تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802945010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف یارانه ثروتمندان؛ آخرین چالش اقتصادی سال 93/ مجلس ثروتمندان را به دولت معرفی میکند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حذف یارانه ثروتمندان؛ آخرین چالش اقتصادی سال 93/ مجلس ثروتمندان را به دولت معرفی میکند؟
در حالی که دولت سال آینده باید یارانه نقدی 5.5 میلیون نفر را حذف کند نمایندگان مجلس در هفته آینده نحوه شناسایی افراد ثروتمند را مشخص می کنند.
به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور منابع مربوط به پرداخت یارانه نقدی در سال آینده را 3 هزار میلیارد تومان کاهش داده و دولت را به حذف یارانه نقدی ثروتمندان ملزم کردند که بر اساس این مصوبه مجلس دولت باید یارانه نقدی حدود 5.5 میلیون نفر را قطع کند.
این در حالی که در قانون بودجه معیارهای لازم برای شناسایی افراد ثروتمند مشخص نشده و قانونگذار شرایط لازم برای دریافت یارانه نقدی را اعلام نکرده است. البته پیش از آنکه مجلس این موضوع را تصویب کند موضوع حذف یارانه نقدی خانوار با درآمد 2.5 میلیون تومان مطرح بود که سرانجام در مجلس رای نیاورد. اما شورای نگهبان پس از بررسی لایحه بودجه سال آینده ایرادهایی را به این لایحه وارد کرده است که اصلی ترین ایراد درباره تبصره مربوط به هدفمندی یارانه ها می شود. شورای نگهبان اعلام کرده است در تبصره 21 بودجه مننظور از «خانوارهای پردرآمد» روشن نیست و باید رفع ابهام شود. در همین شرایط غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 94 گفته است یکی از ایرادات شورای نگهبان مربوط به مصوبه مجلس در بخش هدفمندی است که پیش بینی کرده بود دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند، ایراد شورا در واقع این بود که برای خانوارهای پردرآمد تعیین مصداق نشده است. وی همچنین از احتمال حذف این بند از متن قانون بودجه 94 خبر داد. تاجگردون همچنین گفته است کمیسیون تلفیق لایحه 94 شنبه هفته آینده برای رفع ایرادات شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهد و مجلس نیز در روز یکشنبه بر اساس گزارش کمیسیون تلفیق اصلاحات لازم را در بودجه 94 اعمال خواهد کرد. علاوه بر این ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 با اشاره به ابهام شورای نگهبان در مورد نحوه عملکرد دولت در حذف یارانه افراد پردرآمد در چارچوب بودجه 94 گفته است آنچه که شورا به آن اشکال گرفته، موضوع حذف افراد پردرآمد نیست بلکه موضوع چگونگی اجرای این کار و نحوه شناسایی افراد است که منطقی نیز به نظر می‌آید. وی افزود: در جلسه تلفیق با همفکری دولت صبح امروز این موضوع بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود و اگر نیاز به تعیین کف و سقف درآمدی برای دهک ها و یا دستور العمل در مورد نحوه شناسایی افراد پردرآمد باشد پیشنهادات مختلفی وجود دارد که با حضور نمایندگان دولت ارائه و بررسی می‌شود. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: درچارچوب قانون هدفمندی یارانه ها دولت خود برنامه هایی برای حذف برخی دهک ها دارد و حذف خارج نشینان و کسانی که از دریافت یارانه انصراف داده اند در همین چارچوب در حال انجام است. وی در پایان تصریح کرد: کاهش منابع هدفمندی یارانه ها در بخش یارانه نقدی و رساندن آن به 39 هزار میلیارد تومان برای سال آینده مستلزم تصمیمات جدید در این حوزه است اما شکل و ماهیت این تصمیمات منوط به بررسی پیشنهادات اعضای تلفیق در جلسه فردا صبح خواهد شد. به این ترتیب در حالی که دولت سال آینده باید یارانه نقدی 5.5 میلیون نفر را حذف کند نمایندگان مجلس در هفته آینده نحوه شناسایی افراد ثروتمند را مشخص می کنند تا دولت بر اساس این تصمیم اقدام کند. البته این اتفاق در حالی رخ می دهد که بنا بر اظهارات تاجگردون این مصوبه به طور کلی از قانون بودجه حذف نشود.



۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن