهادهای خود درباره رژیم حقوقی دریای خزر را ارایه کرده‌اند و به روند رو به رشد نهایی شدن اسناد این رژیم حقوقی امیدوار هستند.
وی توسعه همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه2 کشور، گسترش روابط بازرگانی و تجاری ، همکاری در اجرای طرح‌های بزرگ و توسعه مسیرهای ریلی و جاده‌ای و فعال کردن کریدورهای منطقه‌ای را از دیگر مسایل مورد مذاکره در نشست امروز مقامات 2 کشور عنوان کرد و گفت: از روند رو به گسترش روابط دو جانبه کاملاً رضایت دارم.
بردی محمد‌اف از رئیس جمهور ایران برای دیدار رسمی از ترکمنستان تشکر کرد و اظهار داشت: این سفر برای ما سفری تاریخی است که دیدارها و مذاکرات آن در فضایی گرم و دوستانه برگزار شد و امیدوارم به استحکام هر چه بیشتر روابط دو جانبه بیانجامد. برای مردم ایران صلح، شکوفایی و پیشرفت‌های فراوان آرزو دارم. انتهای پیام

93/12/20 - 15:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن