تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798398065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خادم: وزارت ورزش اجازه انحلال سرخابی‌ها را نمی‌دهد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خادم: وزارت ورزش اجازه انحلال سرخابی‌ها را نمی‌دهد
کد خبر: ۴۸۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ - 10 March 2015


نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در بحث واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: بر اساس قانون اگر تا زمان تعیین‌شده، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به فروش نرسند، باید منحل شوند اما وزارت ورزش تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق نیفتد.


به گزارش ایسنا، امیررضا خادم با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری 22:30 شبکه دو سیما، درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی و قیمت تعیین‌شده آن اظهار کرد: رقم 290 میلیارد تومان، قیمت مناسبی است. این دو باشگاه محبوب و پرطرفدار اگر در قالبی دیگر بودند و امکان فعالیت اقتصادی مشخصی داشتند بیش از این عدد ارزشمند بودند.


وی ادامه داد: نکته‌ای که این عدد را معقول می‌کند، این است که همراه با واگذاری سهام این دو باشگاه، یک مجموعه ورزشی کامل و یک ساختمان نیز همراه آن‌ها در اختیار خریدار قرار می‌گیرد و به نظرم این مبلغ زیاد نیست.


خادم درباره اینکه "آیا این امکان وجود دارد که در صورت واگذار نشدن این دو باشگاه تا زمان تعیین‌شده، آن‌ها منحل شوند؟" تصریح کرد: اگر از لحاظ چارچوب قانونی در نظر بگیریم، این اتفاق باید بیفتد. به هر حال این دو باشگاه، دولتی هستند و اتفاقاتی بر اساس قانون رخ می‌دهد، اما به دلیل اینکه پرسپولیس و استقلال سرمایه‌های اجتماعی هستند، وزارت ورزش تمام تلاش خود را می‌کند که آن‌ها منحل نشوند و همه مسائل و مشکلات موجود در این راه را حل می‌کند.


معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان درباره بدهی‌های این دو باشگاه نیز گفت: پرداخت بدهی‌های این باشگاه‌ها بر عهده دولت است. در واقع مبلغ تعیین‌شده بابت باشگاه، ساختمان و مجوعه ورزشی آنهاست و دولت مسئول پرداخت بدهی‌هاست.


وی همچنین درباره شرایط تعیین‌شده برای خریدارهای این دو باشگاه اظهار کرد: تمام شرایط در شورای واگذاری این دو باشگاه تعیین شده است. در این شورا وزیران اقتصاد، دادگستری و ورزش حضور داشتند که در نهایت به این نتیجه رسیدند که شرایطی به این‌گونه تعیین شود. در واقع ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم به تنهایی این شرایط را رد یا تأیید کنیم. آنچه در شورا مطرح شد این است که خریدارها نباید از نظر قضایی، امنیتی و مالی مشکلی داشته باشند.


خادم ادامه داد: دولت از همان ابتدا دغدغه واگذاری این دو باشگاه را داشت و مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را تصویب کرد. من به صراحت می‌گویم که وزارت و دولت قول و ادعای یک‌ساله خود را عملیاتی کرده‌اند و همه شرایط برای واگذاری این دو باشگاه آماده است. طبیعی است که در این راه فقط نباید به واگذاری فکر کنیم. در تجربیات گذشته دیده‌ایم که باشگاه‌های خصوصی شده منحل شده‌اند یا به دسته‌های پایین‌تر سقوط کرده‌اند و دچار مشکلات جدی مالی شده‌اند. بنابراین باید تمام جوانب را در نظر بگیریم.


وی درباره اینکه چرا این دو باشگاه در بورس عرضه نشدند نیز گفت: به دلیل اینکه این دو باشگاه به عنوان شرکت‌های زیان‌ده معرفی شده‌اند این امکان وجود نداشت که در بورس عرضه شوند و مجلس هم تصویب کرد که این دو باشگاه باید در مزایده به فروش برسند.


معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از شرایط واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این است که خریدار که صد درصد باشگاه را می‌خرد، 20 درصد آن را به هوادارن و پیشکسوتان بدهد.


توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی
به گزارش ایسنا، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی نیز در این برنامه تلویزیونی درباره لغو مزایده روز سه‌شنبه این دو باشگاه گفت: مزایده این دو باشگاه با توجه به مقررات و نبود متقاضی برای خرید، لغو شد. سازمان خصوصی‌سازی نیز بر اساس قوانین موجود درباره ادامه روند این واگذاری تصمیم‌گیری می‌کند.


عبدالله پوری حسینی ادامه داد: برخی سنگ‌اندازی‌ها در این راه، به این دلیل است که برخی مدیران در حال حاضر بدون پرداخت پول در این دو باشگاه مدیریت می‌کنند و حاضر نیستند که در آینده برای این مدیریت پولی را پرداخت کنند. صحبت‌هایی نیز که در باره میزان قیمت تعیین‌شده این دو باشگاه صورت گرفته نیز صحیح است اما فوتبال ما مشکلاتی دارد که باعث شده درآمدزایی نداشته باشد و برخی صورت‌های مالی آن شفاف نباشد اما این دلیل نمی‌شود که این باشگاه‌ها ارزان واگذار شوند.


وی درباره اینکه گفته می‌شود در نتیجه اهلیت‌های تعیین شده، در واقع برای معرفی مدیر این دو باشگاه دخالت صورت گرفته است، تصریح کرد: هیچ ممنوعیتی در این‌باره وجود ندارد و در واقع برخی نگرانی‌ها بیهوده است. مصوبه شورای واگذاری این دو باشگاه این بود که افراد خریدار، بدهکاری عمده مالی، سوءسابقه و همچنین محکومیت کیفری مؤثری در گذشته نداشته باشند. در واقع همه تأیید می‌کنند که اشخاص خریدار این دو باشگاه باید چنین شرایطی داشته باشند و این موضوع به معنای دخالت در تعیین مدیر باشگاه نیست.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن