تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799680679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه نمی پذیرد که مسئولان استان تسلیم گروهک های فشار شوند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


قائم مقام دانشگاه شیراز :
جامعه نمی پذیرد که مسئولان استان تسلیم گروهک های فشار شوند
خواستیم از مسئولان استانداری بپرسیم که چرا علی مطهری در یادداشت خود نوشته‌است همت و تصمیم اصلی مسئولان اجرایی استان این بود که به هر ترتیب شده جلسه سخنرانی دارای مجوز برگزار نشود و ثانیا هیچ کاری به کار مهاجمان نداشتند و آنها برای هر اقدامی آزاد بودند، اما پاسخگو نبودند.
روز نو : خواستیم از مسئولان استانداری بپرسیم که چرا علی مطهری در یادداشت خود نوشته‌است همت و تصمیم اصلی مسئولان اجرایی استان این بود که به هر ترتیب شده جلسه سخنرانی دارای مجوز برگزار نشود و ثانیا هیچ کاری به کار مهاجمان نداشتند و آنها برای هر اقدامی آزاد بودند، اما پاسخگو نبودند.


در نهایت سید علی‌اکبر صفوی، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با جماران به ماجرای شب گذشته پرداخت و اظهار کرد: جامعه نمی‌پذیرد که مسئولان استان تسلیم گروهک‌های فشار شوند و چنین برنامه‌هایی را لغو کنند.


وی با تأکید بر این مسئله که مرجع صدور مجوز برگزاری مراسم سخنرانی در دانشگاه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین حاکم بر وزارت علوم، هیئت نظارت دانشگاه است نه شورای تأمین استان، گفت: مجوز سخنرانی دکتر علی مطهری طبق روال همه مجوزها صادر شد، اما متأسفانه گروه‌های فشار در دانشگاه عادت کرده‌اند در هنگام سخنرانی گروه‌های رقیب، با ایجاد بلوا، آشوب، تهدید و رفتاری خشن از برگزاری سخنرانی جلوگیری کنند.


صفوی افزود: هر وقت گروه‌های رقیبِ گروه‌های فشار به سخنرانی دعوت می‌شوند، سعی می‌کنند با خودسری و اقتدارگرایی از طریق مکاتبات با مسئولان شهر و ایجاد رعب و وحشت در داخل و خارج دانشگاه سعی در لغو برنامه‌ها می‌کنند. این اتفاق تازه‌ای نیست و گروه‌های فشار در جریان سخنرانی خانم الهه کولایی، جعفر توفیقی و صادق زیباکلام نیز به همین طریق عمل کردند و چنین رفتاری با سخنرانان با قانون و اخلاق اسلامی مخالف است و حتی در تناقض با تأکیدات مقام معظم رهبری درباره کرسی‌های آزاداندیشی قرار دارد.


قائم مقام دانشگاه شیراز با تأکید بر این نکته که مسئولیت حفظ نظم محیط بیرون از دانشگاه برعهده مقامات دانشگاه و دانشجویی نیست، اظهار کرد: تمام مجموعه‌های امنیتی شهر از آمدن جناب آقای مطهری و زمان سخنرانی اطلاع داشتند و مسئولیت حفظ امنیت ایشان برعهده آنان بوده‌است و جای تأسف است که در استان فارس قدرت مدیریت چنین برنامه ساده‌ای وجود ندارد و مسئولان استان باید نسبت به حل این مسئله جدیت بیشتری داشته‌باشند.


وی ادامه داد: اینکه فردی که براساس اعلام مراجع قضایی ممنوع السخنرانی نیست و می‌خواهد برای جمعیتی از نخبگان سخنرانی کند و در محیطی آکادمیک مورد نقد قرار گیرد، اجازه سخنرانی پیدا نکند، نشانه بی حرمتی به قوانین کشور است؛ گویی قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی به درد نخور است.


صفوی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان استان فارس در برابر گروهک‌های فشار موضعی منفعلانه اتخاذ کرده‌اند، گفت: من ترجیح می‌دهم بیشتر از این مسئله را باز نکنم و این وظیفه دوستانِ مسئول در استان است. دانشگاه با قوت اعلام می‌کند اینکه عده‌ای گروهک فشار بخواهند مسئولان را تحت فشار قرار بدهند و مسئولانِ استان در برابر آنها ضعف نشان دهند و بگویند برنامه را تعطیل کنید، پسندیده نیست. نظام ما که بازیچه یک عده گروهک فشار نیست، جامعه نمی‌پذیرد که مسئولان استان تسلیم گروهک‌های فشار شوند و چنین برنامه‌هایی را لغو کنند.


وی با بیان این نکته که مسئولان استان به طور مکتوب به ما اعلام کردند برنامه را لغو کنیم، تصریح کرد: مجوز برگزاری مراسم صادر شده‌بود و این حق دانشجویان بود که برنامه‌ای را که برایش زحمت کشیده‌بودند برگزار کنند. اگر ما بدون دلیل قانع کننده مجوزی را که دانشجویان گرفته‌اند، لغو کنیم، تجمع می‌کنند.  


قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: دانشجویان به ما می‌گویند همه نهادها را تعطیل کنید و بگویید مرجع مجوزها برای برگزاری سخنرانی گروه‌های فشار هستند. دانشجویانی که دیشب در محل سخنرانی جمع شده‌بودند بسیار فهیم برخورد کردند که نگفتند چرا برنامه ما را به هم زدید و این بار اول نیست که مسئولان استان یک روز قبل از سخنرانی به ما می‌گویند یک عده تهدید کرده‌اند و ما صلاح نمی‌دانیم سخنرانی برگزار شود. ما به این نامه‌ها جواب مکتوب دادیم و گفتیم وظیفه مسئولان حفظ امنیت شهر با شماست و داخل دانشگاه با ما.


وی در پایان با ارائه توضیحاتی درباره شدت یافتن حملات گروهک‌های فشار در شیراز، تصریح کرد: البته در جریان دیروز دوستان معاونت سیاسی استان فارس و نیروی انتظامی همکاری خوبی با ما داشتند و حتی می‌خواستند دکتر علی مطهری را با اسکورت به دانشگاه بیاورند. اما در نهایت گفتند چون ممکن است در دانشگاه به شدت درگیری‌ها افزوده‌شود، بهتر است برنامه را لغو کنیم.


این در حالی است که نزدیک به یک شبانه‌روز از حمله به علی مطهری در شیراز می‌گذرد و از نظر استانداری فارس قائله ختم به خیر شده‌است. ساعاتی پس از ورود فرزند آیت‌الله شهید مطهری به فرودگاه شیراز گذشته‌بود که مسئولان استانداری و نیروی انتظامی استان فارس با لحنی شبیه به اینکه «ما که گفته‌بودیم نیا» کت و شلوار خاکیِ این نماینده مجلس را با یک دست کت و شلوار نو عوض کردند و به جای اینکه او را تحت الحفظ به دانشگاه شیراز ببرند تا سخنرانی خود را انجام دهد، تنها از پس فراهم کردن امنیت او البته بعد - هتاکی ها و هجوم های افراد به اصطلاح ناشناس - برای بازگشتن به پایتخت برآمدند.




یک روز از ورود و بازگشت علی مطهری ، نماینده مجلس شورای اسلامی به پایتخت فرهنگ و ادب و حوادث رخ داده می‌گذرد و مسئولان استانداری، نیروی انتظامی، رئیس دانشگاه شیراز و همه کسانی که ملزم به پاسخگویی درباره این رویداد هستند، سر خود را به برگزاری جلسه شورای عالی اداری گرم کرده‌اند.


گفتنی است مسئولان استانداری در عدم پاسخگویی تنها نبودند، پیگیری خبرنگاران جماران برای گفت‌وگو با نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی از جمله جعفر قادری، سید احمدرضا دستغیب و سید حسین ذوالانوار که در حوزه‌های انتخابیه به سر می‌برند، بی‌نتیجه ماند. برخی از نمایندگان نیز با شنیدن ماجرا تلفن خود را قطع و از پاسخگویی امتناع کردند.




تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن